Zamknij

Nadzy mężczyźni i dzieci na łowickiej pływalni. I jest OK?

. 09:23, 21.11.2024 Aktualizacja: 09:32, 21.11.2024

Nadzy mężczyźni i dzieci na łowickiej pływalni. I jest OK?

Po wprowadzeniu "Lex Kamilek" niektórzy dyrektorzy nie chcieli wpuszczać rodziców do szkół rzekomo w obawie o bezpieczeństwo uczniów - a na łowickiej pływalni bywa, że nadzy mężczyźni bez krępacji paradują pod prysznicem i w szatni przy obcych dzieciach.

Oczywiście, nie wszyscy. Może nawet nie większość. Dużo zależy od kultury osobistej i wychowania. Jeśli ma się wpojone podstawowe zasady wychowania, można się i umyć i przebrać w miarę dyskretnie, nawet w tak urządzonej łazience i przebieralni jak ta na łowickim basenie.

Ale zdarzają sią sytuacje, które nie powinny mieć miejsca. - Tam chodzą panowie bez ubrania, to jest obleśne, ja nie chcę na to patrzeć - mówi ojcu uczeń jednej z łowickich szkół podstawowych. Razem z kolegami woli, wychodząc z basenu, poczekać w małym korytarzyku z basenem do obmycia stóp zanim wejdą pod prysznic - bo tam bez krępacji, rozebrani, myją się dorośli mężczyźni. 

- Dziecko nie chce oglądać gołych facetów - mówi nasz rozmówca. - Ja czułbym, że to jest nie na miejscu myć się nago i przebierać przy obcych dzieciach, w toalecie bym się przebierał. W dorosłym towarzystwie to co innego, ale to są jednak dzieci.

Jego dzieci wchodzą do toalety, żeby się przebrać, albo robią to za ręcznikiem.

Inny ojciec potwierdza, że jego dziecku także się to nie podoba. wydaje mu się, że coś jest nie tak, bo z jednej strony wprowadza się w życie zaostrzone przepisy o ochronie dzieci, a jednocześnie utrzymuje sytuacje takie jak ta. - To powinno być jakoś rozwiązane - uważa. 

Inna nasza rozmówczyni, matka dorosłych już dzieci, bywa na basenie rzadko, ale jeśli tam gości, to dla niej także oczywistym jest, że przebiera się w toalecie. Ale nie każdy tak do tego podchodzi.

Nikt wokół tego nie chodził

Poprzedni wieloletni dyrektor OSiR Zbigniew Kuczyński przypomina sobie, że kiedyś ktoś zgłaszał mu ten problem, ale było to zgłoszenie jednorazowe. - Nikt tematu nie kontynuował, wokół tego nie chodził - mówi. Uważa, że problem jest trudny do rozwiązania ze względu na architekturę pływalni, która była projektowana pierwotnie jako sala gimnastyczna i nie dysponuje przestrzeniami wystarczającymi do stworzenia zapewniających intymność pryszniców i przebieralni z prawdziwego zdarzenia. - Tam na wszystko jest za mało miejsca - mówi.

Wskazuje jednak, że od lat jest w przestrzeni prysznicowej jedno miejsce wydzielone ścianką, zapewniające minimum intymności.

Nie dodaje jednak, że miejsce to, również od lat, nie miało nawet zasłonki umożliwiającej całkowite oddzielenie się. Ta pojawiła się dopiero niedawno, już za nowej dyrektorki OSiR, Karoliny Pierzchały.

Nowa dyrektor: przebieralnia jest konieczna

Nowa dyrektor zdaje sobie sprawę tak z istnienia problemu, jak i z ograniczeń, jakie narzuca kubatura basenowego zaplecza. Rozmawialiśmy z nią na ten temat dwukrotnie. Przed kilkunastoma dniami zadeklarowała, że przyjrzy się po pierwsze temu czy jest możliwe oddzielenie w grafiku pływalni zajęć pływackich szkół od wejść na karnety i bilety. Wczoraj poinformowała nas, że całkowite oddzielenie tego byłoby niemożliwe, bo drastycznie ograniczyłoby ilość godzin, w których osoby dorosłe mogą korzystać z pływalni. - Nie jesteśmy w stanie tego przeskoczyć - ocenia. 

Podkreśla jednak, że w czasie zajęć szkolnych uczniom towarzyszą nauczyciele, a popołudniu z dziećmi mogą być rodzice, co daje poczucie bezpieczeństwa.

Dyrektor Pierzchała zapewnia jednak, że ma zamiar doprowadzić do wyznaczenia w szatniach, tak męskiej jak i damskiej,  miejsca na przebieralnię. - Widzę problem - mówi. W pierwszym okresie swego dyrektorowania OSiR-em ma dziesiątki spraw do ogarnięcia i zapoznania się, niemniej zamierza stworzyć te miejsca szybko. - Nie będziemy tego przeciągać - deklaruje.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS

komentarz(21)

To ja poproszęTo ja poproszę

9 3

żeby zamiast nagich mężczyzn paradowały nagie kobiety. Osobiście bardziej mi pasuje, aczkolwiek biletów na basen i tak nie można kupić, więc ....

09:51, 21.11.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

KasjaKasja

4 0

Nie chciałbyś widzieć niektórych nagich kobiet, uwierz mi. Sama mam traumy.

12:24, 21.11.2024

Droga KasjoDroga Kasjo

4 1

Nie wiem ile masz lat, ale.... życzę Ci dużo zdrowia i żebyś w wieku 70 lat miała sylwetkę bezdzietnej 30-to latki. Kiedyś nas uczyli, że nic co ludzkie nie powinno być nam obce...teraz widzę, że pora wprowadzić na basenie segregację wiekową....niepiękni tylko po 22, bo się dzieciątka źle czują a one przecież się nie starzeją. Trzeba je chronić przed brzydotą. A ja mam inna propozycję... niech nie chodzą na basen!

13:22, 21.11.2024

KasjaKasja

4 0

Dziś pytanie dziś odpowiedź. Mam lat 40 i bardzo złe wspomnienia z czasów kiedy jako małe dziecko chodziłam na basen. Każdy może się kąpać obok siebie, ale uważam że już niekoniecznie każdy musi koło siebie stać nago. Nie trzeba robić segregacji wiekowej, wystarczą prysznice z drzwiami, tak jest coś takiego. Czuję się dobrze ze swoim ciałem, nie mam kompleksów, jednak doskonale 4ozumiem że nie musi mnie w takiej wersji oglądać małe dziecko.

15:32, 21.11.2024

Traumy spodTraumy spod

0 2

prysznica pozostają aż tak długo? Wstrząsające.

20:32, 21.11.2024

Rozwiązanie Rozwiązanie

12 0

Wraz z biletem będzie załączony listek figowy.

09:56, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CfnmCfnm

8 2

Ja najbardziej lubię, gdy do męskiej szatni i pod prysznic przychodzą ubrane panie. Zawsze mnie to kręci 😊

10:19, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnaAnna

7 5

Ciemnogród?

11:14, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Serio? Czyj to problSerio? Czyj to probl

9 5

Nagość ma pływalni to rzecz normalna. Jak komuś nie pasuje, to nie chodzi. Przecież nie ma przebieralni, a pod prysznicem człowiek staje nagi!

11:38, 21.11.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

SissSiss

6 2

Nagość na pływalni to NIE jest norma. Normą może być nagość pod prysznicem i tu można przecież zaradzić stawiając ścianki czy parawany. Niech każdy się umyje bez skrępowania. Natomiast chodzenie gołym po szatniach i wszędzie to już jakiś ekshibicjonizm. Sama pamiętam jak z młodsza siostrą chodziłam na basen i starsze panie nie krępowały się wcale. Dziewczynka ma 6 lat i koło niej myje się 70latka... No przepraszam, ale nie są to normalne widoki, nawet na basenie nie powinny być.

12:23, 21.11.2024

ElaEla

2 3

Zgadzam się, wiele razy od córki słyszałem, masę krępujących pytań i stwierdzenie, że to jest krępujące, obleśne... w końcu zrezygnowaliśmy z basenu, a szkoda bo lubiła pływać.... A to nie o to chyba chodzi!

13:37, 21.11.2024

6-latka6-latka

1 3

tez będzie 70-latką.

15:33, 21.11.2024

TottiTotti

4 1

I wtedy może ta szeciolatka zachowa nagość dla siebie. Jak każdy normalny człowiek powinien.

15:42, 21.11.2024

eded

7 5

Jak tak patrze na to zdjęcie.....to może niech te dewotki nie wysyłają dzieci na pływalnie tylko do kościoła???
Z doniesień medialnych wynika, że raczej mniejsze szanse są na trafienie na pedofila na pływalni...

11:48, 21.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

QazikQazik

6 2

Tu nie chodzi od razu o pedofila. Dla mnie obce nagie ciało może być zwyczajnie obleśne, aż człowiek nie ma ochoty na basen. To nie jest normalne kiedy mały chłopiec się kąpie, bez mamy bo kobieta przecież, a obok stoi pan powiedzmy lat i nie 50 czy 60 i macha fujara... Zastanówcie się ilu z was myje się lub chodzi nago przy swoich dzieciach. I nie musi być tu żadnego podtekstu...

12:28, 21.11.2024

eded

12 0

A i chciałbym przypomnieć że Kamilka to raczej rodzice krzywdzili - może warto to zapamiętać???

11:49, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FujarasFujaras

8 3

Baby wstydzą się pokazać gęstego bobra.

12:38, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NICKNICK

9 2

Dziecko stojące pod prysznicem w towarzystwie nagiego mężczyzny, którego przyrodzenie jest na wysokości jego twarzy... a jednocześnie rodzice, którzy nie są wpuszczani do szkół w trosce o bezpieczeństwo dzieci. To jednak jest jakaś paranoja.
A tak w ogóle - czy ktoś zapytał dzieci, jak one się pod tymi prysznicami czują z nagimi dorosłymi? Może to jednak jest problem. Czasy się zmieniają.

12:38, 21.11.2024
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

WerkaWerka

5 0

Pod tym względem to czasy mało się zmieniły. Chodziłam na ten basen w 0 lat temu i mając 10 lat. Obok namydlały się stare kobiety i serio to był widok straszny. Te żarty powyżej świadczą i tym, że faceci myślą, że nagoie kobiety pod prysznicem wyglądają jak z filmów xxx. No nic bardziej mylnego panowie. A i jeszcze pamiętam, że pod prysznice do nas wpadał ratownik i sprawdzał, czy wszystkie dziewczynki są gołe, bo nie wolno było iść w kostiumie pod prysznic. I co gorsze kazał się rozbierać! Dziś to przynajmniej by nie przeszło.

13:02, 21.11.2024

WerkaWerka

1 0

* 30 lat temu

13:03, 21.11.2024

Werka nigdyWerka nigdy

1 1

stara nie będzie?

15:38, 21.11.2024

WerkaWerka

3 1

Kto się tu że mną bije na argumenty? Jakiś emeryt, erotoman, podglądacz? Co Ci dolega? Oczywiście, że będę stara, ale zaręczam nigdy nie będę swoją nagością krępować małych dzieci i nikogo, kto może się z tym czuć niekomfortowo.

15:46, 21.11.2024

Znaczy się, żeZnaczy się, że

2 2

Werka na starość na basen chodzić nie będzie. No i git, więcej miejsca będzie. Skąd u Werki taka zaczepność od razu - erotoman, podglądacz. Nadpobudliwość, albo głodnej na myśli?

20:29, 21.11.2024

okooko

8 1

W szkołach uczycie seksu i mówicie jak obsługiwać siusiaka, a problemem jest widok nagiego mężczyzny? Raczej takich sytuacji w godzinach zajęć szkolnych nie ma ponieważ szkoły mają pływalnię na wyłączność. Poza tym z każdą grupą powinien być opiekun, ale skoro nauczyciele sobie siedzą z rozłożonymi laptopami przy stoliku to o czym tu rozprawiamy.

13:16, 21.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No więc właśnieNo więc właśnie

3 0

Wydaje mi się, że sytuacje takie zdarzają się wówczas, gdy tatusie przyprowadzają swoje pociechy na basen w porach ogólnie dostępnych. Poza tym mamy przecież równouprawnienie.... czy małe dziewczynki w towarzystwie dorosłych kobiet nie czują się aby tak samo? Może protestujących bardziej przeraża widok obwisłego członka.
Ale jest tutaj kilka rozwiązań. Jedno proste, jak dawniej w kinie.... seanse w wieku od do, co nie jest takim złym rozwiązaniem, bowiem wielu ludzi w słusznym wieku na basen nie chodzi, bo się wstydzi rozebrać przy młodych jeszcze. A oni właśnie powinni. Drugie jest bardziej skomplikowane, bo należy przebudować i unowocześnić strefę sanitarno higieniczną oraz odpowiednio oddzielić ją od szatni oraz wydzielić strefę dla dzieci. Pewnie oddzielnie dla chłopców i dziewczynek. A poza tym nie widzę problemu aby prysznice miały zasłonięte kabiny...

19:33, 21.11.2024

PoliszynelPoliszynel

5 2

Zacofanie.

13:22, 21.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ADAMADAM

2 1

Tam Łowicz jest zacofany...

14:21, 21.11.2024

AnnaAnna

6 3

Niech nie chodzą na basen? To chyba nie o to chodzi! Łowicki basen to archaiczny twór, z archaicznymi, nie na obecne czasy rozwiązaniami. Każdy korzystający z basenu powinien mieć szansę na intymność! A dorośli paradujący przed obcymi dziećmi na golca, bez skrępowania z bobrem lub pindrolem na wierzchu ... No sorry, tu jednak coś jest nie tak.
Oprócz tego to świetne miejsce dla pedofila, wręcz wymarzone. Cieszę się, że NŁ to w końcu zauważył, choć tak późno, bardzo późno.

13:43, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodrigezzzzrodrigezzzz

7 2

No nie wiem, czy wy już pogłupieliście? Nie dostrzegacie problemu? Sami wyślijcie swojego 7 latka pod prysznic z kilkoma gołymi 50-latkami! A tak w ogóle może warto ten tekst przeczytać zanim się go skomentuje...
Sam chodziłem kilka lat temu na łowicki basen i powiem tyle, że mając 9 lat, czułem obrzydzenie do tego miejsca a szczególnie do szatni i pryszniców. Chciałem nauczyć się pływać! To dlaczego miałem patrzeć na tych gołych facetów. Łazili tak pod prysznicami i po szatni, zero zakrycia ręcznikami. Jakby czuli satysfakcję, że siusak im się majta przy wszystkich.

14:38, 21.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Twój sięTwój się

3 1

nie majta?

15:34, 21.11.2024

PoliszynelPoliszynel

0 0

Byłeś przy tym rozumiem chyba

23:42, 21.11.2024

PoliszynelPoliszynel

6 5

Albo to jest jakaś zagrywka albo jakimś emerytom coś przeszkadza bo dla młodego pokolenia nagie widoki przynajmniej pod prysznicem nie są aż tak obce. Było molestowanie? Był gwałt? Są chyba ważniejsze problemy niż to. Niech się cieszą z tego rodzice, że mają te swoje dzieci w co ubrać. Nie pasuje basen, nie pasuje kościół, kultura, nic nie pasuje.

15:22, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

123...123...

6 1

30 lat temu obleśny pan Artur nauczyciel z pobliskiej szkoły wchodził pod prysznice i kazał się rozbierać 11letnim dziewczynkom przy nim. Które zdążyły uciec do toalety były szczęśliwe. Mam nadzieję, że obecnie tego nie robi...

15:25, 21.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

😡😡

3 0

Tak było, potwierdzam!

15:36, 21.11.2024

Kozaki wKozaki w

0 1

necie. Było wtedy reagować.

20:17, 21.11.2024

Wtf? Wtf?

5 3

Zatem ma inne pytanie, skoro nagość was chyba zboczency nie dziwi, nie krępuje itd. Macie kilkuletnie dzieci, wnuki i rozumiem, że tak przy nich chodzicie? Po domu, w ogrodzie, łazience? W końcu lepiej u dziadka czy babci zobaczyć niż u obcego,prawda? Dobrze, że w końcu ktoś ten temat ruszył. Bo przez tyle lat to męczyły się dzieci, ja do dziś nie lubię tego basenu.

15:40, 21.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Basen toBasen to

0 1

nie ogród.

20:22, 21.11.2024

rodrigezrodrigez

9 0

Jest nowa dyrekcja OSiR to może się wykazać. Basen jest dla każdego i każdy powinien z niego wychodzić zadowolony, dzieci i rodzice też, panowie i panie również. I chyba nie chodzi o to, aby teraz kazać komuś, że jak nie pasuje to niech idzie pływać w Bzurze, albo niech siedzi w domu.

15:50, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NorisNoris

6 3

Mam pytanie - dlaczego mamy pozwalać na to aby dzieci na łowickim basenie czuły się skrępowane, nieswojo, może zdegustowane, obrzydzone widokiem nagości? Znam przypadki dzieci, które po pływaniu szły prosto do szatni aby się przebrać i nie stać pod prysznicem z dorosłymi. Czyje prawo do wolności jest tu gwałcone, komu nie gwarantuje się w tym przypadku godnego korzystania z miejsca publicznego jakim jest basen? I tak, dziecko może czuć obrzydzenie mając tuż przed oczyma męskiego siusiaka kąpiącego się pana. Może to czuć!

16:02, 21.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ChuckChuck

0 0

No jak czuć jak jest myty pod prysznicem.

20:20, 21.11.2024

Ma.taMa.ta

3 1

Oczywiście, że jest problem i dobrze że ten temat została podjęty. Kazdy ma prawo do własnej intymności a zwłaszcza dziecko, proszę się ich zapytać o odczucia na widok paradujących obcych golasów z przyrodzeniem dyndającym bez żadnego skrepowania. To nie są widoki dla małych dzieci, uważam ze należy rozgraniczyć osoby ze względu na wiek

18:00, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

basen naturystów ...basen naturystów ...

1 2

dlaczego Policja nie przejrzy monitoringu i nie wyśle tych słoni z trąbami do Sądu, to jest nieobyczajny wybryk

21:11, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Właśnie lewackaWłaśnie lewacka

3 1

Nowacka ma zamiar wprowadzić do szkół podstawowych nowy przedmiot, na którym uczeń będzie się uczył o wczesnej inicjacji seksualnej. Także temat na czasie, że ho ho.

21:47, 21.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lowiczanin.info. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%