Czterech z pięciu kandydatów na burmistrza Łowicza wzięło udział w dzisiejszej (14 października) debacie w Hotelu Eco. Odbyła się ona bez udziału kandydata KW PiS - Jakuba Wolskiego.
W debacie udział wzięli: ubiegający się o reelekcję burmistrz Krzysztof Jan Kaliński (KWW Łączy nas Łowicz i Powiat Łowicki), Paweł Kolas (KWW Pawła Kolasa na Burmistrza Miasta Łowicza), Mariusz Siewiera (KWW Łowickie.pl) i Michał Sobczak (Porozumienie Łowickie).
Kandydaci na burmistrza Łowicza brali udział w 5 rundach: I - polegającej na autoprezentacji; II - dającej możliwość wypowiedzi w 2 wybranych obszarach: edukacja, sprawy społeczne, gospodarka, kultura, sport i ekologia; III - polegającej na zadawaniu przez kandydatów po jednym pytaniu do kontrkandydatów; IV - w której kandydaci odpowiadali na wylosowane z urny pytania od mieszkańców (kartkę z pytaniem mógł wrzucić do niej każdy uczestnik debaty) i V - dającej kandydatom możliwość na podsumowanie swojej kandydatury.
Debatę poprowadzili: łowicki adwokat Wiktor Antosik oraz były dziennikarz lokalnego radia Daniel Imieliński. Na widowni zasiadło ponad 300 osób, z czego dużą część stanowili członkowie komitetów wyborczych, które wystawiają kandydatów na burmistrza Łowicza.
Komitet wyborczy PiS dostarczył na debatę oświadczenie, z którego wynika, że Jakub Wolski nie weźmie w niej udziału, ponieważ działacze mieli już zaplanowany kalendarz spotkań, jednym z nich było rodzinne grillowanie, które organizowali dzisiaj w Parku Saskim, poza tym warunki i termin debaty nie zostały ustalone z ich komitetem (zaproponowali 3 inne terminy, które nie zostały uwzględnione). Niepokój działaczy PiS wzbudził też brak czynnego udziału niezależnych mediów w debacie.
Remigiusz Ruta powiedział nam, że organizacja debaty wyszła od KWW Łowickie.pl, ale zasady jej przeprowadzenia zostały uzgodnione ze wszystkimi komitetami wyborczymi, podczas spotkania organizacyjnego, w którym pełnomocnik KW PiS nie wziął udziału.
Debata była transmitowana na koncie YouTube pod nazwą "Debata Łowicz 2018 - transmisja na żywo".
O przebiegu debaty przeczytasz w Nowym Łowiczaninie - 18 października.
the end Wolski22:04, 14.10.2018
No coż... tego można sie było spodziewać że Wolski się nie stawi na debacie bo nie umie debatować ale też potraktował wyborców lekceważąco i wyniośle skoro nie przybył. Kolas wypadł najlepiej.
Asia22:08, 14.10.2018
Kandydat Wolski nie miał czasu bo kiełbaski grilowal, ale szkoda że akurat w czasie debaty, ciekawe jak by wypadł.Kiepskie mam o nim zdanie od momentu nieslusznych oskarżeń Pani dyrektor przedszkola. Stracił już mój głos.
Aisa23:05, 14.10.2018
Nie jestem fanem PiS-u, ale akurat zacytowanie przez Pana Wolskiego tego głupawego wierszyka, rodem z PRL, którym indoktrynuje się dzieci i wypacza ich postrzeganie świata, o tym, że pani dyrektor traci zdrowie, bo buduje i remontuje przedszkole (robią to w istocie UM i ZEA), to duży dla niego plus. Tu nie było żadnych oskarżeń, a jedynie słuszne, publiczne przytoczenie kuriozalnej autopromocji pani dyrektor, w stylu "Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje prezes naszego klubu..." z kultowej komedii, która, w mojej ocenie, powinna skutkować odwołaniem jej ze stanowiska.
Old DIABLO22:10, 14.10.2018
Będzie można powtórkę obejrzeć na yt?
Jeśli tak to poproszę o link.
M22:12, 14.10.2018
Jestem za pisem.Nie wiedziałem na kogo główkować,ale po tej debacie już wiem.Pawel Kolas.Wolski stracił mój glos
M22:15, 14.10.2018
Kolas na plus!
Puotr23:32, 14.10.2018
Chyba minus ... ma bardzo małe poparcie społeczne i nie wygra drugiej tury
22:18, 14.10.2018
Zdecydowanym zwycięzcą - Paweł Kolas. Nie dał się wciągnąć w pyskówki, przedstawiał konkrety i jedyny, który ma holistyczne pojęcie.
Jeżeli PK przejdzie do drugiej tury - mamy w końcu zmianę!
Pawel23:31, 14.10.2018
Kolas to Łowiczak , już tyle lat tak było - potrzebna zmiana na kogoś z zewnątrz Michal Sobczak nowym burmistrzem
Gość22:20, 14.10.2018
Debata tak naprawdę pokazała kto,będzie w drugiej turze turze Michał Sobczak rewelacyjne merytorycznie i pełen profesjonalizm oraz Krzysztof Jan Kalinski.
Siewiera i Łowickie.pl bardzo słabo początek żenujący druga i runda poleg na pytaniu o przedszkola trzecie dobitka a zakończenie nokaut stracił wszystko i już nie odwróci kart historii nie pokazał Klasy tylko straszna amatorkę.
Gdzie i z czym na Burmistrza do Szkoły się uczyć lub już na Busa za kółko.
gościówa17:22, 15.10.2018
Kaliński odpadnie. Sobczak zmierzy się z Kolasem i przekona się jak to jest przegrywać z lepszymi. Kolas powraca !
L22:21, 14.10.2018
Paweł Kolas wypadł najlepiej.I jeszcze ta skromność ze na rynku nie częstował niczym.To mi się w tobie spodobało.A dzisiaj mnie to przekonało.Masz mój głos
Marek23:27, 14.10.2018
Kolas to polityka korwinowska ... ni jak wpisuje się w potrzeby biednego społeczeństwa - tylko Sobczak , normalny młody człowiek
Markizjo22:34, 14.10.2018
Siewiera się tą debatą skompromitowałł. Niby ją organizował a nie znał reguł. Niby radny a nie wie nawet ile jest przedszkoli w mieście. Myślałem, że to konkterny kandydat, a okazał się słaby.
Pawel23:28, 14.10.2018
Słaby w chuj
qwerty10:25, 15.10.2018
Dobrze odpowiedział, przecież jest jeszcze przedszkole prywatne. Pytanie było ile jest w Łowiczu przedszkoli.
Dorota22:38, 14.10.2018
Paweł Kolas pobił wszystkich na głowę, swym opanowaniem, pewnością siebie, merytorycznością, umiejętnością odpowiedzi na b. trudne pytania ( sprawy światopoglądowe, czy na pytanie P. Kalinskiego o udział w 5 imprezach kulturalnych). Pytający dostali w odpowiedziach to na co zasłużyli. Dobrze również wypadł P. Sobczak- nie dorównywał klasie P. Pawłowi ale ogólnie dobrze. Nie będę okładać pozostałych, chociaż P. Kalińskiemu trzeba przyznać odwagi, że wystąpił w tej debacie po licznych przykładach nieudolności w zarządzaniu miastem w 3-ch kadencjach.
snowball22:40, 14.10.2018
Na pytanie o te imprezy to Kolas zwyczajnie nie odpowiedział. Sobczak wypadł nieźle. Fatalnie Siewiera. Jak widać ładne banery to nie wszystko.
gość23:14, 14.10.2018
Kolas to po prostu pływak, nie odpowiadał na pytania tylko filozofował, nie odpowiedział o in vitro, nie odpowiedział o imprezach kulturalnych - bo po prostu nie uczestniczy w życiu miasta, tylko krytykuje, a już szczytem nieprzygotowania było opisanie budżetu ŁOK, i podanie jako zysk nagrody 18 tys. Szkoda, że nie patrzy na całokształt oceny instytucji w kraju (czynnik promocyjny, uznaniowy, prestiżowy, dochodowy). A co PK zrobił jako dyrektor ŁOK, gdzie wtedy było kino, wysoka kultura, wydarzenie z wielkiej W.? A pozyskał bibliotekę - dla siebie, kupując książki po 1 zł.
Pooyt23:25, 14.10.2018
Kolas miał już swoje 5 min... mimo dobrej merytoryki pokonał go Sobczak .. zmieniłem zdanie co do nowego burmistrza
ania22:51, 14.10.2018
Sobczak się najlepiej wybronił
gość23:20, 14.10.2018
dobrze powiedziane - wybronił, tylko dlaczego przy tym tak oczkami świdrował. Mowa ciała się kłania.
sobi11:44, 15.10.2018
Sobczak mógłby się jeszcze trochę nauczyc od starszych i mądrzejszych.
kantczmarski22:52, 14.10.2018
Siewiera chce zmieniać zasady awansu nauczycieli. Mimo, że to leży w kompetencjach ministerstwa. Chyba Łowicz będzie się wybijał na niepodległość ;)
bogdan22:54, 14.10.2018
Sobczak najlepiej kalinski odeealniony Siewiera i Kolas bardzo slabo
sobi11:43, 15.10.2018
Kolas bardzo dobrze
no ni emogę!22:54, 14.10.2018
Mariusz "Sympatyzuję z opcją rządzącą" Siewiera. Szkoda, że na profilu jego są zdjęcia z działaczmi PO i kodowcy.
don x12:54, 15.10.2018
bo to są kameleony polityczne
Qba22:57, 14.10.2018
Świetna DEBATA, dla mnie jeden zwycięzca - Michał Sobczak. Świetne przygotowanie, klasa I szacunek dla kontrkandydatów. Dzisiaj wielu mieszkańców Łowicza zmieniło zdanie!
werdykt17:20, 15.10.2018
i chcą Kolasa
Qba22:59, 14.10.2018
Dla mnie jeden zwycięzca - Michał Sobczak. Świetne przygotowanie merytoryczne, klasa oraz i szacunek dla kontrkandydatów. Dzisiaj wielu mieszkańców Łowicza zmieniło zdanie!
don x12:53, 15.10.2018
tak i zachwyceni są Kolasem
Stefan23:09, 14.10.2018
Zadziwiająco słabo wypadł Siewiera. Merytorycznie najlepiej wypadł Kolas.
Wolski dużo zaryzykował wybierając grillowanie z wyborcami.
esc23:34, 14.10.2018
Siewiera wypadł wręcz fatalnie. Chamski początek z prezentem w postaci kartofla dla Kalińskiego, w zasadzie dyskwalifikuje go jako kandydata, bo to poziom gimnazjum. Merytorycznie cienki i poległ w debacie, którą zorganizował jego komitet. Kolas i Sobczak brylowali teorią i niczym więcej. Nie wykonali poważnej analizy Łowicza i nie powiedzieli nic konkretnego, poza cytowaniem podręczników. A Kaliński odpowiadał konkretnie, faktami i wypadł najlepiej.
Janusz23:13, 14.10.2018
Zdecydowanie najlepiej wypad Michał Sobczak. Widać że ma klasę i ogromną wiedzę.
@12:51, 15.10.2018
Janusz, zdecydowanie najlepiej wypadł Sobczak ale po Kolasie.
Bryn23:14, 14.10.2018
A dlaczego nie było Pana Wolskiego?. Czy grillowanie z sympatykami jest ważniejsze od możliwości zaprezentowania się szerokiej publicznośći? A może nie miał nic ciekawego do powiedzenia?
gość23:44, 14.10.2018
Lekceważy ludzi jak widać, boi się otwartej dyskusji bo jest najsłabszy. Tak nie chciał lekceważyć mieszkańców, a właściwie ich zlekceważył. Ale to takie typowe dla jego partii. Kłamstwa, kombinacje, Szkoda tylko, ze Michał Trzoska promuje takie płytkie cwaniactwo, a gdzie pan kandydat spędzał czas w trakcie debaty, bo na pewno nie tylko na pikniku. Uczył się elementarza 7 uczuć.
Martina23:15, 14.10.2018
Najlepszy wybór na ten czas to MICHAŁ SOBCZAK! Szczery, chłopak z planem na przyszłość Łowicza! Nie wywyższa się i nie jest wiejskim gburem jak niektórzy z kandydatów ?
ss17:19, 15.10.2018
to nie jest najlepszy wybór
Janek23:21, 14.10.2018
Oglądałem online i zwycięzca jest tylko jeden Michal Sobczak ... nie zepsuty łowickim kolesiostwem i debata była jego - ma mój głos
@12:50, 15.10.2018
Kolas wygrał.
Dama23:22, 14.10.2018
Kolas i Kaliński zdecydowanie najlepsi > Kolas nie dał sie sprowokować Siewierze czy Sobczakowi- którzy ukryci pod jakimis tam lokalnymi szyldami reprezentują PO, Nowoczesną, PSL I SLD- Kolas jako jedyny zapowiedział że diety radnych nie będa pensjami- reszta milczała- No cóż radni Rada Miejska to nie zakład pracy gdzie sie odbiera wynagrodzenie - koniec z dietami- i Szczerze KUKIz i PIS wiele stracili że nie poparli Kolasa ale moze lepiej bo on więcej zyskał
Lala00:00, 15.10.2018
Ooo taaa Kaliński wielbiciel PiSu tylko teraz się wypieli na niego hi hi
Joozek00:06, 15.10.2018
Tylko że to rada decyduje o dietach, a nie burmistrz.
Anna23:22, 14.10.2018
Obiektywnie rzecz ujmując, najlepiej zaprezentowali się Michał Sobczak i Krzysztof Kaliński. Urzędujący burmistrz zawsze ma większe szanse na wygraną, bo zna sytuację miasta, natomiast Michał Sobczak był bardzo merytoryczny i rzeczowy. Łowicz zasługuje na prawdziwego specjalistę. Z całym szacunkiem dla kontrkandydatow, ale nie wnieśli i nie wniosą do naszej społeczności niczego nowego.
a nie17:18, 15.10.2018
Obiektywnie to chyba w twoim obiektywie
Robert23:23, 14.10.2018
Sobczak dziś pokazał naprawdę najwyższy poziom i zaprentował się z najlepszej strony.
Takiego Burmistrza powinien mieć Lowicz z pomysłem wizja i doświadczeniem.
Kolasa dojechał na pytanie jakie ma doświadczenie w samorządzie.
Sobczak pokazał wielka klasę na debacie bez pyskówek i głupich wycieczek osobistych.
Siewiera pytał się komisji czy moze zadać pytania?
Sam przed sobą niech odpowie dlaczego bez dobrego wykszatłcenia chciał walczyć o Urząd dziś wyszło wszystko na jaw braki wiedzy fundamentalne
sobi11:41, 15.10.2018
Sobczak dojechał Kolasa ??? Raczej Kolas pozwolił Sobczakowi na wyrażenie swych widzimisię o samorządach.
Obserwator23:31, 14.10.2018
Hahaha ile tu troli od Sobczaka. Nie ośmieszajcie się. To kandydat PSL i Nowoczesnej ale że nikt ich pod tą nazwą niw wybierze to stworzyli porozumienie łowickie licząc że ludzie się nabiorą. Siewiera słabiutko
Marta23:35, 14.10.2018
Łączy Cie koryto czy jak ? Nie bądź śmieszny , Sobczak najlepiej ?
Ginotoro23:48, 14.10.2018
Każdy po prostu ma swoje zdania ;)
I sam dobrze widzi
Ilona23:53, 14.10.2018
Wypraszam sobie! Nie jestem żadnym trollem i nie ważne czy PSL, Nowoczesna czy może i PiS, uważam że wypadł najlepiej. Jako łowiczanka oglądałam debatę od A do Z, żeby mieć jak najlepsze rozeznanie w kandydatach. Moim zdaniem Michał Sobczak najbardziej nadaje się na Burmistrza. Za nim jest Siewiera.
kali11:38, 15.10.2018
obserwatot napisał prawdę o przebierańcach politycznych
Dama23:34, 14.10.2018
Sobczak zrzut PEselu do Łowicza cienki, Siewiera kompromitacja totalna mimo że pod przykrywka lokalnego komitetu to PO I Nowoczesna wyszła z niego- powinien sobie przypiąć teraz order kartofla, orzeszka co bedzie sugerowało objetośc mózgu i buraka bo na takiego wyszedł w debacie
Marti23:37, 14.10.2018
Może być zrzutem samoobrony ale wypadł najlepiej i tego mu nikt nie zabierze ... nowy burmistrz
Paweł23:35, 14.10.2018
Zdecydowanie Michał Sobczak ! mądry, profesjonalny, bardzo zrównoważony, bardzo szanuje ludzi, jest w stanie poprowadzić Miasto przez zmieniający się technologicznie świat.Jest pewien realizacji celów, które stoją przed miastem.
psl17:16, 15.10.2018
być może ale to psl wyklucza go z wiarygodności
Zosia23:36, 14.10.2018
Michał Sobczak pokazał największą klasę. Merytorycznie wypadł najlepiej, konkretnie odpowiadając na zadawane pytania. Profesjonalista w każdym calu. Głosuje na Sobczaka. Jako jedyny okazał szacunek kontrkandydatom, nie stosując brudnych gierek. Brawo Panie Michale.
Jarek23:48, 14.10.2018
Też tak uważam. Najlepiej wypadł i konkretnie odpowiadał na pytania. Brawo Panie Michale!
qwerty23:39, 14.10.2018
Ciekawa debata. Mieszkańcy mieli szansę poznać nie tylko umiejętności prezentacyjne, wiedzę i przygotowanie, ale także ... charakter kandydatów. Zachęcam do obejrzenia. Może pomóc w wyborze. Pozdrawiam :-).
Janusz23:40, 14.10.2018
Do obserwatora. Jak tam było na grilu? Kielbasa nie byla zasłona?
pio23:43, 14.10.2018
właśnie gędek wywiozł wolskiego na taczkach..jeden nie zdołał zarejestrować komitetu bo był za mocny ...:)a ten drugi olał wyborców bo jest za cienki brawo pis! oby takich wiecej w polskiej polityce
Sylwus23:51, 14.10.2018
Pawl Kolas bez partyjny,nie częstował zadnia kiełbasa wyborcza na ryneczku.Opanowany,i merytoryczny.-Dzis mnie Pan przekonał,bo byłem do tej pory nie zdecydowany.Teraz wiem na kogo zaglosowac
Lukasz00:01, 15.10.2018
Michal Sobczak tez kiełbasy na rynku nie nosił... dla mnie wlasnie to on jest nowym burmistrzem
Paweł23:54, 14.10.2018
Mogę powiedzieć obejrzałem debatę cała rodzina wachalem się między Siewiera a Sobczakiem.
Co ty Mariusz zrobiłeś kompromitacja jak mogłeś zawalić całe Łowickie położyłeś i Ludzi z Po i SLD to już koniec.
Sobczak dziś pokazał ze będzie Najlepszym Burmistrzem wykształcenie idzie w parze z kultura i profesjonalizmem.
Panie Mariuszu chowaj banery i zabawki do Busa kampania dla Łowickie.pl the end
ap23:55, 14.10.2018
Kolas najlepszy i merytorycznie i sposobem zachowania. jako jedyny zwrócił uwagę ze miasto jest zadłużone a radni ...obniżkę pensji! I powinni ...skoro miasto w długach zostawiają
gość00:00, 15.10.2018
proszę sprawdzić dane o zadłużeniu miasta a dopiero potem kłamać, dane są dostępne, miasto jest na ponad 1250 miejscu z samorządów, a sąsiednie Kutno, Sochaczew, czy Skierniewice, mają zadłużenie prawie po 300 zł. więcej na mieszkańca (są w przedziale zadłużonych ok. 750-850 w kraju)
Aga00:01, 15.10.2018
Dziś uśmiechu na twarzy Pan Siewiera na debacie raczej brakowało obraz Pana bezradnego i wiedzy uśmiechnięty Pan Siewiera na banerach a jak przychodzi pokazać
Ze posiada wiedzę i doświadczenie wyszło nic.
Jak będzie potrzebował Pan ziemniaki które chciał pan wręczyć zapraszam na wykopki a nie błaznować.
Druga tura Sobczak i Kalinski.
Anna H.00:06, 15.10.2018
Kolas to głos wyważony, ale mało konkretny- wszystko generalizuje, Siewiera do pytań podchodził pyszałkowato, a z prezentami i przedszkolami zwyczajnie się wygłupił. Kaliński zna obszar najlepiej, odpowiadał precyzyjnie, ale 12 lat urzędowania daje mu po prostu przewagę w tym temacie, działa już mniej spektakularnie. Sobczak ma pojęcie o zarządzaniu, zna problemy miasta i widać, że jest gotów się z nimi zmierzyć. Ma wiedzę i wyglada na to, że będzie nam w stanie ją pokazać w praktyce przez najbliższe 4 lata.
kali11:32, 15.10.2018
Kolas widzi wieloaspektowosc problemow i wyzwan. Nie słodzi lecz mierzy sie z faktami.
Ryszard00:09, 15.10.2018
Siewiera pokazał klasę! Brawo Mariusz tak trzeba traktować chłopaków spod bloku. Dla mnie jesteś gość, podpisuje się dwoma rękami pod zwolnieniem połowy ratusza!
Andrzej00:09, 15.10.2018
Siewiera coś Ty zrobił? Taki człowiek miałby rządzić miastem?
Kasia00:12, 15.10.2018
Pan Kolas co robi na codzień?
Łowicz potrzebuje młodego energicznego z pomysłem i wizją.
Sobczak wybronił się w każdej dziedzinie i nawet Pan Kalinski na koniec przyznał racje tzn ma wiedzę na temat budżetu miasta i podległym jednostkom samorządowym.
Sobczak nowym Burmistrzem Łowicza.
Cała moja rodzina i znajomi poprzemy Pana.
Ania00:24, 15.10.2018
jeśli młodego i enetgocznego to raczej nie Sobczaka ;) to już kalinski ma wiecej ikry i fantazji.mdly i nijaki ten sobczak
jeden17:12, 15.10.2018
młodzi i energiczni tworza problemy... starsi i opanowani muszą je naprawiać
mateusz195200:20, 15.10.2018
Sobczak jako jedyny przyznał się, że jest wierzący i chce kościoła na Górkach!
Brawo za odwagę! Ma swoje zdanie!
Łowicz potrzebuję takich młodych i prawdziwych Łowiczan z pomysłem na miasto i wieś łowicką. Łowicz nas łączy Michał!
Janek06:52, 15.10.2018
Głupota kompletna. Nic takiego nie powiedział! Powiedział, że jest wierzący i w sprawie kościoła zrobi referendum, bo liczy się dla niego głos ludu. Trzeba było oglądać z uwagą A nie podniecać się prezentami na początku ? pzdr. Ps. Michał świetne wystąpienie.
pianka12:40, 15.10.2018
Wiara w polityce to sprawa prywatna a nie do afiszowania
jeden17:11, 15.10.2018
Tu nie chodzi o przyznawanie się lecz o wykorzystanie prywatnej sprawy jaką jest wiara do prezentowania się wyborcom, tak jak i pózniej wstawka o czytaniu bajek na dobranoc. Tanie chwyty.
Weronika00:20, 15.10.2018
Liderem debaty okazał się Sobczak wykazał opanowanie spokój i widać że Łowicz ma w sercu.
Debata jest najepszym momentem żeby pokazać i zaprezentować się mieszkańcom.
Wachałam się między Siewiera a Sobczakiem.
Pytanie o kościół i pomysł z referendum przekonały mnie ze Sobczak ten problem rozwiąże.
Sobczak na plus.
Siewiera daleko w tyle dziś ostatnie miejsce w debacie.
jeden17:09, 15.10.2018
Kolas przyćmił wszystkich.
ver00:22, 15.10.2018
Duży minus p. Wolski.
Pismo o braku możliwości uzgodnienia terminu, braku obiektywności itp. kompletnie niezrozumiałe. Jak Wy chcecie rządzić miastem, współpracwać ludźmi jak wszędzie węszycie spisek, brak dobrej woli itp. ("nie mierzcie ludzi swoją miarą"). Myslałem, że to Wy jako nabardziej prężni, otwarci, młodzi wystąpicie z taką debatą i zorzecie wszystikich pomysłami, wizją miasta dla młodych. Bardzo boję się, żeby nie okazało się, że wybory wygrywa się kiełbachą, jabłkami, kawą i głupkowatymi uśmiechami z plakatów. Pozytywne zaskoczenie p. Kolasa - nie znałem wcześniej - pozdrawiam.
Martyna Be-ksa00:33, 15.10.2018
Moi Kochani,
a od czego Pan Sobczak jest specjalistą - bo go tak chwalicie? Doczytajcie i sprawdźcie.
Bo Gość jest ze zrzutów PSL( ZSL) usadzony jako pracownik w urzędzie gdzieś tam. Takie Elewatory i Bury tak, tak to jest PSL. Jaki z niego samorządowiec jak on tam kitra na etacie???
Czy on jest w ogóle z Łowicza ? Bo rocznik jakby mój a go nie kojarzę???
Dla mnie jako kobiety jest mało męski ( nie chcę obrażąć) charyzmatyczny to on nie jest.
Bysior10:16, 15.10.2018
Wszędzie te zrzuty hahahaha to nie ma nic do tego czy jest męski czy nie A jak chcesz to idź na wybory Mistera A nie oglądasz debaty... PIS powinien zamówić nowy transport trollów. Pzdr
Karolina11:48, 15.10.2018
Widzę, że razi to, że Pan Michał nie dość, że jest popierany przez PSL to jeszcze pokazał się z jak najlepszej strony na tej debacie. Nie mam nic do PSLu i nie miałabym nic gdyby w tym PSLu był. Najmniej umoczona partia ze wszystkich. Normalne że wszędzie są czarne owce. Popieram Pana Michała i PSL. Normalni ludzie.
Gość00:40, 15.10.2018
Dziś Pan Sobczak pokazał prawdziwą klasę podczas debaty.
Teraz zyskał olbrzymi front zwolenników takiego Burmistrza potrzebuje Łowicz.
Człowieka z wiedza doświadczeniem ekonomisty i profesionalisty z siła do realizacji programu dla Łowicza.
Sobczak podczas debaty wybił się na lidera.
gość00:44, 15.10.2018
...i spadochroniarza w układach z PSL (Figata i Bejdy), udaje niewiniątko, ale to wyrachowany cwaniaczek interesujący się miastem od niespełna pół roku, tak kocha Łowicz.
gość00:40, 15.10.2018
Kłamczuch PK, kino jest oblegane, na seansach jest pełna publika, nowości przychodzą dosłownie w dniu premiery, są koncerty przekrojowe dla każdego, wydarzenia kulturalne, prowadzona działalność wydawnicza - jesteśmy liderem pod względem wydawnictw w regionie - nie Kutno, Sochaczew, Skierniewice. I dodam od razu, interesuję się miastem, ale nie jestem z instytucji podległych miastu. Tylko to trzeba chcieć zobaczyć panie PK, były dyrektorze ŁOK - który niestety potrafił tylko książki zlikwidować, by kupić po 1 zł czyli urządzić prywatę.
Ania01:03, 15.10.2018
nie wiem o co chodzi z tymi książkami ale widze ze to jedyny zarzut wobec Kolasa ...po tylu latach w samorządzie ...
rozczarowana01:05, 15.10.2018
super ze dzieci w ratuszu umieją dogodzić rowniesnikom . poważne sprawy jak oczyszczalnia inwestycje czy wysypisko w końcu niech zostawia dorosłym bo miasto żyje na kredyt ...
Mirka00:42, 15.10.2018
Dzisiaj udzielał się w debacie p. Ruta, kandydat na radnego. Jako główne dokonanie w swoich ulotkach wykazał inicjatywę budowy boiska na Bratkowicach. Inicjatywa oczywiście chybiona, bo boisk z twardą nawierzchnią nie lokalizuje się pod oknami trzech bloków, ze względu na hałas. No, ale najciekawsze jest to, że boisko na swoim terenie zbudowała ŁSM, której prezesem jest pan, który nosi również nazwisko Ruta. Zbieżność nazwisk, zdaje się, jest nieprzypadkowa. Zastanawiam się, ile czasu zajęło przeprowadzenie tej inicjatywy i w jakich okolicznościach się ona odbyła?
Tom00:42, 15.10.2018
Największy wygrany debaty : Kolas (małe oczekiwania - niezła postawa)
Największy przegrany debaty : Siewiera (wysokie oczekiwania - słabiutka postawa i spalony na starcie)
Kaliński konkretny ale jest obeznany w tematyce miasta na co dzień. Sobczak zbyt ogólny.
Moim zdaniem rozstrzygnie się między Wolskim a Kalińskim
Weroinika z Kaliskie00:49, 15.10.2018
Druga tura Wolski - Siewiera !!!
Obaj młodzi, wykształceni z pomysłem i ikrą nie to co Janusz z PSL:)
Ten Sobczak to miał zgodę mamy na przyjście:)))))))?
On nie powinien reprezentować nawet przedszkola!
ikra10:06, 15.10.2018
Weronika, niestety ale się rozczarujesz tą ikrą młodą. Myśl a nie powtarzaj po innych również nie myślących.
Mmmmmm10:11, 15.10.2018
Ale ,,intelygentnie" pojechałaś :) mama to Tobie powinna zabronić siedzieć przed komputerem dziewuszko.
Gość00:50, 15.10.2018
Mariusz Siewiera łamał regulamin debaty, chciał wręczyć kontrkandydatom prezenty. Dla Pawła Kolasa przygotował orzeszki, obecny burmistrz Krzysztof Kaliński miał dostać medal z kartofla, a dla Michała Sobczaka chciał podarować wycinankę łowicką. Prowadzący i czuwający nad debatą moderator – adwokat Wiktor Antosik, upomniał kandydata na burmistrza z ramienia Łowickie.pl i zagroził usunięciem z debaty, w razie kolejnych odstąpień od regulaminu.
Bronił Sądów a sam nie przestrzega prawa
Jak Pan może patrzeć w lustro
gość00:53, 15.10.2018
Dlaczego nikt nie zwraca uwagi na ilość pozyskanych przez Kalińskiego pieniędzy z UE, wysokie miejsce w Polsce z prawie 2500 samorządów, ile dzięki temu zrobiono, zmodernizowano, wybudowano, i jeszcze są realizacje. I nie chodzi tu o deficytowy Aqua Park (do których trzeba dopłacać) To jest wynik tego burmistrza i doświadczenie, mamy niskie zadłużenie na mieszkańca w porównaniu z innymi miastami, a zarazem bardzo wysokie miejsce w ilości pozyskanych funduszy. Tego nie załatwi ktoś "z ulicy" czy Łodzi, bo to jeszcze trzeba mieć serce w Łowiczu, a nie Łowicz w...
gtug01:00, 15.10.2018
może dlatego że kasa z unii glupio wydana ? bo brak strategii w mieście a wazne i trudne sprawy jak oczyszczalnia i śmieci są zawalone?
Marysia01:04, 15.10.2018
Paweł Kolas - położył wszystkich na łopatki - tylko czy mieszkańcy dorośli do takiego poziomu, bo czytając te wpisy dali się nabrać na PSL i jego zrzut w postaci Sobczaka. Kaliński OK ale czy chcemy ciągle tego marazmu? Panie Pawle - życzę wygranej - ludzie mamy szansę na dobrego burmistrza , nie zmarnujcie tego - Pan Paweł nie lawirował tylko walił prawdę - Sobczaka dyskredytują PSLowe konotacje, Siewiera się nie liczy , a Kaliński- no cóż wiemy jak będzie - miło, ale bez perspektyw.Czas na nowego burmistrza Pawła Kolasa.
gość01:10, 15.10.2018
ale on nie potrafił merytorycznie odpowiedzieć na pytania, przecież jak nie uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych w mieście, to jak wymienić pięć takich wydarzeń, jak było pytanie o in vitro, to też bez odpowiedzi bagatelizując i pytającego, i pytanie, o obwodnicy też nie do końca odpowiedział. Filozof
Piotr11:12, 15.10.2018
Pani Marysiu... jak koleś był najlepszy w debacie to na co dali się nabrać? PSL dało mu odpowiedzi? Niech Pani sobie jaj nie robi.. Kolas nie zostanie burmistrzem bo nie ma poparcia społecznego a Sobczak ma.. Niech Pani nie traci głosu i odda go na Pana Michała.. to jest szansa na zmiane. Pozdrawiam
Twój Sąsiad01:12, 15.10.2018
Nikt nie broni Kalińskiego????bo idą jutro na 8 do pracy w Urzędzie Miasta:)
Łączy na koryto!!!
Dobrowolski08:59, 15.10.2018
Nie martw się sąsiedzie, od godziny 7.00 rano zaczęli bronić, ale jak widać poświęcenie ma swoje limity. W wolnym czasie tego nie robią, tylko w godzinach urzędowania.
Gość01:13, 15.10.2018
Paweł Kolas nauczyciel dobry i niech w Szkole uczy dalej?
Czy prowadzi firmę jeszcze i coś słabo chyba idzie?
Sobczak młody energiczny takiego Burmistrza
potrzebuje Łowicz.
Panie Pawle gdzie Pan był jak Pana nie było przez ostatnie lata?
koza10:02, 15.10.2018
Dobrze wykształcony, ale bez kultury osobistej. Filozof - doceniam, ale kultura...Firm konsultingowych multum, praca na własny rachunek to orka 24 h/dobę, więc lepiej zarządzać i rozliczać innych z wykonania.Filozof-umie myśleć. Doceniam.
gość01:24, 15.10.2018
Pan Kolas nie zna zadłużenia, podaje 46 mln zamiast 12 mln, a po zwróconej uwadze mówi mniejsza z tym (?) 34 mln to "mniejsza z tym". Super gospodarz z niego 34 mln w tą czy w tą, co za różnica. Żenada. Ale książkę za złotówkę sobie kupował z zasobów miasta to było ok, w sumie coś około 200. I to jest konkret.
uahaha02:17, 15.10.2018
Ale sie Ratusz wystraszył .że o długach miasta zaczęło się mówić :)
Ziomek09:20, 15.10.2018
Kwestia tego,że zadłużenie jest większe niż 12 milionów i Kolas to chyba wie, z tego co widzę - 12 milionów to aktualnie - po skończonym roku i zamknięciu budżetu wyjdzie gruuuubo ponad te 12 milionów - ze 2x tyle - tylko trzeba się nie dać kupować frazesami.
gtug13:49, 15.10.2018
tutaj też wrzucę linka - oficjalny dokument o zadłużeniu jednak 43 mln ....http://www.bip.lowicz.eu/files/docs/20171205094150624.pdf
Sedno06:30, 15.10.2018
Szkoda że nie było pytania dotyczącego zaniechań miasta wobec terenów po jednostce wojskowej i Kaliskiej 5. Zwłaszcza odstąpienie od możliwości pierwokupu terenów po jednostce pogrąży Kalińskiego w tych wyborach
Leszek Szafarowicz07:26, 15.10.2018
Niechcemy w ŁOWICZU żadnego przywiezionego w teczce PSLowego człowieka. To gość z Łodzi-wszystko jest w Internecie, charakter miękki bo przeprowadził się za żoną tutaj. A Teść chyba AWS jak dobrze kojarzę po znajomości w BGK pracował. Sorry Sobczak to jest miasto niech sobie PSL na wsi rządzi że swoim 4% poparcia.
Sisi08:27, 15.10.2018
Żaden przywieziony itp. Słaby bo za żoną przyjechał? A Ty Co wieczny kawaler chyba buaaaa haa haa. Boli, że Sobczak najlepszy? I Brawo brawo Brawo!!
Piotr10:29, 15.10.2018
Chyba upadłeś na głowę jak Cie bocian w kapustę zrzucał... PiSowka wydmuszko!!!!
Olej07:27, 15.10.2018
Kłamczuch PK, kino jest oblegane, na seansach jest pełna publika, nowości przychodzą dosłownie w dniu premiery, są koncerty przekrojowe dla każdego, wydarzenia kulturalne, prowadzona działalność wydawnicza – jesteśmy liderem pod względem wydawnictw w regionie – nie Kutno, Sochaczew, Skierniewice. I dodam od razu, interesuję się miastem, ale nie jestem z instytucji podległych miastu. Tylko to trzeba chcieć zobaczyć panie PK, były dyrektorze ŁOK – który niestety potrafił tylko książki zlikwidować, by kupić po 1 zł czyli urządzić prywatę.
ms08:43, 15.10.2018
najwidoczniej nie zrozumiałeś wypowiedzi Kolasa :)
Jacek07:28, 15.10.2018
ZDECYDOWANIE najlepszy Krzysztof Kaliński! Drugi Sobczak. Trzeci Kolas. Siewiera niesklasyfikowany.
Dobrowolski08:10, 15.10.2018
Ooo. Praca w urzędzie od siódmej i dopiero pierwszy taki komentarz ze sztabu Włodarza Wielkiego Negocjatora ? To już po godzinach pracy nie chcę się go bronić ? Wstyd! Wielki Włodarz patrzy...
poeta17:00, 15.10.2018
Jacek, wymieniłeś listę prawidłowo ale od końca. Poprawnie jest Kolas, Sobczak, Kaliński
Patriota07:34, 15.10.2018
Wolski nie potrafi się wypowiadać, żeby kogoś nie obrazić. Brak wykształcenia wyższego bardzo widoczny, więc po co było się kompromitować, a na grillowaniu to się zna.
emigrant08:43, 15.10.2018
100%prawda
Gość07:40, 15.10.2018
Co z tego ze z PSL i Nowoczesnej Jasniewski jako sztabowiec Sobczaka widać było go z nim na ulicach ciała nie dał.
Sobczak zaprezentował się znakomicie jestem pod wielkim wrażeniem.
Niech Łowicz ma w końcu Burmistrza ekonomistę i managera.
21 października głosujemy na Sobczaka.
Cały Łowicz murem za Sobczakiem.
Za Sobczakiem10:06, 15.10.2018
Dokładnie. Sobczak górą!
Anonim07:45, 15.10.2018
To była tak cienka debata, że szkoda gadać. Poziom kandydatów cieniutki. Poziom nagłośnienia Jeszce cieńszy.
Olo07:56, 15.10.2018
Miałeś iść na grilla poszedłem na debatę. I też była kielbasa. Kielbasa wyborcza. Poziom. Kandydatów wyrównany. Brak argumentów. Wiadomo było że Kalinskiemu było łatwo bo zna liczby. Siewiera poniżej poziomu a reszta tak sobie.
Uwaga07:58, 15.10.2018
GŁOSUJĄC NA SOBCZAKA GŁOSUJESZ NA FIGATA I BĘJDE CZYLI CZYSTY PSL. NIE DAJCIE SIĘ NABRAĆ...
Aaaaa09:02, 15.10.2018
Głosując na Wolskiego lub Kalińskiego glosujesz na czysty PIS. Kazdy wie ze Kaliński jest za pisem tylko, ze przed wyborami go olali. Jak znow bexzie burmistrzem to znoe sie z nimi dogada i bedzie właził...Ludzie nie dajcie się nabrać!
Obietkywnie08:04, 15.10.2018
Najsłabszy był Kolas,
Wcześniej go nie znałam (mimo, ze był podobno viceburmistrzem), ale odpowiadał wymijająco, często jakby nie zrozumiał pytania albo wyuczył się na pamięć konkretnych odpowiedzi, nie znał podstawowych danych, no i to jego hasło: przyspieszyć rozwój, ja bym widziała raczej stagnację
Szacunek Panie Kolas08:31, 15.10.2018
haha Kolas najsłabszy ??? Dokładnie na odwrót !!! Nie odpowiedział na pytanie Kalińskiego o imprezy kulturalne na których był - i bardzo dobrze, nie zniżył się do pytania bo to jest akurat prywatna sprawa gdzie był.
Robert08:18, 15.10.2018
Kaliński wygrał.
Dobrowolski08:28, 15.10.2018
Tak jak myślałem, kawa z rana w urzędzie smakuje ? To już w wolnym czasie nie potraficie bronić Włodarza ?
Gość08:19, 15.10.2018
Ale to już było Debata tuż za nami i choć tyle się zdarzyło Siewiera poległ i Łowickie.pl jest pozamiatane.
Dziś liderów mamy dwóch Krzysztofa Kalinskiego i Sobczaka.
Łowiczaki do głosowania żebyśmy nie byli sypialnią Warszawy wybierzmy Sobczaka.
Leon08:26, 15.10.2018
Tylko Siewiera i nikt inny!!!!
forest10:14, 15.10.2018
Zgadzm sie.. tylko Siewiera dał plamę :)))
deba08:29, 15.10.2018
gedek vs wolski. https://web.facebook.com/TAITOFanpage/videos/727279594283800/UzpfSTEwMDAxNTY3Njg5ODkyMzo0MDkzNzY5NDYyNjE1MzI/
Polecam:)!
Szacunek Panie Kolas08:36, 15.10.2018
Z wyczuciem ustosunkował się Pan do pytania o invitro bo temat jest delikatny i słusznie Pan zauważył że to nie jest czas i miejsce do rozważania wnikliwie tej sprawy. Każdy przypadek jest indywidualny więc nie rzucił Pan na odczepnego jakiejś odpowiedzi aby zadowolić ciekawskich lecz wypunktował Pan istotę problemu - znakomicie !
Janina08:38, 15.10.2018
Siewiera jest fałszywy. Biegał pod sąd, palił świeczki A teraz manipuluje i twierdzi, że nie ma nic do partii rządzącej, której premierem jest Leszek Plichta, bo razem zrobili jakieś boisko. To urąga rozumowi Panie Siewiera coś Pan wczoraj bredził
Siewiera NIE08:40, 15.10.2018
Niegrzeczny z Pana koleś Panie Siewiera, bez taktu i wyczucia wobec debatujących. Brzydkie zagranie z Pana strony no chyba że celowe - więc i tak źle świadczy o Panu, a jeśli tak wyszło to tym bardziej.
P08:42, 15.10.2018
Poziom kultury P. Kolasa raził w oczy, zwłaszcza gdy KJK zadawał mu pytanie, a ten ani nie wstał, ani nawet się do niego odwrócił, tylko KJK mówił do pleców,
Nie chciałbym żeby taka osoba reprezentowała nasz Łowicz
kali09:52, 15.10.2018
kulturalnie to jest zadawać pytanie dopiero wtedy gdy poczeka się aż osoba której zadaje się pytanie będzie miała kontakt wzrokowy, a jak Kaliński sam zaczął mówić do pleców to jego problem
anka08:42, 15.10.2018
Kaliński pierwszy, Sobczak drugi. Reszta znacznie dalej...
ms09:15, 15.10.2018
tak, Kaliński ale pierwszy od końca
Stanley08:42, 15.10.2018
Rozwodnik Siewiera chce in vitro! Ale mu Kolas pociągnął. O to jak będzie wyglądał Łowicz pod jego rządami. Spory ideologiczne, manifestacje KOD i drzwi do Warszawy i pewnie do Łodzi też zamknięte. Zero pozyskanych środków. Zostanie bieg w szpilkach i nordic walking
ms09:02, 15.10.2018
Siewiera sam sobie zadał cios.
P08:42, 15.10.2018
Poziom kultury P. Kolasa raził w oczy, zwłaszcza gdy KJK zadawał mu pytanie, a ten ani nie wstał, ani nawet się do niego odwrócił, tylko KJK mówił do pleców,
Nie chciałbym żeby taka osoba reprezentowała nasz Łowicz
ms08:56, 15.10.2018
Kaliński mówił do pleców bo nie stać go było aby stanąć z przodu. Bał się i zaszedł od tyłu.
dawny Łowiczak08:46, 15.10.2018
Mam wrażenie, że łowicki pis jest już tak bardzo pewny wygranej, iż nie chciał swojego kandydata wystawiać na ewentualną kompromitację i wolał, aby kandydat pis-bis się zaprezentował.
Ten09:05, 15.10.2018
Oni maja strategie - kiełbacha kupią wyborców - rozumiem ze po wyborach tez co tydzień spotykamy się na rynku lub w parku. PiS w ratuszu otworzy jadlodajnie
ms08:54, 15.10.2018
Wolski sam się pogrążył nieobecnością. Siewiera sam się dobił. Kaliński siłą rozpędu pędził do przodu. Sobczak odwołał się do emocji (dziecko, żona, czytanka na dobranoc - miłe to ale nie profesjonalne). Kolas udzielał odpowiedzi nadając im właściwy kontekst lub przemilczał odniesienia do czasu spędzanego prywatnie. Kolas jest z tych którzy szanują swą przestrzeń prywatną, a nie jak ci co chcą pokazać wszystko wszystkim z drobiazgami - nie sprzedaje się tanimi chwytami. Oby Pan wygrał Panie Kolas bo jest Pan unikatowy. Dzięki.
koza09:35, 15.10.2018
Pan Kolas to jest rzeczywiście unikatowy, exemplum wręcz, o czym przekonają się wyborcy , gdy wygra.
Jontek11:11, 15.10.2018
Ale przecież Kolas już był u władzy (z Jabłońskim). I -że tak oględnie powiem - szału nie było.
Ania08:54, 15.10.2018
Krzysztof Kaliński słabiutko, znowu mydlił oczy znajomością liczb i danych, ale to jego jedyna przewaga nad pozostałymi,
w Łowiczu nie wszystko jedyny super, a obecnie panujący nie sprawia wrażenia, że coś się zmieni, jeśli zostanie kadencję dłużej.
Finansjer09:13, 15.10.2018
Zadłużenie 12 milionów... KJK kazał zapytać Skarbinka, ktoś go zapytał?
12 mln jest teraz - planowane na zakończenie roku to sporo powyżej 20 milionów. Bo Kaliński wziął 15 milionów kredytu - na spłatę odsetek od poprzednich kredytów oraz na spięcie tegorecznego budżetu. I to jest konkret Panie Burmistrzu, którym się tak Pan chwali!
:-)09:27, 15.10.2018
Psy szczekają a karawana idzie dalej.
Adam09:30, 15.10.2018
Może i tak... A wszytko po tych 30 kilometraxh drogi, które Pan Kaliński się chwali, że zbudował czy wyremontował przez 12 lat - calkiem slaba srednia ;)
ok16:56, 15.10.2018
karawana idzie w kierunku fatamorgany
ira09:55, 15.10.2018
Wyglądało to tak: KALIŃSKI...............SOBCZAK............................................................KOLAS...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................SIEWIERA
tak10:14, 15.10.2018
wyglądało to tak:
Kolas.....
Kolas....
Kolas.....
Kolas.....
Sobczak...
Kaliński...
Siewiera.
Andrzej10:02, 15.10.2018
Pan Ruta kandydat na radnego? Śmiechu warte! Chwali się że jego inicjatywą było wybudowanie boiska na Bratkowicach! Nie wspomniał że jego ojciec jest prezesem ŁSM.
spacerowicz lowicki10:05, 15.10.2018
Sobczak masz głos całej mojej rodziny.
miałem głosować na Siewiere ale była by to najwieksza pomyłka.
Panie Mariuszu gdzie pana`moralnosc.
razem bylismy pod sadem a pan łamiesz regulamnin debaty.
koniec maszerowania pod sad i glosu nie udzielę.
mieszkaniec górek10:13, 15.10.2018
Siewiera brak autoprezentacji spalił się jak cegła i pot wycierał z czoła.
Burmistrz musi reprezentować osoba na poziome a nie awanturnik wczoraj pokazał Pan prawdziwe oblicze.
co było na górkach na zebraniu.
Jacy ludzie są w Lowickim na górkach awantura w wykonaniu`przedstawiciela Łowickiego
a na debacie sam Lider wzioł przyklad i robi to samo.
cały obraz Lowickiego
To ON10:18, 15.10.2018
W pięknym stylu pokazał Pan Kolas jak się wypowiadać i jak zachować honor wobec niehonorowych zagrywek innych. Oto zwycięzca - Kolas.
Remigiusz Ruta10:13, 15.10.2018
Część 2
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom mieszkańców tej części Bratkowic, postanowiłem zaangażować się w projekt przebudowy tego boiska. Zbierałem podpisy od mieszkańców, poruszyłem również ten temat na walnym zebraniu członków spółdzielni. Większość mieszkańców dopingowała mnie w tym projekcie. Nie spotkałem się z negatywnymi reakcjami. Wcześniej to boisko było w opłakanym stanie.
Remigiusz Ruta10:14, 15.10.2018
Proszę mi odpowiedzieć co w tym złego, że podjąłem się tej inicjatywy? Co w tym złego, że mieszkańcy mogą teraz korzystać z boiska z prawdziwego zdarzenia? Co stoi na przeszkodzi, żeby się Pani przedstawiła? Zapraszam do merytorycznej dyskusji. Serdecznie Panią pozdrawiam.
koza10:25, 15.10.2018
Pana Kolasa trzeba umieć słuchać. Powiedział wyraźnie: bezpieczeństwo w szkole to robota dla rodziców i nauczycieli, kultura później, najpierw biznes, czyli kultura komercyjna, a więc jak sobie zarobicie kochani to sobie kupicie książkę i bilet na koncert. Kto nie ma miedzi niech w domu siedzi. Obwodnica, bez przesady, że to w mieście jakiś dramat- tu nie ma wielkomiejskich korków.In vitro - trzeba wyczerpać wszystkie możliwe sposoby dopiero sięgać po in vitro, a domy dziecka pełne sierot-można się realizować rodzicielsko.
free12:22, 15.10.2018
Dokładnie tak. Trzeba umieć słuchać.
prezio10:26, 15.10.2018
Panie R.R. przestań pan zawracać głowę swoimi wynurzeniami, tu jest mowa o kandydatach na Burmistrza a nie o panu.
zorro10:30, 15.10.2018
PIS pod dowództwem Kasiora poddał się bez walki, jeden kandydat mniej.
psi12:21, 15.10.2018
PiS się zna na znaniu niczego
Kostek10:31, 15.10.2018
Przysłuchiwałem się debacie (pomimo że musiałem stać). Kiedy przestaną nas mamić słodkim pierdzeniem. Potrzebne są konkrety. Nie wystarczy pięknie opowiadać. Na sali obrad 40% to zwolennicy burmistrza. Nawet sekretarka i stróż przyszli. Warto się zastanowić kto odpowiedział rzeczowo na zadawane pytania. Mnie się podoba pomysł idący w kierunku obniżenia cen gruntów lub mieszkań. Ja sam szukam miejsca do życia w Łowiczu i postanowiłem że jak do grudnia nie znajdę czegoś w rozsądnej cenie to szukam pod Łowiczem. 150 - 200 tyś za działkę to przesada. Tylko jeden kandydat o tym wspomniał.
11:40, 15.10.2018
ceny nieruchomosci weryfikuje rynek a nie burmistrz
Iga10:40, 15.10.2018
Razem z mężem oglądaliśmy debatę. Przed włączeniem transmisji wachalam sie kiedzy Siewiera a Sobczakiem. Powiem szczerze, że bardzo zawiodłam się na Panu Siewierze. Pokazał brak klasy i brak szacunku do kontrkandydatów. Bardzo duży plus dla Michała Sobczaka. Warto obejrzeć powtórkę polecam!
Fifi bum10:58, 15.10.2018
Brawo dla Burmistrza!!! Reszta kandydatów znacznie słabiej, a już najgorzej Siewiera. Go się nie wybiera!
kali11:15, 15.10.2018
Jak wypadł Kaliński ? Odpowiedź: fifi bum !
Fifka12:19, 15.10.2018
to mógł napisać tylko ktoś z wydziału promocji bo to jest takie fifi bum haha
Dobrowolski12:47, 15.10.2018
Oj Włodarz będzie niezadowolony, trollowania przy kawie w urzędzie dopiero ok 11 ? Wielki Włodarz patrzy i nie jest zadowolony. Obietnica remontu mostu przy udziale finansów PKP ociera się o absurd. Ciemny lud to kupi ? Włodarz patrzy i nie jest zadowolony.
Agata11:13, 15.10.2018
Pytania do Siewiery były bezsensowne, moim zdaniem ułożone przez jeden komitet wyborczy, przecież kandydat na burmistrza nie musi wiedzieć kto jest szefem Stowarzyszenia chorych na stwardnienie rozsiane!!!!
kali11:16, 15.10.2018
ważne aby miał przy sobie orzeszki
11:37, 15.10.2018
przeciez pytania byly losowane
Luiza11:49, 15.10.2018
kto zapłacił za wynajęcie sali?
?12:32, 15.10.2018
Kto zapłacił klakierom za klaskanie oto jest pytanie.
Obserwator11:52, 15.10.2018
Moim zdaniem najlepiej zaprezentował się K.J Kaliński. Konkrety, liczby, merytoryka i wielka haryzma. Drugie miejsce Michał Sobczak. Paweł Kolas opanowany, ale mówił ogólnikami. Nie jest widoczny w Łowiczu, nie uczestniczy w imprezach kulturalnych, a burmistrz powinien się w nie angażować. Najważniejsze to mieć wysoką kulturę osobistą. Stery/ Niestety Sz.P. Mariusz Siewiera pokazał nam swoje prawdziwe oblicze, czyli brak owej kultury i szacunku do kandydatów. Postawy Wolskiego nie będę komentować, ale z pewnością z jego wybuchową osobowością debata była by bardziej pikantna.
Fifi bum12:00, 15.10.2018
Zgadzam się!!!
Free12:15, 15.10.2018
Uczestniczenie w imprezach kulturalnych jako burmistrz i uczestniczenie prywatnie to dwie różne sprawy. Kolas nie musi udowadniac nikomu gdzie i kiedy prywatnie obcuje z kulturą. W kilka minut jest czas na ogólną wypowiedź. Nie wodolejstwo lecz kondensacja treści do rozpakowania na później, Kolas wygrał debatę pod każdym względem.
Tetryk14:39, 15.10.2018
Przecież on nie odpowiedział konkretnie na żadne zadane mu pytanie !!!
anna11:59, 15.10.2018
Siewiera może i potknął się na debacie ale ma duża wiedze merytoryczną co wielokrotnie udowadniał na sesjach rady miejskiej. Ludzie to widzą i myślę ze będzie on czarnym koniem tych wyborów.
Free12:11, 15.10.2018
czarną owcą
Arti12:12, 15.10.2018
Kandydat Wolski nie mógł przyjść? Raczej nie chciał, tym samym skreślił się w oczach wielu. Kiełbaska mu w gardle stanie.
Co do reszty: fajnie że przyszli i się pokazali.
byle do wyborów i cy12:48, 15.10.2018
Miał racje że nieprzyszedł.
Jedynie Pan Kolas pokazał się z dobrej str.
A że wydział promocji uprawia troling na maxa to już inna inszość.
Zmiana jest nieunikniona proszę jaśnie państwa.
Sylwia13:25, 15.10.2018
Arti, widziałem Cię i wypiękniałeś jeszcze bardziej
Gość12:33, 15.10.2018
Pan Siewiera się jako kandydat i Łowickie skończyło na dobre.
Co pokazał podczas debaty to deskredytuje całą to opcje tak zwanych specjalistów kto był na górkach to wie o co chodzi to maja być kadry Łowickiego działacze Po i SLD pod brendem Łowickie
Nawet pod sąd nie warto iść z Nimi bo łamią regulamin łamią prawo takiego cyrku dawno nie widziałem wielka improwizacjia i iluzja to całe Łowickie.pl
Grzegorz12:36, 15.10.2018
Panie Michale ma Pan mój głos.
Michał13:03, 15.10.2018
dzięki ale nie chcę twojego głosu
jakie miasto tacy ka12:42, 15.10.2018
Pięknie pan Bończak z cipkiem buczeli jak by na meczu byli. A że zasiedli blisko mikrofonu i kamery to im szoł wyszedł jeszcze donośniej.
wasyl13:02, 15.10.2018
bo mysleli ze są na stadionie
???00:56, 16.10.2018
Kto to jest Cipek?
Ania13:02, 15.10.2018
Zastanawia mnie fragment wypowiedzi Pana Kolasa - o diecie radnych. Czy ktoś zrozumiał o co z tym chodzi - powiedział, że dieta ma wyrównać utracony zarobek radnego a obecnie jest tak jakby pensją? od kiedy tak jest - jeśli tak jest? dawno temu kojarzę dieta radnego była mała , płacona za sesję - teraz jest inaczej? od kiedy?
Kali13:23, 15.10.2018
chodzi o to aby dieta radnego to były pieniądze które on dostaje za poniesione koszty w ramach działań i pracy jako radny, a nie stała wypłata w określonej wysokosci co miesiąc
Kali13:31, 15.10.2018
Ania, a jak uważasz ? Tylko On o tym wspomniał.
Kali13:21, 15.10.2018
Ściema tonącego statku ratuszowego i krzyk tonących. Nic wam to już nie da bo czas się kończy.
fef13:22, 15.10.2018
A eskobar gdzie dziś kiełbase piecze...?
wrg13:34, 15.10.2018
w 13 posterunku w nieborowie etat dla niego trzymaja na głównego grilowego.a Gedek ma za rozpałke robić..las blisko to i na taczkach chrustu przywiezie
tro13:45, 15.10.2018
nie była zła tylko troche żylasta:)
Irena13:27, 15.10.2018
Ja i tak zagłosuję na Mariusza Siewierę!!! Program ma bardzo dobry, a że zjadła go troszeczkę trema, to nie ma znaczenia!!!
nie13:30, 15.10.2018
trema nie usprawiedliwia innych zachowań ktore są nie na miejscu
Iza13:32, 15.10.2018
No ale na początku, gdy chciał wręczyć p. Kalińskiemu order z kartofla, to go jakoś trema nie zjadła i pokazał całą swoją "klasę". Ten jeden gest już go dyskwalifikuje jako kandydata, bo do funkcji burmistrza jeszcze nie dorósł, jeszcze jest w krótkich spodenkach.
obiektywny13:34, 15.10.2018
Kaliński ich zjadł. Taka prawda.
Kali13:47, 15.10.2018
zjadł i wypluł bo nie trawi konfrontacji z faktami
Gość13:35, 15.10.2018
Jaka trema zjadła Pana Siewierę wszystko to grubymi nićmi szyte słabe w jego wykonaniu.
Chyba wzioł przykład z Akcji z taczkami na Starym Rynku i widzimy jak skończyli.
Nie chce aby, osoba Pana Siewery reprezentował Łowicz na zewnątrz.
Uczyć się i na Busa a nie łamać regulamin.
Kali13:48, 15.10.2018
jasna sprawa, że Siewiera nie nadaje się
PiS14:10, 15.10.2018
Wolski i jego drużyna gdyby była poważna to wiedzieliby, że debata wyborcza jest ważniejsza niż inne spotkanie z fanami. Owi fani PiS gdyby byli rozgarnięci to wiedzieliby i zrozumieli gdyby ich Wódz uznał że powinien jednak udac się na debatę otwartą. PiS jesteście mocni tylko w otoczeniu tłumu krzykaczy. PiS rezygnując z debaty dał policzek mieszkańcom Łowicza. Jeśli wybierzecie Wolskiego to tych plaskaczy będzie więcej drodzy mieszkańcy Łowicza.
Kuba14:11, 15.10.2018
Panie Kaliński, dziękujemy za te 12 lat, ale czas już na zmianę.
załatwione14:17, 15.10.2018
dobrze
hgf14:14, 15.10.2018
Samo zwańczy burmistrzu wolski czekamy teraz w Łowiczu na Jarosława K. żeby troche pod reperował twoją reputacje i wiarygodność bo bez wsparcia jakoś sobie słabo radzisz..a ty chcesz miastem rządzic..
rebe14:19, 15.10.2018
A kto Jarkowi podreperuje reputację ?
ELC14:15, 15.10.2018
Oglądajcie debatę Wałęsa - Kwaśniewski z 1995 roku tam to dopiero była kultura.
No niestety nie ma dobrych kandydatów na Burmistrza, ale fakt faktem obecnego trzeba zmienić bo niestety wypalił się.
P.S. Polecę jeszcze może na rynek we wtorek lub piątek zobaczę co kandydaci będą rozdawać.
torcik14:28, 15.10.2018
teraz będą torty i rzucanie nimi do celu
Sinep14:22, 15.10.2018
Kaliński wygrał debatę i wygra wybory.
żart14:33, 15.10.2018
chyba w wirtualnej rzeczywistości gdzie cuda są jeszcze możliwe
Pis14:27, 15.10.2018
Jestem sympatykiem Pis cięzko mi to mówić ale takiej słabej kandydatury dawno nie widziałem,przykro mi P.Wolski ale głos mój i mojej rodziny przechodzi na kogoś innego.
ze sztabu PiS14:30, 15.10.2018
ok. nie zależy nam na tym jednym głosie
ale jaja14:33, 15.10.2018
Zdjęcie 5 i 6 od końca powinno przejść do historii tych wyborów - jak oni pięknie klaszczą, tak cudownie i wspaniale brawo moje zuchy. :-)
heh14:35, 15.10.2018
Klaszczą jak u rubika w czasach świetności.
moto14:47, 15.10.2018
Pan Sobczak sympatyczny ale to za mało.
Kasiorka14:58, 15.10.2018
Głosujesz na Wolskiego a wybierasz Kasiorka od kaliskiej i rad nadzorczych.
no pasaran15:09, 15.10.2018
Kosiorek schowany do szafy przed wyborami jak Antoni Macierewicz.
tylko PiS15:05, 15.10.2018
Tylko MY - tylko PiS pod niezłomnym przywództwem najznakomitszych mężów stanu możemy rządzić i skutecznie sięgamy po władzę. Nie musimy z nikim debatować bo po co ? Nas się zna. O nas się mówi i pisze. Nasza debata ma smak kawy wśród ludu który jeździ za chlebem do innych miast bo u nas to tylko stołki dla naszych zasłużonych działaczy. Pracujcie w pocie czoła a MY już zadbamy o wasze pieniądze i pomożemy wam odciążyć się od ich nadmiaru. Głosujcie na NAS bo rodzina, ojczyzna i takie tam...
Łowicki lumpenprolet15:05, 15.10.2018
Ej,kandydaty do koryta z dojnej zmiany:co bedzieta w piontek serwowac do zarcia i żłopania na rynku za darmoche?My lowicka ferajna wybieramy sie na darmowy wikt bo po wyborach bedzieta miec ludzi gleboko w d...e!A tak to chociaz w ostatni dzien zrobimy za darmoche bal du..e!Panie Jakubie bedzie wyborcza serdelowa i kasionka dla głodnego suwerena?
tylko PiS15:24, 15.10.2018
Ja przyjdę i będę rozdawał cebulę w zamian za głos poparcia dla naszej partii.
tylko PiS15:30, 15.10.2018
Już nawet imigranci przyjmowani cichaczem przez naszą partię głosują za nami bo cieszą się z tego co im dajemy w ukryciu przed opinią publiczną. Wszak pomagać trzeba. PiS z wami.
Beata15:38, 15.10.2018
Tylko Kaliński Krzyztof
tylko15:57, 15.10.2018
tylko jego czas mija
?15:58, 15.10.2018
tylko co ?
Waldek15:39, 15.10.2018
Kaliński wygra
kiepscy15:56, 15.10.2018
stwierdził Waldek Kiepski hihi
nw15:59, 15.10.2018
nie wygra
eef16:03, 15.10.2018
pisowcy skad wy tego eskobara samozwańczego wyczarowaliście..?
gos16:11, 15.10.2018
nawet moja ukochana babcia pseud."żelazny beret" stwierdziła że na kandydata z pod znaku pis nie zagłosuje bo jak stwierdziła uroda to nie wszystko.a jak juz babcia tak mowi to kandydat może miec nie lada problem:)
Łowiczanka16:30, 15.10.2018
Krytykujecie tego co jest, będzie krytykować i tego co będzie! Taka jest prawda, taki nasz naród wiecznie wam źle!
Zostawcie wasze skromne zdania dla siebie i po prostu idźcie zagłosować.
ok16:51, 15.10.2018
krytyka jest czymś dobrym gdy opiera się na chęci poprawienia jakiejś sytuacji
Łowiczanka06:50, 16.10.2018
Naturalne krytykować. Polska to kraj w którym żyją ludzie którzy tylko krytykują!
Świetny Miki16:37, 15.10.2018
Debata dla Kolasa – ale gość zmanierowany bardzo
Reszta słabo
Kaliński – jak zwykle dobry mówca, treści niewiele
Sobczak – nijaki
Siewiera – młody, świeży, nie udało się z giftami, a szkoda
Ogólnie fajna organizacja i dobrze, że się debata odbyła.
ok16:50, 15.10.2018
Jesli kulturalne zachowywanie się chcesz nazwać zmanierowaniem to ok.
Jaba to melodia16:46, 15.10.2018
Wojna Burmistrzowości trwa: https://youtu.be/_b6bvKny7kI
Zapraszam też na wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/294353844731279/?ti=cl
Jaba to melodia16:50, 15.10.2018
https://www.youtube.com/watch?v=_b6bvKny7kI
.Krzysztof18:33, 15.10.2018
Z debaty zapamiętałem tylko wypowiedzi Pawła Kolasa. Nie chcę krytykować pozostałych kandydatów, ale mam nadzieję, że jeżeli Pan Kolas nie wygra to zwycięzca zaproponuje mu stanowisko zastępcy burmistrza. Myślę akurat on może dużo zrobić dobrego dla Łowicza nawet z "tylnego fotela".
Jan18:42, 15.10.2018
Kolas nie wariuje przedwyborczo z jabłkami czy z częstowaniem zupą. Wystarczyło, że przemówił, a ktoś posłuchał i zobaczył i wiele osób jest zaskoczonych pozytywnie P. Kolasem, tym co On prezentuje.
GRACHOL18:46, 15.10.2018
Tu musi koniecznie przyjechac prezes z Antonim aby zrobić porzadek z kanaliami i zdradzieckimi mordami gorszego sortu!!!Dojna zmiana jest the best a koryto+ super!!?
PiS18:53, 15.10.2018
Wolski i jego drużyna gdyby byli poważni to wiedzieliby, że debata wyborcza z pozostałymi kandydatami jest ważniejsza niż inne spotkanie z fanami. Owi fani PiS gdyby byli rozgarnięci to wiedzieliby i zrozumieli gdyby ich Wódz uznał że powinien jednak udać się na otwartą debatę aby zapoznać ze sobą otwartą część społeczeństwa, a nie tylko siedzieć w bezpiecznym gniazdku sympatyków.. PiS jesteście mocni tylko w otoczeniu tłumu własnych krzykaczy.
PiS18:55, 15.10.2018
PiS rezygnując z debaty dał mocny policzek mieszkańcom Łowicza i nie będzie to zapomniane. Mieszkańcy Łowicza jeśli wybierzecie Wolskiego czyli PiS, to tych lekceważących plaskaczy będzie więcej. Panie Wolski, dzierżenie władzy to nie jest zabawa lecz odpowiedzialna funkcja, a jako kandydat zachował się Pan nieodpowiedzialnie bo zignorował wyborców i adwersarzy, a taki burmistrz nie ma wstępu do ratusza. Polityka to nie pichcenie kiełbasy i uśmieszki lecz podejmowanie również niewygodnych wyzwań. Pan nie sprostał wyzwaniu, nie nadajesz się Pan aby reprezentować nawet swoich wyborców.
Krystek18:58, 15.10.2018
a gdzie był Pan Kuba?
anty19:01, 15.10.2018
gdziekowiek indziej byle tylko nie stanąć oko w oko z realnymi wymogami ucziwej potyczki kandydatów zwanej debatą
anty19:26, 15.10.2018
onet podaje "Mateusz Morawiecki jako prezes BZ WBK uznał dramatyczny wypadek Roberta Kubicy za zdarzenie pozytywne z punktu widzenia swojego banku – wynika z nagrania z restauracji "Sowa i Przyjaciele". Gdyby bowiem do wypadku nie doszło, bank BZ WBK prawdopodobnie musiałby zostać sponsorem polskiego kierowcy. - Na szczęście złamał rękę, raz, drugi - mówił Morawiecki. - Ja nie chcę, k...a, co roku pięć dych płacić - tłumaczył się."
- ale masz Panie Wolski idola, i tak bankierzy traktuja ludzi i nawet was samych wyborcy PiS
Kandydat19:32, 15.10.2018
Nie wyzłośliwiajcie się tak. Spokojnie. Na początku była naturalna reakcja - debatę przegrzmocił Siewiera, po czym komentujący z innych komitetów zorientowali się, że Wolski zrobił najlepiej nie przychodząc na debatę i ruszyła lawina komentarzy przeciwko Wolskiemu.
Dlaczego najlepiej? Bo debata była miałka i słabiutką. Nikt nikogo do siebie nie przekonał. Opłaciło się tylko Kolasowi bo nie miał żadnej kampanii. Siewiera przegrał walkę z Sobczakiem o 3 wynik.
xyz19:40, 15.10.2018
Gdzie tu złośliwości ? Wszyscy mogli sie stawić tylko nie Wolski. Zrobił najgorzej jak tylko mógł zrobić - zlekceważył mieszkańców Łowicza. Chodzi o fakt, że się nie stawił, stchórzył. Powinien być jak pozostali, a nie dorabiać sobie teorie po fakcie. Debata była słabiutka ? to czemu Wolski nie przyszedł i nie podniósł poziomu tej debaty ?
dobre19:43, 15.10.2018
No własnie, skoro tak słabi kandydaci byli i debata była taka "miałka i słabiutka" to czemu Wolski nie przyszedł i nie pokazał jak sie debatuje ??? Czemu nie przybył i nie powiedział czegoś mądrego do wszystkich aby ich przekonać do siebie ???
diabeł19:33, 15.10.2018
Najgorsze jest to, że wyborcy PiS myślą, że jak sie obnaża zakłamanie tej parti (podobnie jak PO) to sam diabeł ich atakuje i trzeba się bronić ślepo wbrew faktom.
Kandydat19:38, 15.10.2018
Przecież pytania o liczbę przedszkoli czy nazwisko pani ze stowarzyszenia można było przekuć na swój sukces, ale Siewiera zamiast przygotowywać do debaty biegał z przebierańcami po Błoniach w szpilkach - uważam, że to również odbierze mu kilka punktów, bo nie robi się cyrku z wyborów. Przebranie za księdza w szpilkach uważam za obrzydliwe. Ciekawe co na to Wójcik.
siew19:49, 15.10.2018
Siewiera robi siew swej "mądrości" i zbierze odpowiedni plon wyborczy
Kandydat19:42, 15.10.2018
Sobczak - po prostu pieprzył. Tę jego drętwą gadkę można było wstawić w każdym mieście. Można było mu zadać pytanie o jakąkolwiek małą uliczkę i by się wysypał. Gadanie o kąpaniu dziecka oddaje ducha tej debaty. Czy naprawdę służyła ona temu żeby opowiadać o czytaniu dzieciom bajek?
siew19:51, 15.10.2018
To odwołanie się do emocji jest zabiegiem stoswanym w reklamach aby uśpić intelekt bo jest tak miło...
Kandydat19:46, 15.10.2018
Kaliński - myślę, że był mocno zdziwiony, że tym razem nie było ustawki przeciwko niemu. Bo była przeciwko Wolskiemu. Kompletnie nic nie zyskał, jest do bólu przewidywalny i nie nudzi tylko beneficjentów układu, który stworzył, których "karmi". Ważne dla niego - nie przegrał. Może myśleć o drugiej turze.
łowca19:56, 15.10.2018
tam nie było żadnej ustawki przeciw Wolskiemu ale PiS chciałby aby ten mit upowszechnić
Kandydat19:51, 15.10.2018
Kolas - typowa gadająca głowa. Wygrany dla wysmakowanych miłośników polityki i debat. Mową ciała, w pełni kontrolowaną wyprowadził z równowagi Kalińskiego.Jego sztab powinien się zastanowić dlaczego nie został jednogłośnie okrzyknięty zwycięzcą tego przedstawienia.
łowca19:55, 15.10.2018
Kolas nie jest typową gadającą głową bo te siedziały obok niego. Aby pokonać czterech kandydatów w debacie trzeba mieć "to coś" czego pozstałym zabrakło, a czego ty "Kandydat" nie widzisz skoro nazywasz to tylko "gadającą głową".
łowca20:22, 15.10.2018
Umieć kontrolować mowę ciała, to umieć panować nad sobą, to mieć zdyscyplinowany umysł czyli silny umysł, który potrafi sięgnąć dalej niż ten przeciętny w rozpoznawaniu problemów i odsiewaniu pobocznych zakłóceń na bok - to zaprezentował Paweł Kolas. Nikt z pozostałych kandydatów nie ma tej zalety ani narzędzia poznawczego opanowanego w takim stopniu jak właśnie Kolas. To wynik pracy nad sobą i talentu. Doceniam to dlatego o tym piszę. Natomiast z równowagi Kaliński wyprowadził się sam pomimo obecnego dworu.
Kandydat19:55, 15.10.2018
Wolski - myślę, że nie wiedział nie idąc na debatę osiągnie taki efekt. Prawdopodobnie gdyby był Siewiera maksymalnie skoncentrowałby się na ataku na niego - a tak - zgłupiał i popełnił szereg błędów, które zauważą znacznie na tym, że do drugiej tury wejdzie Wolski.
A wtedy będziemy mieli debatę - prawdziwą.
łowca19:59, 15.10.2018
Wolski nie wiedział - to poprawne wnioskowanie. Ale efekt jaki osiągnął jest całkowicie negatywny. Ludzie są zniesmaczeni takim unikiem.
s21:13, 15.10.2018
siewiera jak by sie bardziej zaczal koncentrowac na ataku to zaczal by atakowac ale chyba siebie :)
specialista Pr20:13, 15.10.2018
Michał Sobczak prowadził kampanie w sposób merytoryczny rzeczowy po gentelmeńsku nie wyciagając brudów u konkurentów jak pozostali kandydaci z panem pis na czele w zwiazku z tym iż jest tez czlowiekiem wykształconym i nie wnosi negatywnego przekazu ma moj oraz znajomych głos
Jacek20:22, 15.10.2018
Kolas filozof bez konkretów. Lejwoda z szyderczym uśmiechem na twarzy. I nawet 100 Pikulskich piszących tu komentarze nie zmieni mojego zdania.
łowca20:24, 15.10.2018
Jacek, abyś mógł zmienić zdanie w tym temacie musiałbyś wpierw dorównać temu czego jeszcze nie rozumiesz. Przeceniasz jakiegoś "pikulskiego" ale nie znasz "łowcy".
łowca20:39, 15.10.2018
Jacek, napisałeś "z szyderczym uśmiechem na twarzy". Nie znasz się na tym co piszesz ale paradoksalnie znasz się na tym co napisałeś czyli na szyderstwie.
Sedno20:24, 15.10.2018
Szkoda że nikt nie odnosi się do ważnej kwestii którą poruszył Paweł Kolas- Jeśli zostanie burmistrzem wniesie uchwałę by diety radnych obniżyć a raczej by były one wypłacane tylko jako zwrot utraconych zarobków- czyli emeryci, budżetówka Ci Radni powinni się liczyć że dieta zero...
łowca20:26, 15.10.2018
było odniesienie do tego
zwierzyna22:28, 15.10.2018
Uchwalenie diet, to kompetencja rady a nie burmistrza, oczywiście na odpowiedniej podstawie prawnej. Koncepcja pana Kolasa jest niezgodna z prawem, więc nie ma możliwości jej wprowadzenia, no i przy okazji świadczy o tym, że ten kandydat nie zna prawa samorządowego, z którym podobno miał wiele wspólnego.
zwierzyna22:30, 15.10.2018
Rada uchwala wysokość ryczałtów (diet) radnych, oczywiście nie może przekroczyć maksymalnej wysokości określonej prawem. Jedyne co można egzekwować, to obniżanie pensji w zakładzie pracy radnego za czas sprawowania mandatu radnego w godzinach pracy, co oczywiście może zrobić tylko pracodawca radnego, a nie burmistrz. No chyba, że radny weźmie urlop.
Łowiczankaaa20:24, 15.10.2018
Poszłam na debatę po prostu poznać bliżej kandydatów. Bardzo chciałam posłuchać Pana Wolskiego, miałam nadzieję, że mnie przekona. Mój głos wygrał Pan Kolas. Brawo. Pierwsi będą ostatnimi... ostatni pierwszymi ;)
Pan Kaliński jest the best, ale chyba czas na zmianę...
łowca20:25, 15.10.2018
Kto wysoko mierzy ginie pod szczytem gdy nie jest gotów.
Kolas juz był wysoko i wie jak tam wrócić aby pomóc innym.
Łowiczanin20:26, 15.10.2018
a obwodnica Bolimowskiej 2023-2030 przegięcie.......
Sedno20:29, 15.10.2018
Sobczak z PSL wstawiał jakieś akademickie gadki, ale i tak wypadł lepiej z dwóch panów S.S bo Siewiera totalna klapa- organizator co nie wie jakie przepisy debaty, żenujące prezenty- i wyszła z niego cała PO I Nowoczesna przy pytaniu o in Vitro- ośmieszył się nie umięjetnie zadając pytanie- a Paweł Kolas dokończył dzieła- odpowiadając bardzo rozsądnie- i rozważnie
łowca20:31, 15.10.2018
i taka jest prawda
Kandydat20:38, 15.10.2018
Przecież Nowoczesna jest z Sobczakiem. Jacyś dwaj kolesie ściskają się za łapy przed Lidlem. Sojusz PSL z N to jest dopiero ewenement. Witos się w grobie przewraca.
Kazio20:45, 15.10.2018
Szokujące nagranie o najbliższym otoczeniu Kalińskiego!!! https://www.youtube.com/watch?v=o8agTQxWoIk
Jacek21:11, 15.10.2018
Albert...
ekstra21:51, 15.10.2018
i mamy grupke wzajemnej adoracji, miło fajnie i przyjemnie aż chce się rządzić i żal byłoby zakończyć sielankę
P20:58, 15.10.2018
Kolas już był viceburmistrzem i wtedy to była stagnacja, a chyba nie chcemy się cofać w rozwoju, tylko iść do przodu.
Każdy inny kandydat lepszy
łowca21:09, 15.10.2018
Stagnację to urządza ten który zadłuża miasto nieodpowiedzialnie. Jeśli "iśc do przodu" oznacza malowanie schodków na kolorwo i rozważania aby dać młodym przestrzeń do picia alkoholu na błoniach to powodzenia z takim postępem.
łowca21:24, 15.10.2018
dla niektórych "coś robić" to mieć parcie na szkło pod byle pretekstem, a wtedy publika powie "ooo tego to widać, ten dużo pracuje"... jakieś durne działania pod mądrze brzmiącym terminem "projekt" nie sprawią, że nabiorą one sensownej wagi... a takich "projektów" wykoncypowanych chyba z nudów jest za dużo w tym mieście bo odwracają one uwagę od spraw najpilniejszych...
xyz21:17, 15.10.2018
Nic nie zmieni faktu, że Wolski nie podjął rękawicy wyborczej i pokazał brak szacunku do kontr kandydatów jak i również do widzów w internecie. Wielki nieobecny. Nie podjął wyzwania. Pokazał, że będzie unikał trudnych sytuacji. Rezygnacja z debaty – skoro inni mogli przyjść i zaakceptować dostępne warunki – przemawia całkowicie na niekorzyść Wolskiego.
Gość21:26, 15.10.2018
Sobczak i Kalinski druga tura będzie należała do tych Panów.
Na kolejne wybory jak położyć Debatę kierować się do Pana Siewery po gadżety ziemniaki i orzeszki
łowca21:40, 15.10.2018
Sobczak - Kol-as. As wygra !
sop21:27, 15.10.2018
Jutro atak pisu Stanisław Karczewski, marszałek Senatu przyjezdza do Łowicza zobaczyc jaka to mu latorośl wyrosła:)
tomek21:50, 15.10.2018
W debacie na burmistrza miasta Łowicz czterech panów zdecydowało stanąć do walki w grze o tron. Na wstępie organizator - za takiego przedstawia się Pan Mariusz zamiast merytorycznej i rzeczowej dyskusji wolał rozdawać orzeszki i ziemniaki może myślał ze ogląda mecz kadry. Pan burmistrz, który przez 12 lat rządów miastem przedstawiał Łowicz jaki wszyscy go widzimy. Były burmistrz - obecny kandydat kreuje się na fachowca ale odnosnie zadłużenia miasta poleg.
po zawodach21:58, 15.10.2018
Siewiera chciał być takim luz-menem, a okazał się... no własnie kim ? nie wiedział nawet czy jego pytania są zgodne z regulaminem bo musiał to konsultować z prowadzącymi.. czyli nie rozumie prostych komunikatów dotyczących ustalonych zasad... a bez zasad to jest cyrk, śmieszność i kończy się szybko... być może pojawią się wkrótce jakies gesty przepraszające czy próbujące poprawic wizerunek ale jak to mówią: juz po zawodach.
tomek21:52, 15.10.2018
Tylko Pan Sobczak ma doświadczenie, wiedzę i opanowanie stawia to go w pierwszej kolejce do przejęcia i sprawowania urzędu burmistrza miasta Łowicz. Wiedza w pełnieniu funkcji dyrektora na szczeblu wojewódzkim utwierdzają mnie w przekonaniu ze warto wybrać się na wybory 21 października i oddać głos na Pana Sobczwka. Z domu wyniosłem, ze o nie obecnych się nie mówi i dlatego spuszczę kurtynę milczenia.
łowca22:06, 15.10.2018
"Wielcy nieobecni" czasem krzyczą swą nieobecnością i tego nie da się zbyć milczeniem.
Dorota21:57, 15.10.2018
Brylował we wszystkim P. Kolas, to prawdziwy kandydat na Burmistrza, poradził sobie z każdym pytaniem, to umiejętność potrzebna na stanowisku gospodarza miasta , poruszył wiele ważnych i trudnych kwestii dotyczących miasta. Pytanie Kalińskiego o liczbę imprez w których P. Kolas uczestniczył miało być zasadzką a było strzałem w swoje kolano, błyskawiczna riposta , słuchacze dowiedzieli się przy okazji o tym co ratuszowi nie było na rękę a mianowicie wysokość nagród dla Krystiana C, organizatora imprez i uczestnika jego Komitetu Wyborczego.
łowca22:03, 15.10.2018
Dorota, jesteś bystrą obserwatorką zdarzeń i miło mi się czyta Twoje wpisy. Potwierdzam Twoje spostrzeżenia. Co do "brylowania" - uważam, że Kolas nie brylował. Dlaczego ? On poprostu był sobą, a wszelkie "brylowanie" to efekt uboczny jakim jest prawdziwość jego przekazu.
Gość22:07, 15.10.2018
Pan Kolas niech uczy w szkole.
Postawmy na ekonomistę i osobę z młodego pokolenia a tą osobą jest niewątpliwie Michał Sobczak.
łowca22:15, 15.10.2018
Młode pokolenie niech uczy się od starszych. A skoro wysyłasz Kolasa aby uczył w szkole to zapewne wiesz, że z przekazywaniem wiedzy świetnie sobie radził co jest atutem w komunikacji z innymi i przydatne w funkcji burmistrza. Rzeczowość i zwięzłość, a nie posługiwanie się zmiękczaczami emocjonalnymi jak to uczynił na koniec wystapienia Sobczak.
łowca22:21, 15.10.2018
jakoś ten ekonomista Sobczak nie mysli ekonomicznie tak jak Kolas aby zająć się dietami radnych czyli zrobić porządek w tym temacie
ANIA00:32, 16.10.2018
Sobczak nie zna praktyki będzie sie uczył samorządu w Łowiczu ale zanim to zrobi PSL ki zawłaszcza etaty miejskie . I ciekawe co powie na obnizke diet : bedzie lawirowal jak Wolski z debata. Sobczak To jest najgorsza opcja dla Łowicza to już KJK lepszy
Sedno22:08, 15.10.2018
Czy komentujący to w większości trolle czy obecni Radni albo Ci co chcą być radnymi? Wolski, Siewiera, Wójcik czy poprzecie uchwałę która diety radnych ustali zgodnie z przepisem ustawy że mają być zwrotem za poniesione koszty- zwolennicy tych panów z PIS, Nowoczesnej, Platformy , PSL- nie udawajcie że nie ma tematu - koniec z wypłatami za nic czyli dietami w wysokości pensji? czy bedziecie udawać że wszystko ok// Kolas chce to zmienić
łowca22:18, 15.10.2018
brawo za ten wpis !
zwierzyna22:49, 15.10.2018
Uchwalenie diet, to kompetencja rady a nie burmistrza, oczywiście na odpowiedniej podstawie prawnej. Koncepcja pana Kolasa jest niezgodna z prawem, więc nie ma możliwości jej wprowadzenia, no i przy okazji świadczy o tym, że ten kandydat nie zna prawa samorządowego, z którym podobno miał wiele wspólnego.
Dorota22:08, 15.10.2018
W kwestii zadłużenia miasta: za 2017 zadłużenie Łowicza wynosiło 23, 7 mln zł, co średnio na 1 mieszkańca daje 824,- zł. ( liczba mieszkańców 28.811)- dane z gazety samorządowej. Zadłużenie rok rocznie wzrasta, wiadomo , że IV kwartał jest okresem zakończenia wielu kontynuowanych inwestycji, stąd prognozowane zadłużenie na koniec bieżącego roku w granicach 43 mln. zł. Skoro byłoby tak niskie o którym urzędujący burmistrz mówił, to czemu tak potajemnie podejmowano uchwalę o zaciągnięciu kredytów?.
Dobrowolski23:03, 15.10.2018
Co ciekawe stenogram z tej sesji (to jest koniec lipca 2018) nie jest dostępny do tej pory ? Przypadek ? Taki mamy transparenty samorząd ? Hej trolle z urzędu, komentujcie ....
Łukasz22:11, 15.10.2018
Krzysztof Jan Kaliński i Paweł Kolas przejdzie do drugiej tury wyborów i Krzysztof Jan Kaliński będzie burmistrzem miasta Łowicza
łowca22:17, 15.10.2018
Kaliński kończy kadencję na zawsze i dobrze o tym wiesz no ale nadzieja płata czasem figle.
typer23:08, 15.10.2018
Nie ma możliwości, by wejść do drugiej tury dostając 500 głosów w pierwszej, a na tyle maksymalnie może liczyć p. Kolas.
Ania22:14, 15.10.2018
Sedno - nie potrzebnie apelujesz- do kogo? przecież dieta to podstawa utrzymania tych beznadziejnych kandydatów na radnych którzy juz sa radnymi i nadzieja na łatwa kase dla większości kandydujących- sajuz wspólny i tych Z PIS i SLD, NOwoczesnej I PO- I dla tych od Kalińskiego- 1600 zł nie opodatkowane co miesiąc i będa milczeć i Sobczak wystawiony przez PSL, i Wolski przemilczy, Siewiera od wczoraj pseudo kartofel.. tez bedzie cisza- Nowoczesna platforma - udawać pajaca
łowca22:16, 15.10.2018
Tylko Kolas poruszył tą przemilczaną kwestię.
Bryn23:00, 15.10.2018
Trochę dziwię się zachwytami nad Panem Kolasem. Pan Kolas w latach dziewięćdziesiątych był zastępcą burmistrza Łowicza. Jak pamiętam, to raczej ludzie nie płakali, jak opuszczał swoje stanowisko. Więc może dajmy szansę młodszym i energiczniejszym. A Pan Kolas niech uczy w szkole, bo dobrze ponoć mu to idzie.
mona23:19, 15.10.2018
Nie ma żadnych zachwytów nad Panem Kolasem. Po prostu on sam ze swoim wąskim sztabem sobie tutaj konsekwentnie robi autopromocję, pod powtarzającymi się nickami. Taka jego metoda na kampanię. Inni spotykają się z wyborcami, a on jest ponad tym. Jako "najwybitniejszy umysł po Platonie" nie musi tego robić, kisi się w tutaj w wąskim gronie samych zainteresowanych i uzyska ...najgorszy wynik ze wszystkich kandydatów.
Ben23:44, 15.10.2018
P. Kolas był w ekipie burmistrza Jabłońskiego, który abdykował po znanej aferze z urzędową kartą visa, wykrytą zdaje się przez NŁ, a później okazało się też, że był (Jabłoński) agentem służb PRL. P. Kolas wiceburmistrzem był krótko od odejścia Jabłońskiego do końca kadencji, więc doświadczenia zbytnio nie nabył. Wcześniej, jako dyrektor ŁOK, zasłynął zakupem książek do prywatnej kolekcji z księgozbioru ŁOK, po 1 zł od sztuki. Redagował też gazetę wydawaną wtedy przez ratusz, której jedynym celem było promowanie ówczesnej ekipy rządzącej.
Dorota23:22, 15.10.2018
W kwestii rozliczania radnych w zakładzie pracy: Skoro prywatne zakłady egzekwują to prawo i potrącają wynagrodzenia za nieobecność w pracy pracownikowi podczas pełnienia funkcji radnego/nej to czemu Ratusz i podległe jednostki budżetowe nie czynią tego w stosunku do swych radnych, dla których są pracodawcą.
Kto jest zatem na bakier z przestrzeganiem prawa? Kto kłamie w kwestii zadłużenia miasta? okazuje się , że cyfra 43 mln jest prawdziwa, to jak z tą wiarygodnością burmistrza ? Najgłośniejsze "buczenie " ratuszowej świty nie zagłuszy rozsądku wyborców.
Sedno23:30, 15.10.2018
Oj zabolało - z tymi dietami- przypuszczam - zwierzyno chyba jesteś na diecie bo bronisz, te 1600 zł- racja wysokość diety uchwala Rada - ale Kolas jako Burmistrz będzie miał prawo wnieść pod obrady projekt uchwały o obniżeniu diet-taki test czy taki mądralski- zwierzyna jest tam dla diety czy nie a co do prawa - Radnemu nie przysługuje wynagrodzenie za czas, w którym bierze on udział w pracach rady gminy lub jej organów. Z tego tytułu pobiera dietę, która jest rekompensatą utraconych zarobków i zwrotem kosztów przy wykonywaniu mandatu radnego.(art. 21 ust. 4 usp)
Izka23:56, 15.10.2018
Ja nie zagłosuję na zapasionego kandydata. Faceci, którzy nie dbają o kondycję, zwisają im brzuchy i mają szerokie marynarki dla ukrycia brzucha, nie dbają o siebie, więc tym bardziej nie zadbają o miasto, bo są śmierdzącymi leniami. W zdrowym ciele zdrowy duch!
do Izki07:18, 16.10.2018
Izka, widać że jesteś powierzchowna i płytka Twa ocena drugiego człowieka. Obyś całe życie zachowała swą szczupłą figurę (jeśli taką masz), obyś nigdy nie chorowała i nie miała rozregulowanej pracy hormonów czy przemiany materii. Poza tym idąc tokiem Twojego myślenia kandydować powinien model z siłowni, który zna się tylko na machaniu ciężarkami. Jeden z największych naukowców świata spędził życie na wózku oddając swój intelekt sprawom świata - czy powiesz że nie dbał o siebie ? Żenujący Twój wpis na miarę jednego z kandydatów, który spalił się na starcie.
sportmenka09:42, 16.10.2018
Izka to wybrałaby takiego Macrona kogucika który pogrąża Francję. No ale tu nie Francja lecz Łowicz. Izka głosuj na J. Wolskiego, On taki zgrabny, ładny tyle że wycofał się z debaty. Ważne że brzuch płaski :)
Kali09:59, 16.10.2018
izka i marcelina z wyćwiczonymi mózgami
Dobrowolski14:27, 16.10.2018
Wrzuć focię Izka, zobaczymy jakie z ciebie cudo.
Krzysztof06:16, 16.10.2018
Ratusz ogłosił przetarg na oczyszczalnię. Przy takiej przetargu chyba znowu powtórka z rozrywki typu Krajowa Izba Odwoławcza, sądy, pisma procesowe.
Sedno06:59, 16.10.2018
Panie Kolas życzę Panu wygrana tych wyborów a jedną z pierwszych uchwał niech Pan przedstawi uchwałę o wprowadzeniu zasad wypłacenia diety tylko w przypadku zwrotu - utraconych zarobków. To będzie test - kto tam idzie dla kasy, a jak przejdzie to w następnych wyborach- będzie kandydatów radykalnie mniej. Zwrot tych poniesionych kosztów nie większy niż do 300 zł miesięcznie
Janusz09:29, 16.10.2018
To jest zadanie przewodniczącego rady. Kto rzadzi radą? pis?
łowca12:00, 16.10.2018
jeśli mieszkańcy miasta zechcą istotnych zmian na lepsze oddadzą głos na P. Kolasa
Jacek07:18, 16.10.2018
Kaliński zdecydowanie NAJLEPSZY i najfajniejszy ma zespół. Brawo!!!
DIETY bezradnych07:28, 16.10.2018
Jacek, dla Ciebie i pupilków burmistrza
elvis08:58, 16.10.2018
a Elvis wciąż żyje
Boys band10:50, 16.10.2018
Jacek, najfajniejszy jesteś Ty z tego całego zespołu folklowego.
DIETY bezradnych07:27, 16.10.2018
Hoho ale się boją o zmniejszenie diet. Ponownie wychodzi że kasa rządzi decyzjami.
Gość07:44, 16.10.2018
Nikt nie kupi Kolasa na burmistrza. Nic nie zrobił dla miasta od 20 lat. Starsi pamiętają jego wazeliniarstwo w ekipie Jabłońskiego (po latach nielegała SB). To już Sobczak, ktòry nic też nie zrobił ma większe szanse na głosy bo, przynajmniej smròd się za nim nie ciągnie. Co do diet to trzeba mieć większość w Radzie Miejskiej a od Kolasa jak 1-2 osoby wejdą to będzie wow!
mx08:07, 16.10.2018
Czyli rządzi opcja ""idziemy po diety"
Expert08:17, 16.10.2018
Wymienię teraz wszystkich, którzy wejdą do Rady z list Kolasa:
.
Dziękuję.
mx08:16, 16.10.2018
Lęk o zmniejszenie diety wprowadza rozdygotanie w szeregach bezradnych. A tyle poszło pieniążków na plakaty i klej. Nikt z radnych nie zaproponuje zmniejszenia diety bo tylko o to im chodzi niestety.
Technik08:28, 16.10.2018
Kolas niech zrzeknie się też wynagrodzenia, ściemniacz.
łowca08:33, 16.10.2018
czyli opcja "za nic w świecie nie zmniejszymy diet"
Bernard Zając08:29, 16.10.2018
Stawiam na Krzysztof Kalińskiego. Wygrał debatę i wygra wybory.
Dobrowolski08:32, 16.10.2018
Niewątpliwie. I wycieczkę do NASA. Lubimy się oszukiwać, oj lubimy ....
łowca08:33, 16.10.2018
czyli opcja "chcemy diet"
Bartek Dzięcioł08:44, 16.10.2018
Bernard to jest nas dwóch.
Kasia08:35, 16.10.2018
Tylko Krzysztof Kaliński o to się modli cała moja rodzina
rada08:38, 16.10.2018
warto na koniec modlitwy dodać "bądź wola Twoja"
Dobrowolski08:42, 16.10.2018
Modlę się, niech już sobie Kaliński odpocznie, należy się... za tyle lat ciężkiej pracy.
czosnek08:51, 16.10.2018
Choćbyście tu komentowali o dietach i nie wiadomo o czym to i tak wygra KALIŃSKI JAN KRZYSZTOF!
łowca08:55, 16.10.2018
i diety zostaną... a wtedy będzie wymyślanie bzdur aby uzasadnić pobieranie pieniążków... dieta: zwrot poniesionych kosztów.. wtedy wyjdzie ilu tak BARDZO KOCHA ŁOWICZ i ma go w sercu, a nie w portfelu
DIETETYK09:29, 16.10.2018
Wy, którzy mówicie jak bardzo kochacie Łowicz, że macie Łowicz w sercu itd. tak naprawdę myślicie o tym jak to fajowo pobierać DIETĘ. Wtedy miłość do miasta wzrasta, prawda ? Miłość za pieniądze.
no tak09:42, 16.10.2018
Są już takie zawody co świadczą miłość za pieniądze. a kto to ma hasło... Łowicz w sercu hmm ?
A gdzie siewiera09:46, 16.10.2018
Tyle tu się mówi o kilku kandydatach a co szanowni komentujący myślą o geniuszu siewierze. Czyż by miał jakies szanse haha ?
paaaaa09:51, 16.10.2018
Może się przebiera ?
dj F09:48, 16.10.2018
Z powodu tematu dotyczącego diet teraz wszystkie opcje polityczne połączą siły aby ośmieszać P. Kolasa. A jednocześnie pokażą na czym im tak naprawdę zależy :) na ukochaniu diet.
Radny iksiński10:26, 16.10.2018
Dla diety naprawdę warto zrobić kilka razy mały szoł z rozdawaniem czegokolwiek. A potem kadencja i dietka i oto chodzi ! Obiecywać mogę co chcę, a wierzyć w to wszystko też może kto chce. Nikogo nie zmuszam ale pościemniać jako polityk mam prawo. Trzeba z czegoś żyć.
Radny iksiński10:29, 16.10.2018
Biję się w pierś bo faktycznie nie znam się często na tym o czym z przekonaniem mówię, zazwyczaj powtarzam po innych ale nie o to chodzi ale o mój dobrobyt i inne korzyści. A moje przekonania ? Raz z tego ugrupowania, a innym razem z innego byle do przodu. Lubię być jak chorągiewka polityczna, jest przygoda ale najważniejsz że kocham Łowicz :)
gfr10:31, 16.10.2018
najładniejszy z kandydatów to wolski.. ale ma pomroczność jasną i podczas wysiłku intelektualnego dostaje zawiechy.
tyt10:32, 16.10.2018
ale jaki elegancki był... taki amerykancki:)
Radny iksiński10:33, 16.10.2018
Jako radny iksiński uprzejmie donoszę, że oddawania diety nie znoszę.
To oczywiste i niestety
że motywują wysokie diety
a nóż się uda
a potem wóda
Dlatego chce zostać radnym. Biegam po mieście po zmroku i wieszam swe plakaty i wpatruję się w swe oblicze i oczami wyobraźni widzę jak wpada mi co miesiąc przyjemna sumka na konto. Mam nadzieję, że i tym razem zrobię dobre wrażenie swoimi frazesami, które wszyscy łykają. Wystarczy że powiem coś miłego dla ucha, pouśmiecham się, pokażę jaki jestem przyjazny i się uda. No bo przecież kto normalny zrezygnuje z dodatkowych pieniążków.
Radny iksiński10:36, 16.10.2018
Kocham Łowicz, kocham folklor, kocham biesiady oficjalne i nieoficjalne, a DIETA się przydaje aby jeszcze bardziej kochać Łowicz. Dzięki DIECIE nie muszę być na diecie. Jem smaczne potrawy i stać mnie na więcej. No może troszkę tyję ale jak panisko żyję. Niech tak pozostanie, niech wygra obecna władza na następną kadencję – będę szczęśliwszy. Szanujcie swoich radnych i nie zmieniajcie diet.
alko10:46, 16.10.2018
eskobar z zatorza gdzie dziś grzeje giełbase wyborczą bo z kumplami mamy flaszke do zrobienia a zagrycha by sie przydała
Dobrowolski10:53, 16.10.2018
Na Wiejskiej .....
Radny iksiński10:54, 16.10.2018
A ja już po flaszce, a zagrychą wyborczą nie pogardzę.
Janusz13:14, 16.10.2018
Dzis w Sali Barokowej Muzeum. Tylko dostanie ja Karczeski. Flaszkę mozeta przynieść
Bolo11:11, 16.10.2018
Dietę ustalają radni, nie burmistrz. Który radny jest za odebraniem diet?
Radny iksiński13:26, 16.10.2018
Ja nie jestem. Nie zmniejszymy sobie diet. Ludowi 500+ a nam 1600 i wtedy możemy kochać Łowicz. Za mniej to możemy jedynie tolerować.
Obserwator11:15, 16.10.2018
Przeglądałem protokoły z rady miasta (są na stronie BIP) i urzekło mnie to że w temacie diet na pierwszej radzie koalicja rządząca w naszym mieście przyznała Kalińskiemu podwyżkę. Nasz włodarz zarabia tyle co prezydent Łodzi lub nawet więcej (spotkałem się z różnymi informacjami w necie) - do zweryfikowania
jeszcze jedno - brakuje kilku ostatnich protokołów. Ale rozumiem że pracownicy zajęci kampanią dla szefa/taty to mogło wylecieć z głowy
Radny iksiński11:27, 16.10.2018
Trzeba się nawzajem wspierać. Burmistrz nas, a my burmistrza.
Dobrowolski14:01, 16.10.2018
Ówczesny rady z PIS piał peany na temat pracowitości burmistrza, ze pracuje po 12-14 godzin w soboty i niedziele.....
Dobrowolski15:10, 16.10.2018
Brakuje od tej feralnej sesji rady, gdzie głosowano dwa razy zgodę na zaciągnięcie kredytu 15 mln, który ma spłacić miasto w przyszłej kadencji (!!!). Pewnie się głowią jak to kwaziprawne działanie zapisać w stenogramie... Za pierwszym razem nie było kworum. Albo poczekają po wyborach. Jak Włodarz wygra, to co mu zrobią, jak przegra, tym bardziej.
mi11:35, 16.10.2018
a teraz wyborcy dobrej zmiany+ wszystkie rece na pokład bo zbliza sie 21.10 i głosujcie na swojego kandydata bo jego poziom merytoryczny i intelektualny wstrzela sie idealne w wasz poziom inteligencji
lepsza część narodu11:45, 16.10.2018
a co to jest inteligencja bo nie wiemy ?
Radny iksiński11:49, 16.10.2018
Ja poprę dobrą zmianę+ aby tylko dieta była. Da się ludziom 500+ i na diety też wystarczy. Oni dostaną 500zł., a my radni 1600zł. Jest interes ? Jest ! Głosuję tym razem na PiS
Irena11:50, 16.10.2018
Siewiera był bardzo dobrym merytorycznym radnym , dlatego i tak zagłosuję na niego!!!! Panowie z doświadczeniem nauczycielskim bądź to akademickim dały popis!!!!
orzeszek11:54, 16.10.2018
Głosuj Irena, dostaniesz orzeszka merytorycznego.
Gość12:25, 16.10.2018
Radny który, nie wie ile jest przeszkoli kpina i wstyd!
Do Szkoły i na Busa od zaraz!
Łamał regulamin a pod Sądem pierwszy
Krzyczał Wolność Równość Demokracja
Hipokryzja z jego strony o moralności nawet nie wspomnę.
Spalił się jak cegła podczas debaty i pot z głowy wycierał.
Feliks13:21, 16.10.2018
tacy są ci nowocześni
Dobrowolski13:56, 16.10.2018
To ile jest tych przedszkoli ?
https://lodzkie.przedszkola.edubaza.pl/serwis.php?s=1253&pok=17636&c1m=407
Bylo pytanie o wszystkie w mieście, czy tylko miejskie ?
Burmistrz twierdzi, ze jest siedem, czyli reszty nie zna, oj słabo , słabo ....
ELC14:29, 16.10.2018
Burmistrz nie lepszy :))))))))
Sinep13:43, 16.10.2018
Czy ludzie od Kolasa śmieszniaczka naprawdę myślą że zbiją kapitał polityczny na dietach radnych? Czemu ich kandydat nie zaproponował rezygnacji ze swojego wynagrodzenia? Czemu?
pola14:06, 16.10.2018
Burmistrz pracuje cały czas, a radny czasami. Radny to inna funkcja.
Radny iksiński14:11, 16.10.2018
Nie ma mowy aby zmieniać diety. Ludowi 500+ a nam 1600 i wtedy możemy kochać Łowicz. Za mniej to możemy jedynie tolerować.
A pomysłu Kolasa nie popieramy bo nam się należy dieta i już. Radny bez całej diety jest jak choinka bez prezentu.
Buahahaha Sobczak/PS14:14, 16.10.2018
Ludzie Kolasa chca profesjonalnego iuczciwego Miasta. Miasto to nie dojna krowa ( Sobczak przestań słuchać tych rolników z pSL w wokoło siebie ...
Radny iksiński14:20, 16.10.2018
Wiem że się powtarzam ale niech pomysłodawca modyfikacji diet wie, że dla nabycia diety naprawdę warto mówić że kocha się Łowicz. Wystarczy mi te 1600 zł. na balety. Innym niech wystarczy 500+
Radny iksiński14:32, 16.10.2018
Ja radny iksiński lubię wyjść wcześniej z roboty i nikt mi nie piśnie. Mówię że idę na przygotowanie do sesji. A na sesji posiedzę, zgodzę się z czymś lub wstrzymam od głosu bo tak najbezpieczniej. Tu pensyjka, tu dietka i jakoś daje się radę. Wkrótce załapię się na 500+ i będzie git. Jak ja kocham to miasto :)
A gdzie siewiera14:54, 16.10.2018
A co na ten cały temat powiedział by siewiera mądra głowa.... haha
Radny iksiński15:32, 16.10.2018
Pan Siewiera nie odbiera.. tzn. nie chce zmniejszać diet i nie chce zwalniać nikogo po wygranej. Dlatego ja Radny iksińsk lubię go ale głosuję na dojną zmianę+ bo tam fucha się szykuje lepsza jeśli wyborcy dadzą się ponownie zrobić w bambuko i wybiorą kelnera. Oby czar kawy zadziałał. Jestem za, a nawet przeciw. Pamiętajcie aby dbać o swoich radnych.
Antek15:35, 16.10.2018
Dlaczego Kolas nie powiedział o zbyt dużych zarobkach burmistrza - widać, że jemu chyba to nie przeszkadza!!!
Radny iksiński15:52, 16.10.2018
Burmistrz zarabia za mało tak jak my radni mamy za małe diety - taka prawda.
Radny iksiński15:56, 16.10.2018
Antek, zadzwoń do mnie to sobie pogadamy o dietach i o tym jak można wyciągnąć więcej. Podaję nr 000000000 dzwoń po 18 bo po sutym obiedzie musze pospać.
18:11, 16.10.2018
https://www.youtube.com/watch?v=_b6bvKny7kI&
18:12, 16.10.2018
https://youtu.be/_b6bvKny7kI
Knury18:33, 16.10.2018
Dojnej krowy spod znaku PIS my knury mamy dosć!!!!.
Dociekliwy19:15, 16.10.2018
Kasiorko, czy ty kochasz Ojczyznę, czy kasiorkę? Czy to prawda, że jesteś w zaawansowanej ciąży, bo mówią, że masz taki brzuszek, jakbyś miała urodzić czworaczki?
Małgorzata20:41, 16.10.2018
Dobra, zmiana!
konkret20:44, 16.10.2018
Propozycja Kolasa by diety urealnić- bo radny to funkcja społeczna- a nie pensja miesięczna tak zaślepiła tych z dietek ciułaczy że krzyczą by wybrany na stanowisko , zatrudniony jako Burmistrz zrzekł sie wynagrodzenia:) Hipokryzja czym innym jest funkcja społeczna a czym innym pełnienie urzędu- a zresztą może zamiast obniżki diet wprowadzić - statut radnego zawodowego- i wtedy ma wybór dieta lub praca zawodowa? boli Tylko Kolas o tym mówi. Wszak Siewiera Wolski, i ludzie Kalińskiego lubią byc na dietach a i radny Wójcik bardzo lubi
foka20:52, 16.10.2018
I o to chodzi !!! Ale radni spanikowani rzucają argumentami na miarę ich rozumku.
Radny iksiński20:56, 16.10.2018
No nieee. Tak nie może być. Musi być dieta po staremu. Chce co miesiąc pełną sumkę bo u nas w Łowiczu na tym polega bycie radnym. Jak mi nie zapłacicie to przestane kochać Łowicz z całego serca.
Dorota21:17, 16.10.2018
Debata : godzina 1.06.40 .Na pytanie P.K odpowiada urzędujący burmistrz: dlaczego został szefem jednostki realizującej projekt oczyszczalni. W końcowej fazie jego wypowiedzi pada zdanie, że częściowo środki na tę inwestycję zostały już zrealizowane. Domyślam się, że chodzi o 800 tys. o których informowały nas media. Skoro inwestycji nie rozpoczęto , umowa z wykonawcą rozwiązana, czemu zatem zostały dokonane wypłaty dla ludzi z zespołu nadzorującego ten projekt. Ktoś z radnych wystąpił do ratusza o udost. listy tych osób , czy jest ona już znana, za jakie rodzaje prac zostali nagrodzeni.
Dociekliwy21:40, 16.10.2018
Kasiorko, czy ty jesteś Patriotą, czy miłośnikiem kasiorki?
Kasia22:02, 16.10.2018
mnie wciąż gnębi- pytanie czemu Wolski nie przyszedł? jakieś mydlenie o niezależnych mediach których niby nie było? przecież lowicz24 niezależny transmitował to, byli przedstawiciele Dziennika Łódzkiego i Nowego Łowiczanina- blisko tysiąc osób obserwowało te debatę na żywo lub w internecie... Czyżby lokalnym działaczom PIS zabrakło obecności niezależnej Gazety Wyborczej?
Iza23:53, 16.10.2018
Ja nie zagłosuję na zapasionego kandydata. Faceci, którzy nie dbają o kondycję, zwisają im brzuchy i mają szerokie marynarki dla ukrycia brzucha, nie dbają o siebie, więc tym bardziej nie zadbają o miasto, bo są śmierdzącymi leniami. W zdrowym ciele zdrowy duch!
łowca11:58, 17.10.2018
W zdrowym duchu zdrowe myślenie. W chorym duchu pozostaje kult ciała i odwracanie wartości... ale to normalne gdy brak równowagi.
łowczy00:14, 17.10.2018
Izo, z punktu widzenia filozofii masz jak najbardziej rację. Samodyscyplina, dbanie o szczupłą sylwetkę, zgodną z naturalnymi predyspozycjami człowieka od zawsze i unikanie obżarstwa jest elementarną podstawą do osiągnięcia przez umysł ludzki wyższego poziomu duchowego, a w konsekwencji też i intelektualnego. No i nic zdrożnego w tym, że odpowiada to też kobietom.
łowca11:51, 17.10.2018
W różnych częściach świata są odmienne upodobania i kanony piękna. W różnych epokach co innego się podobało i tak jest do dziś. Akurat podejście biorące punkt wyjścia z oceny wyglądu ciała fizycznego czy też okrywającej sylwetkę szaty jest objawem współczesnego kultu ciała. Nie szata zdobi człowieka. To co wychodzi z człowieka w postaci słów, intencji itp.
Ania00:32, 17.10.2018
No fakt, Kaliński najstarszy, ale kondychą zjada tych młodszych. Siewiera pokazuje się od święta na jakichś akcjach sportowo-rekreacyjnych na FB, tyle że tam jeszcze bardziej widać konkretny brzuch. Pozostali dwaj, to już wyglądają jak proboszcz w Pszczonowie... Po prostu wstyd. Nie te czasy panowie - brać się za siebie.
Dobrowolski09:12, 17.10.2018
A jak wygląda proboszcze w Pszczonowie ?
https://sphoto.nasza-klasa.pl/3377820/14/main/48adf9a95e.jpeg
Zacznijmy się koncentrować nad tym co mają do zaprezentowania kandydaci, a nie jaki jest obwód ich pasa.
Sylwik11:37, 17.10.2018
Ja mam strategiczne zapasy sadełka porozmieszczane do okoła i w razie tarapatów przeżyję dłużej niż te wszystkie zasuszone dziewczątka.
Janusz12:54, 17.10.2018
Jak ma taką kondycję to czemu nie biegł w maratonie łowickim?
Marek04:52, 17.10.2018
Paradoksalnie nie przyjście na tą debatę przez Wolskiego to wygranie jej. To był tak cieniutki spektakl, że nie pojawienie się na nim stawia ich na pozycji wygranej. Czy tego chcemy czy nie. Wyborcy PiSu mogą spać spokojnie.
dfd07:25, 17.10.2018
Olałeś wyborców..bo nie masz nic do powiedzenia za cienki jestes .
Dobrowolski08:58, 17.10.2018
A czego kolega zażywa? Chętnie skorzystam ....
Artek09:35, 17.10.2018
Skąd wiesz Marek, że poziom debaty jeszcze by nie spadł po przyjściu J.W.?
Po odczytaniu oświadczenia poczułem zażenowanie , po obejrzeniu tegoż oświadczenia wygłoszonego osobiście przez kandydata - jeszcze bardziej.
Dobrze, że debata się odbyła, a nieobecni nie mają racji.
plus11:28, 17.10.2018
Jest wygranym w gronie 500+
łowca12:01, 17.10.2018
"Wyborcy PiS mogą spać spokojnie"... może kiedyś się obudzą.
Feldek14:27, 17.10.2018
Tylko Siewiera i nikt inny!!!! Bardzo dobry i merytoryczny radny!!!!
łowca14:43, 17.10.2018
Merytoryczne orzeszki i ziemniaki. Chciał być luźny i nowoczesny, a wyszło jak wyszło - wszyscy widzieli.
Anonim16:32, 17.10.2018
Oj Feldek już tak nie baw nas tutaj...
Gość14:35, 17.10.2018
Pan Radny Siewiera nie wie ile jest przedszkoli nie wie ile jest stowarzyszeń.
Złamał regulamin łamie prawo.
Na Busa!!!!!!!!
I jak najdalej o sprawowania funkcji samorządowej bo brak kultury do innych kandydatów na debacie był widoczny.
Buta i arogancja.
Do szkoły się uczyć!!!!!
Dobrowolski15:13, 17.10.2018
Będąc adwokatem diabła......
To ile jest tych przedszkoli ?
https://lodzkie.przedszkola.edubaza.pl/serwis.php?s=1253&pok=17636&c1m=407
Bylo pytanie o wszystkie w mieście, czy tylko miejskie ?
Burmistrz twierdzi, ze jest siedem, czyli reszty nie zna, oj słabo , słabo ….
łowca15:34, 17.10.2018
wcześniej zwierzyna napisł, że P. Kolas, poruszył temat diet radnych pod publiczkę. W mojej ocenie P. Kolas poruszył ten temat własnie dla DOBRA tejże publiki czyli mieszkańców, podatników. Gdyby chciał mówić o dietach pod publiczkę, to mógłby zasygnalizować temat aby zrobić odwrotnie - podnieść wysokość diet !!! Tym sposobem "kupiłby" sobie głosy osób, które zostają radnymi tylko dla dodatkowych pieniędzy, kandydując z tego czy innego ugrupowania.
Trrrr16:39, 17.10.2018
Tak dużo zdań jest na temat debaty pewnie dlatego, że nic nie było słychać. Beznadziejne nagłośnienie i pogłos.... Rozumiem Was
łowca16:48, 17.10.2018
Jedni piszą o debacie oceniając swoje wrażenia akustyczno-wizualne jakby to był koncert, a inni piszą odwołując się tylko do spraw poruszonych na tej debacie. Tak więc Trrrr rozumiem Cię - to nie był koncert. Ale mnie wpierw interesuje treść debaty, a nie jej opakowanie. I gdyby treść była zamazana tak jak to sugerujesz to nie byłoby o czym pisać poza tym co napisałeś Ty - Trrrr
łowca18:32, 17.10.2018
Czy choć jeden radny z imienia i nazwiska potrafi przychylnie ustosunkować się do tematu DIET w myśl rozwiązania zasygnalizowanego przez P. Kolasa ? Nie. Zapadła cisza. Przemilczeć temat. Niech on już się nie pojawia, a nóż bycie radnym przestanie być atrakcją finansową.
Kasia20:04, 17.10.2018
Skąd taka ilość kandydatów do Rady Miejskiej?- bo jest zainteresowanie kasą zwolnioną od podatków 1600 plus a najlepiej plus dobry etat w urzędzie czy jakiejś jednostce podległej, albo powiatowej jak jak Robert Wójcik- Poukrywali się postkomuchy , PSLowce pod niby lokalnymi komitetami, znikła gdzieś nagle w Łowiczu i Platforma:) nie ważna nazwa byle do diet
łowca21:35, 17.10.2018
Gdy docierają czasami wieści komu śpieszno aby zaostać radnym to najpierw zaskoczenie... przełknięcie śliny aż w końcu refleksja "czemu ja się dziwię ? wszak tupet niektórych przewyższa ich kompetencje"
Dorota20:37, 17.10.2018
Czy ktoś zwrócił uwagę na fakt, że P. Kaliński 2 razy złamał regulamin debaty, zachował się jak belfer na lekcjach w stosunku do uczniów. Nie był jego czas nie jego prawo do komentarzy po wypowiedzi m.innymi Sobczaka. Nie są wiarygodne jego wypowiedzi na jakikolwiek temat, stąd nie powinien być cenzorem wypowiedzi innych. Moim zdaniem miał za dużo przyzwolenia na takie zachowania, raz , że miał wsparcie swojego ryczącego na sali elektoratu, dwa jest urzędującym burmistrzem ( ale zapomniał o 3-ch przedszkolach) , uważam , że był faworyzowany..
łowca21:30, 17.10.2018
to prawda co napisałaś
Sedno21:42, 17.10.2018
Afery Kolasa to książki po 1 zł:0 przynajmniej oczytany zna języki, Jabłoński- nigdy nie został konfidentem-szmatą- ale Boni został TW PO - Panie Siewiera- Jabłoński odmówił donoszenia na kolegę- SB go określiło jako zagorzałego antykomunistę- Jabłoński nie znał Kolasa wcześniej , Kolas nie mógł wiedzieć że Jabłoński był oficerem nie SB a UOP- nie zmienia to faktu że obaj znajomością języków, umiejętnością zarządzania przebijają swoich przeciwników..a skasowanie diet dla radnych to rewelka .. szacun Panie Kolas
łowca22:09, 17.10.2018
do Sedno, licz się z tym, że zaraz Cię posądzą - tak jak mnie, że to sam P. Kolas pisze o sobie. Niektórzy nie mogą pojąć i w głowach im się nie mieści, że jednak P. Kolas ma po swojej stronie część wyborców doceniającą zalety wykształcenia, a co za tym idzie wiedzę. Drogi wyborco, gdybys płyną przez ocean statkiem to wolałbyś aby kapitanem statku był ktoś młody i narwany czy może jak najlepiej wykształcony kapitan z dłuższym doświadczeniem w pływaniu po tutejszych i innych morzach ? Dla mnie wybór jest prosty i najbezpieczniejszy z dostępnych - na kapitana tego statku wybieram P. Kolasa.
gienek22:44, 17.10.2018
Nie wypisuj głupot. Jabłoński był agentem - nielegałałem służb PRL, czyli SB. Wstąpił do służby w czasach PRL, u jego schyłku, bo "chciał czegoś więcej od życia" jak motywował. Po abdykacji (afera z urzędową kartą visa) ze stanowiska burmistrza Łowicza, planował start w wyborach do sejmu, ale okazało się, że właśnie wtedy weszło prawo nakazujące składanie kandydatom oświadczeń lustracyjnych i mu przeszła ochota na kandydowanie.
pamiętający22:55, 17.10.2018
Dobre, Jabłoński był antykomunistą, który pracował dla służb komunistycznych - wstąpił do służby w czasach PRL. Poleciał za to ze stołka wiceprezydenta Łodzi. W czasie burmistrzowania Jabłońskiego, to, że był byłym agentem służb PRL było tajemnicą poliszynela, więc p. Kolas musiałby nie słuchać by nie wiedzieć.
Sedno22:23, 17.10.2018
Afery w Łowiczu- to ciucholand w Kinie Bzura, to sprywatyzowanie terenów w mieście- ale największa afera to odstąpienie od prawa pierwokupu za 5 milionów złotych terenów po jednostce wojskowej!!!! to po prostu nie jest godne kogoś kto zwie dobrym gospodarzem, to wręcz sabotaż przeciw przyszłości tego miasta- to jest niewybaczalne !!! Oddanie tego terenu to po prostu dywersja
Kasia22:26, 17.10.2018
Zabrać diety, zabrać koryto to świń będzie mniej ...
łowca22:29, 17.10.2018
gdy rzucisz perły dobrych rozwiązań, tam gdzie one nie zostaną rozpoznane, to Cię podepczą lub zignorują
jolka13:33, 18.10.2018
sprawa terenów po jednostce dyskwalifikuje pana Kalinskiego.te wybory powinny go utwierdzic ze to jego najwiekszy bląd jaki popelnil przez 12 lat.SLABO PANIE KALINSKI.
Dorota20:43, 18.10.2018
Najpoważniejszy zarzut dla P. Kolasa to książki za 1 złotych , przynajmniej je przeczytał a niegospodarność obecnego burmistrza to pikuś, bo to równy gość. W ciemno bez planu zagospodarowania kupił Kaliską za ponad 4 mln. zł, nie skorzystał z prawa pierwokupu terenów z Mienia Wojskowego, tereny poszły w ręce prywatne, opieszałość w przygotowaniu dróg dojazdowych do centrum po zamknięciu przejazdów kolejowych, puszczenie tirów przez centrum miasta, afera z oczyszczalnią ścieków, która może mieć oblicze " śmierdzące", więc to są liczne dokonania za które mamy go obdarzyć dalej zaufaniem.
ASKSIĘŻAK22:48, 18.10.2018
Obaj Panowie K - i ten co nie kupił, i ten co kupił teren po jednostce wojskowej - pochodzą z tej samej gminy. Lepiej będzie dla Łowicza, jak zmniejszy się ich wpływ na to miasto.
rarok19:25, 19.10.2018
Czy ktoś wie, gdzie można jeszcze obejrzeć debatę?
Niestety oficjalny link nie działa.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lowiczanin.info. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
Wolski opracowuje nową mieszanki specjalnej kawy aby zaatakować nią czyli częstować juz wkrótce - to taka tajna broń