Zamknij

Protest hodowców trzody. Rolnicy jadą do starosty

13:20, 11.01.2019 Aktualizacja: 15:26, 12.01.2019
Skomentuj Protest rolników, fot. mwk Protest rolników, fot. mwk

Kilkudziesięciu rolników, głównie hodowców trzody chlewnej, zebrało się na drodze w Błędowie w gminie Chąśno. Zamierzają przyjechać do Łowicza, by spotkać się ze starostą i złożyć na jego ręce petycję dotyczącą m.in. sytuacji w rolnictwie, a także do sytuacji związane z odstrzałem dzików.

W sąsiedztwie szkoły w Błędowie było ok. 30 ciągników, którymi przyjechali rolnicy m.in. z gminy Chąśno, Kocierzew Południowy, Zduny, ale też spoza powiatu łowickiego. Wiele osób miało biało-czerwone flagi.

Protestujący jadą w kolumnie pojazdów w stronę skrzyżowania DK 92 z DK 14. Zamierzają zatrzymać się na DK 14 w okolicach stacji paliw Orlen w sąsiedztwie osiedla Bratkowice. Liczą na spotkanie ze starostą. Później zamierzają zawrócić na rondzie DK 14 z Jana Pawła II i pojechać w stronę skrzyżowania z DK 92, by tam skręcić w kierunku Zdun.

Zapowiadają, że nie będą blokować drogi, jednak już sam przejazd kilkudziesięciu ciągników może spowodować utrudnienia w ruchu.

Sytuacja jest dynamiczna, na miejscu jest nasza dziennikarka. Będziemy aktualizować informacje.

[WIDEO]1360[/WIDEO]

(Marcin Kucharski)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(57)

Pisuary rządzić to tPisuary rządzić to t

0 0

Rolnicy głosowali na Pisuar to mają co chcieli. Czego narzekanie?

10:16, 11.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pis - Przyszli i Spipis - Przyszli i Spi

0 0

Dobze godo, polać mu ?.

10:20, 11.01.2019

FranekFranek

0 0

Nie mają źle. Wystarczy spojrzeć na te traktory.

11:01, 11.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

chłop ze wsichłop ze wsi

0 0

Co jak co ale traktury mata nówki sztuki no tyż bym pojechoł ino moja 30,tka nichce łodpolić może jak się rozciepli trochy.

11:17, 11.01.2019

JasioJasio

0 0

Chłopy macie takie ciągniki, że miastowi mogą tylko pomarzyć o takich maszynach. Akurat tutaj biedy nie widać.

11:28, 11.01.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Odp.Odp.

0 0

Ale kredyty do czasu RIP to już widać.

12:16, 11.01.2019

BorewiczBorewicz

0 0

Jakby miastowemu potrzebny był ciągnik do pracy też by taki miał.

14:12, 11.01.2019

RoRo

0 0

Rozbestwione towarzystwo, zapraszam do pracy za najniższą krajową

11:28, 11.01.2019
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AnnaAnna

0 0

Komentarz bardzo nie na miejscu

11:46, 11.01.2019

FxFx

0 0

Ro troche kultury prace zawsze można zmienić jak ci zal załuż swój biznes I nieskrzecz

11:54, 11.01.2019

GG

0 0

Dokładnie tak. Zapraszam jeszcze do płacenia ZUS-u i podatku dochodowego.

12:10, 11.01.2019

BorewiczBorewicz

0 0

A ja zapraszam do siebie do pracy skoro najniższa krajowa nie satysfakcjonuje.

14:10, 11.01.2019

dddd

0 0

średnio kazdy jeden ciagnik z tych co jadą 200tys pln...

11:41, 11.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tez rolniktez rolnik

0 0

To nie średniowiecze, trzeba czymś pracować, ale żeby taki ciągnik kupić - najpierw trzeba mieć pieniądze, a w/g przysłowia "same gołąbki nie idą do gąbki" > Trzeba pracować i to ciężko ...

12:30, 11.01.2019

rumcajsrumcajs

0 0

rolnicy głosowali na psl, co widać po wójtach, i to w chąśnie i kocierzewie,

12:28, 11.01.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

pis - Przyszli i Spipis - Przyszli i Spi

0 0

I co z tego skoro w Kocierzewie większość radnych jest z pis i wójtowa musi się im podporządkować! Zatem twoje twierdzenie jest pół-kłamstwem!
Wieś głosowała za pisiorami i została przez nich oszukana!!!!

13:43, 11.01.2019

pis - Przyszli i Spipis - Przyszli i Spi

0 0

Zresztą - co ty pier.olisz? Wójt w Kocierzewie jest z PSL? W ŁEB SIE JE.NIJ!!!!!!!

13:45, 11.01.2019

BorewiczBorewicz

0 0

W Kocierzewie wójt nie jest z psl

13:56, 11.01.2019

AbcAbc

0 0

Jak pieknie, polska wies sie jednoczy w potrzebie rolnik rolnikowi bratem a w poniedzialek bedzie lecial do banku po kredyt zeby kupic ciagnik wiekszy od tego ch.ja co przed nim jechal

12:41, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lowiczlowicz

0 0

jak maja tak zle to dlaczego nie pracuja ursusami c 330

13:06, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

chłop ze wsichłop ze wsi

0 0

Chłopy łodpalełym 30,tke gdzie jesteśta już do wos jode piszta pryntko .
Czekom na wiadomosc.

13:31, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BorewiczBorewicz

0 0

Bez sensu jest gadanie że mają ciągniki nie wiadomo jakie więc nie mają źle. Ciągnik jest maszyną do pracy. Ciekawe jakby policzyć wartość maszyn w pierwszym lepszym biznesie... Mają drogie ciągniki bo tanich nie ma na rynku. Więc jeśli ktoś chce się wypowiedzieć najpierw niech pozna temat.

14:00, 11.01.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hjhj

0 0

nooo od Fendta to juz chyba drozszych nie ma....:)

14:12, 11.01.2019

GUCIOGUCIO

0 0

Chłopie, a gdzie ty masz normalnie funkcjonujący biznes z kapitałem tzw.pierwszego lepszego Kowalskiego. Jeżeli już taki znajdziesz, to ledwo zipiący, bo musi na ZUS wyskrobać HEHE.

14:17, 11.01.2019

njinji

0 0

Przepraszam a kto kazał rolnikowi brać takie kredyty ? Ma swój rozum i jak umie liczyć to niepopadnie w takie kłopoty
drugi raz cuda się niestaną jak za komuny i za gierka .

15:41, 11.01.2019

StefanStefan

0 0

A gdzie jest największy krzykacz Pan Wojciechowski to już wszystko jest dobrze jak został radnym wojewódzkim ?

14:30, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

0 0

Cenna tuczniks powinna być po 2 zł to i wtedy pseudo rolnicy zaczeli by hodować tuczniki to są zwykli bizmesmeni prosiaka kupi zboże kupi . Prawdziwy hodowca to wtedy gdy od początku do końca wyprodukuje

14:51, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysztofKrzysztof

0 0

Fakt jest taki że sobie panowie rolnicy pokupowali najdroższe ciągniki i udają biednych. Biedni rolnicy to siedzą w gospodarstwie i pracują.

15:47, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

njinji

0 0

Jasne spłaćmy kredyty za rolników i będzie ok za mnie nikt niespłaci .

15:50, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RolasRolas

0 0

Prowadziłem działalnoś gosp. przez 15 lat. Co miesiąc płaciłem 1200,- na ZUS + podatek Vat+podatek dochodowy. Nikt nie dawał mi żadnych dofinansowań czy dotacji. Rolni płaci 400,- KRUS-u na 3 miesiące czyli na rok 1600,- i to na całą rodzinę. Ja musiałem płacić prawie 160000,- na rok tylko za siebie + żona za siebie. Czyli płaciłem ponad 10 razy więcej(tylko ZUS!) niż przeciętny rolnik. Dodatkowo rolnik dostaje dopłaty do każdego ha(ok.1200-1500 na 1ha),których kiedyś deFacto nie było iludzie też żyli .

16:01, 11.01.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ViragoVirago

0 0

Rolas masz dużo racji ale liczby są trochę inne. Kurs każdy ma inny w zależności od liczby ha. Mój to prawie 1000 zł na kwartał. Dopłaty z tej strony 1000 zł w zależności co uprawiasz. Najmniejsze dopłaty są do zboża a największe do warzyw i owoców miękkich. gdzieś. Tak zgodzę się że robotę można wykonać też tańszym niekoniecznie gorszym ciągnikiem. I na koniec maszyny w Polsce w większości gospodarstw rodzinnych nie są efektywne ekonomicznie czyli po prostu mało pracują.
Dla mnie prawda leży gdzieś po środku

16:12, 11.01.2019

BorewiczBorewicz

0 0

Owszem dopłat nie było i też się żyło. Zrozumcie tylko że dopłaty nie zostają u rolnika. Odkąd je wprowadzono ceny nawozów i maszyn podrożały o co najmniej 50%. KRUS płaci się za każdego ubezpieczonego. Będąc na chorobowym dostanę 10 zł dziennie pod warunkiem że choroba trwa minimum 30 dni. Co z tego że płacę niski KRUS skoro i tak nic z tego nie mam. Tu nie chodzi o to że wszyscy mają dobrze tylko rolnicy źle. Źle jest w wielu gałęziach. Jak każdy, rolnik ma prawo protestować więc to robi.

16:20, 11.01.2019

RolasRolas

0 0

Przyjmując średnie gospodarstwo hodowlane 30 ha ,z dopłat wychodzi ponad 40.000,- na rok. Można liczyć dalej: dopłaty do paliwa,preferencyjne kredyty,suszowe,powodziowe,klęskowe itd,itd. Pochodzę ze wsi więc wiem na czym polega praca na wsi i szanuję rolników ale Panowie Rolnicy> trochę pokory ,bo naprawdę w dzisiejszych czasach nie macie źle i można godnie żyć na wsi. Problemem jest typowa ludzka zawiść na wsi,kiedy każdy chciałby mieć więcej i być lepszy od sąsiada.Tu nie chodzi o ceny żywca czy ceny mleka.

16:02, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RolasRolas

0 0

Tu chodzi o stan posiadania! Jeśli pracownikowi nie odpowiada praca to ją zmienia i nie narzeka,więc o czym tu mowa. Jeśli mowa o przywilejach .dopłatach ,KRUS-ach i innych dofinansowaniach to rolnik jeśli tylko dobrze myśli i racjonalnie gospodaruje to spokojnie może godnie i dostatnio żyć! Naprawdę nie ma co kruszyć kopii. No i teraz się zacznie...........

16:02, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rolniczkarolniczka

0 0

niektore komentarze sa poprostu ..... yamien sie jeden z drugim i zapi...dalaj 7 dni w tygodniu przy krowach albo swiniach gdyby wszystko policzyc to nie wiem czy co niektorzy na miesiac dostaja ta srednia krajowa debile a doplaty to i tak nie zostaja w rekach rolnika tylko zostaja wydane na paliwo opryski i nawozy

16:50, 11.01.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JaJa

0 0

Ciekawe jak żyli kiedyś rolnicy.......nie było dopłat i dotacji a rolnicy kupowali paliwo i nawozy! To skąd pieniążki na to mieli? KRADLI czy co?

17:26, 11.01.2019

małorolnymałorolny

0 0

Przepraszam bardzo jak mnie nie stać na utrzymanie mercedesa to kupuję golfa.
To ja też założe firmę wezmę merca s klasy na kredyt a puźnie będę płakała że mnie nie stać na utrzymanie i niech mi pañstwo pomoże

17:48, 11.01.2019

Pl.Pl.

0 0

Wszystkiemu winien PiS był by dobry jak by za was myślał i kasę za darmo dawał. Też tak chcę ale niestety. Jest wolny rynek itd a co niektórzy żyją za komuny jeszcze .

17:17, 11.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

12341234

0 0

Dokładnie . Najlepiej swoje niepowodzenia zwalić na rząd. Weźcie się lepiej do roboty i myślenia a nie tylko narzekać jak to rolnik ma niedobrze i pracuje za darmo.

17:29, 11.01.2019

EGOEGO

0 0

Z BIEDY WAM TE WYPASIONE CIĄGNIKI I PO DWA ,TRZY SAMOCHODY NA PODWÓRKU ORAZ BRZUSZKI NIE WYROSŁY . KTO WYKUPUJE MIESZKANIA W MIEŚCIE ,NAJWIĘCEJ WIEŚ, A NIE CI Z PENSJI PO 1800 ZŁ.NIE NARZEKAJCIE BO MOŻE BYĆ TYLKO GORZEJ

18:06, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rolnik z PiSRolnik z PiS

0 0

Drodzy Rolnicy cóż wam ten PiS zawinił ,albo co uczynił że rzucacie mu kłody pod nogi ,tyle dobrego dla wszystkich robią ?Przecież możecie znaleźć pracę w NBP za 3,8 tys miesięcznie .Przedszkolanka jest dyrektorem to rolnik może być np :kierownikiem za 3,3 tys .Po co wam wyjeżdżać w pole orać i siać?Marnować paliwo aby przyjechać do starostwa ,przecież co dopiero Chłopaczyna dochrapał się posady po tylu latach ciężkiej pracy na rzecz Dobrej Zmiany.Przecież trzy lata temu obiecali <

19:15, 11.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zibizibi

0 0

Zrzuta na dojarkę dla niego.

21:13, 11.01.2019

ROLNIK STRAJKUJĄCYROLNIK STRAJKUJĄCY

0 0

Witam, jestem rolnikiem biorącym udział w dzisiejszym strajku. Czytam wasze komentarze i chciałem coś wyjaśnić:
-ciągniki które widzicie to nie dobra luksusowe tylko narzędzia pracy które nie są kupowane dla przyjemności tak jak samochody lub wycieczki wakacyjne.
-nie pracuje po 8 godzin dziennie, tylko od świtu do zmierzchu. Nie mam wolnych weekendów ponieważ nie zamknę inwentarza na klucz ( świnie jedzą też w niedziele)
-swojego gospodarstwa nie dorobiłem się w rok tylko moja rodzina pracuje na to od kilku pokoleń

20:01, 11.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hjhj

0 0

a czym obrabiales 20 lat temu glebe...?i dawales rade....pokory troche bo ludziom w miescie zyje sie duzo gorzej na kasie w tesco albo biedronce...jak wezma kredyt na mieszkanie to bank sie nie pyta czy maja za co splacic czy tez nie..wiec jak nie stac na luksusowy ciagnik bo sasiada trzeba przescignac to sie kupuje dwie klasy slabszy i tez sie robote zrobi...a nie kredytu na rypiecie na sprzet a pozniej nie ma z czego splacac i placz! za ten jeden ciagnik to bym spokojnie 2 mieszkania w miescie kupil

21:11, 11.01.2019

ROLNIK STRAJKUJĄCYROLNIK STRAJKUJĄCY

0 0

-dopłaty zostały wprowadzone po to żeby zrekompensować rolnikom ceny jakie otrzymują za wyprodukowane produkty w przeciwnym razie żywność byłaby o wiele droższa.
-strajkujemy po to żeby do Polski nie przywożono mięsa z zachodu na którym widnieje data obróbki 1997. (smacznego jeśli kupujecie na promocji w markecie)
-jeśli tak bardzo zazdrościcie to zapraszamy, każdy może spróbować tego "miodu" tu nie ma urlopu na żądanie lub L4.

20:03, 11.01.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hjhj

0 0

to zesz teraz chlopie zarypal....o ile drozsza....?pozeczka czarna z 40 gr na 70gr? jablko z 50gr na 80? i tak dalej mozna wymienac..przeciesz po to strajkujecie zeby wszystko bylo drozsze dla was nieprawda....?pogoncie lepiej posrednikow i skupczykow...bo to oni zarabiaja nie wy.wyeliminujcie 2 ogniwa po drodze a wy bedziecie mieli drozej a klient i tak taniej.ale coz...trzeba troche pomyslec a u was niestety z tym jest problem.

21:16, 11.01.2019

franekfranek

0 0

Nikt ci nie broni wyhodować świniaka i go przetworzyć we własnym zakresie na super dobry produkt. Zapłaciliby wszyscy nawet po 30,- za kilogram dobrego produktu. Sa prywatni hodowcy którzy mają własne ubojnie i robią super szynki,kiełbasy i inne produkty,i mają taki zbyt że nie nadążaja z produkcją. Ale do tego trzeba mieć trochę głowy i woli,a nie tylko kupić prosiaka dajmy na to za 10,- upaść go i sprzedać najlepiej za 100,-

22:09, 11.01.2019

zxczxc

0 0

Sami zapędziliście się w kozi róg i taka jest prawda .

22:20, 11.01.2019

lowiczaklowiczak

0 0

Już by dali spokój z tymi strajkami. ..wymieniać po nazwisku jakie auta w domu stoi i ile ziemi kupują..a wystarczy się przejechać po Złotej i rozycach jak mieszkają...a paszal wont do roboty ...dac im świnie po 5-6 zł to by się w dupie poprzeprowadzalo...jest dobrze sam mieszkam i niech inni nie narzekają a nie dobierają dzierzaw po całym świecie ...

20:26, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanekJanek

0 0

Po jaka cholerę mieszczuchy czepiacie sie rolników o ciągniki kupione na kredyt o dopłaty i o podwyżki o które rzadamy za nasza ciężka pracę? Niech zabiora te doplaty i godnie nam zapłacą.Latem do wiśni truskawek i pomidorów nygusy wam sie nie chce przyjść popracować tylko w urlopy zbijacie bąki a polowa szlachty robi dzieci i zeruje na 500 plus.Dlaczego nie chcecie pracować na wsi sezonowo jak mamy takie kokosy? Przyjdzie na jeden dzień buraki na wieś popracować dopiero osądy wydajcie. Bo my zapierdzielamy cale dnie a wy godziny odwalicie i z nudów kanary wam sie we łbach lęgą.

21:00, 11.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ktosikktosik

0 0

Miej tyle ziemi i zwierząt abyś sam dał radę obrobić a nie chciałbyś pachołka za miskę ryżu a samemu mieć się za dziedzica>

22:02, 11.01.2019

JanekJanek

0 0

A co do samochodów na wsi... My moze i mamy dwa trzy samochody chodz sa domy gdzie sa pojedyncze sztuki. Tylko ze my zapierdzielamy na nie i mieszkamy conajmniej 10-15km od miasta i jesli w domu mieszka 4 ludzi i dzieci sie uczą to potrzebuja transportu do szkoly i miasta bo mzk jest rzadkością na wsi a pks jest raptem jeden rano. Popatrzcie pod blokami jakie auto komisy stoją na Dąbrowskiego i na Korabce pod blokami Te co najbardziej narzekają i dużo pracują i mają a my rolnicy mamy pieszo chodzić?

21:07, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HelenaHelena

0 0

Teraz sie miasto takie bogate zrobiło i szczeka na dopłaty... Odkąd dostali 500 na dzieciątko to elektromarkety maja idealny zbyt na smartfony tablety i inne zabaweczki...kiedys mamuska idąca z 3 dzieci dzwonila z budki telefonicznej a teraz i ona i wszystkie jej podopieczne zabawiaja sie telefonikami... Zacznijcie z głową kase wydawać a nie na bzdury bo ciągnik dla rolnika to nie tylko rzecz służąca do pracy . moze i kupiony z dotacjami ale i z odpowiednim kredytem też nie ma nic darmo.

21:14, 11.01.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

robolrobol

0 0

A pani 500+ nie otrzymuje??? To wspułczuje prawdziwej miłości życzę . A poza tym dzieci na wsi nie dostają ? Więc przykład trochę niehalo

22:02, 11.01.2019

robolrobol

0 0

Jeszcze jedno. Niepowiesz mi kobieto że fendt za ponad 400 tyś 40 ha obrabia
To tak jak ja bym po bułki jeździł S klasą

22:07, 11.01.2019

qwertyqwerty

0 0

Jak tak bogato w mieście to sprzedaj glebę i wynocha do miasta do roboty......ale właśnie w mieście trzeba iść do pracy i pracować a nie się opier....ać i strajkować. Zresztą kto by cię wział do roboty?

22:35, 11.01.2019

fghjkfghjk

0 0

w grójeckim sprzedaja za 100tys 1 ha i ludzie bija sie o ziemie...to jak jest tak zle to skad macie na to...?

21:24, 11.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rolnik z PiSRolnik z PiS

0 0

skąd mają ,skąd mają co za pytanie PiS dał to mają .PiS załatwił + na to+na tamto -to i załatwił jakieś plus na ziemie i się teraz biją

21:34, 11.01.2019

ZenekZenek

0 0

U nas w łódzkim ziemia jest po 30 tysięcy idioto...i nie przedstawiaj województwa grójeckiego..nie wybielajcie sie mieszczuchy głupimi argumentami...ze wszystkiego wieś wyliczacie...a wy z kąd lenie patentowane macie??? Ziemie mamy sprzedawać ? To na czym robić będziemy? Dzieki nam żarcie w markecie macie i dzieki nam żyjecie bo bez nas ani kartofla ani marchwi ani kropli mleka i grama miesa byście nie mieli..zejdzcie z nas wreszcie i zacznijcie od siebie najpierw...

21:47, 11.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jkkkkjkkkk

0 0

ja i tak kupuje kartofle z pakistanu..bo waszych nalepek nie widze na ziemniakach

22:15, 11.01.2019

0 0

jak mleczarnia łowicka pada i mleko tanie to nikt ciągnikami nie protestował a jak swinie jeden sezon nie płacą to wielki strajk

21:53, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

0 0

Do hj. Kiedy 20 lat temu rolnik mial 4 gora 8 ha i obrabial ziemie ręcznie albo małym słabym ciagnikiem. A teraz jak rolnik ma 30 ha bo z 5 ha by sie nie utrzymał to potrzebuje ciągnika dużego bo licha 30 stka by soe rozkraczyla po jednym sezonie.. Miastowi dyskutuja a znaja sie tyle co kot napłakał... Przestańcie wtrącać sie w nasze sprawy i będziemy kwita. Bo wy w naszej sytuacji to macie tyle do powiedzenia co żyd za okupacji. Idzcie spać i do roboty od rana bo to ze jutro sobota to nie znaczy ze nie macie obowiązku pracować...jak sie chce miec to trzeba robic

21:54, 11.01.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jkkkkjkkkk

0 0

ooo wlasnie jak sie chce miec to trzeba robic... a nie skomleć o jałomużne

22:13, 11.01.2019

qwertyqwerty

0 0

Co ty pier...isz Marek. Ja mam 1200 szt świniaków i nie narzekam. Dziwię się że protestujecie. Na każdym mam średnio ok.40-60 na czysto po zbilansowaniu kosztów.W ciągu roku kilka rzutów więc nie ma co płakać .Rachunek jest prosty. Kwestia zakupu,chowu i sprzedaży ale to kwestia indywidualna. Trzeba ruszyć głową a nie siedzieć i czekać aż samo przyjdzie.

22:24, 11.01.2019

jkkkkjkkkk

0 0

mniej kredytow na kolorowe ciagniki a wszystko bedzie dobrze...tylko taka jest wasza mentalnosc ze musicie byc lepszy od sasiada..i sie scigacie caly czas jeden z drugim a pozniej szukacie dziury w calym ze wam tak zle...

22:00, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IwonaIwona

0 0

Hahaha pracownicy biedronki płaczą na zarobki Tylko ze rolnik wezmie wypłatę i musi kłaść w gospodarkę a pani z kasy ma pensje i ma ja tylko na siebie i swoje wydatki i przysłowiowe 4 kąty w bloku. Wszystkim wam jest zle miastowym...wy nie znacie prawdziwej pracy...i odwalcie sie od ciągników. Oba sa mie do zabawy tylko do pracy. Kto by bral kredyt na ciągnik. Kazdy wolalalby co innego za taka kase wiedząc ze ciagnik jest zbędny ale on jest potrzebny bardziej jak co inne!

22:01, 11.01.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

franekfranek

0 0

Znam was rolaski.......byle się pochwalić we wsi i tyle. Ciągnik150 KM a z tylu pług 3 skibowy lub drapak od 30-tki. Na pokaz. Słoma z butów.

22:16, 11.01.2019

BUBU

0 0

oddać ha państwu i do Biedronki!

16:01, 12.01.2019

SowaSowa

0 0

Do jkkkk. Kolorwe to ty masz dziecko sny i włosy na głowie!!!

22:03, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarysiaMarysia

0 0

Do robol. Mam jedno dziecko bo na wiecej mnie nie stać. I 500 plus nie mam bo mi nie przysługuje. A wy chcielibyscie zeby rolnik zyl jsk za króla świeczka a wy opływalibyscie w luksusach

22:10, 11.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

??

0 0

Droga marcysiu dla mnie możesz być księżną Monaco mam to w dupie tylko nie kwicz że ci źle bo mi też nie jest wesoło pozdrawiam

15:18, 12.01.2019

jkkkkjkkkk

0 0

wiecej na kupujta pras ciagnikow opryskiwaczy tylko gleby za malo zeby to wykorzystac...ale unia daje..to trza brac i splacac

22:22, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uuuu

0 0

ten pierwszy ciagnik z obrazka to kosztuje dobrze ponad 500tys to powiedzcie chlopy ...jak to robicie ze na to macie...bo ja mam problem z kupnem auta za 35tys pln pracujac w miescie

22:49, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kasiakasia

0 0

a jak wam zle to zostawic ziemia odlogiem...isc do roboty o miasta..i tak lepiej wyjdziecie finansowo jak potencialny kowalski bo jeszcze dotacie do hektara przytulicie i bez roboty!

23:11, 11.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lowiczlowicz

0 0

kupic konia radlo tak jak dawniej i bedzie taniej .a nie cieplo w ciagniku muzyczka leci i jeszcze zle

07:55, 12.01.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

wieśniakwieśniak

0 0

Nie chodzi o to po prostu jak mnie nie stać to nie kupuje a nie tak jak jest teraz somsiad ma to i ja muszę miec.

09:01, 12.01.2019

0 0

T

14:21, 12.01.2019

0 0

Ciekawe czy komentujący jeździ koniem z wozem czy autem z radyjkiem. Powinien sam w konia chociaż hektar orac

16:09, 12.01.2019

bhpbhp

0 0

Dawali kredyty to brali ile można a teraz kwik smutne ale prawdziwe

08:58, 12.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarysiaMarysia

0 0

CI KTÓRZY DYSKUTUJA I NAJEŻDŻAJA NA WIEŚ NIE MAJA KOMPLETNIE POJĘCIA NA TEMAT WSI I PRACY NA WSI. TU KTO PISZE TO PISZE TEN KTÓRY POSZEDŁ ZE WSI DO MIASTA I GRA MĄDREGO. BO LUDZIE Z MIASTA MIESZKAJĄCY W MIEŚCIE MAJĄ TROCHĘ ROZUMU I NIE KLEPIA BZDUR TYLKO CI KTÓRZY SIE TAM WYPROWADZILI TERAZ UDAJĄ MADRYCH. JA JESTEM Z MIASTA I WCALE ROLNIKOM NIE ZAZDROSZCZĘ. NIECH MAJA MASZYNY. MUSZA MIEĆ NARZĘDZIA DO PRACY.

11:03, 12.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dfgdfg

0 0

I może dlatego masz klapki na oczach. Nie wiesz jak było a jak jest teraz.Nie powinieneś się wypowiadać.

11:08, 12.01.2019

MarysiaMarysia

0 0

A JAK ZAZDROSCICIE ROLNIKOM ZIEMI I MASZYN I UWAŻACIE ZE JEST IM TAK DIBRZE I MAJA FULL PIENIEDZY TO SPRZEDAJCIE W MIASTACH DOMY KUPCIE ZIEMIĘ I ZOBACZCIE JAK DOBRZE JEST PRACOWAĆ. NIE KAŻCIE WRACAĆ ROLNIKOM DO KONIA BO DZIS JAK DEWELOPER STAWIA BLOKI TO NIE MIESZA ZAPRAWY MURARSKIEJ LOPATA W TACZKACH TYLKO MA 10 KOPAREK , 4 AUTO BETONIARKI I 30 LUDZI DO PRACY

11:07, 12.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LkjhgLkjhg

0 0

Zawiść ludzka nie zna granic. Jaka by grupa nie protestowała zaraz psy są na niej wieszane. W kupie siła. Gdyby wszyscy popierali każdy protest można by było coś zrobić. Protestują policjanci - źle, rolnicy - źle, nauczyciele - źle itp.itd. W rolnikach jest zazdrość bo sąsiad ma lepiej??? A wy to co??? Krytykujecie żeby czasem ktoś nie miał lepiej od was. Nie bronię rolników, sam nim jestem. Pracuję jakoś starymi maszynami ale bez kredytu. Tylko że stare jak to stare. Nie jest fajnie jak w środku sezonu nawali maszyna. Ale na nową mnie nie stać więc robię czym robię. Szanujmy się na wzajem.

11:47, 12.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

&%$&%$

0 0

Ok szanujmy się tylko kiedy ja zakładam firmę nikt mi się nie pyta za ci opłacie ZUS pracowników itd rozumiem że gospodarstwo rolne jest jak mała firma że są klęski urodzaju suszy itd tylko u mnie też są miesiące zastoju i co ktoś mi dołoży? Nie sądzę jest wolny rynek NIE KAŻDY Czy to w mieście czy na wsi będzie biznesmenem

15:00, 12.01.2019

XxxXxx

0 0

Zamiast się kłócić i wyzywać spróbujcie zrozumieć rolników. Nie dziwię się że ludzie z miasta nie do końca znają realia wsi bo to co mówią w telewizji, a co jest na pewde dużo się różni. Podam kilka argumentów:
1. Mówicie że na wszystko dostajemy dopłaty i pieniądze płyną do nas z Unii... Teraz zobaczcie jakie były ceny nawozów, środków ochrony roślin i maszyn przed wejściem do Unii Europejskiej, i zobaczycie że gdyby to wyliczyć to właśnie ceny wzrosły co najmniej o 30%

12:55, 12.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

0 0

Kiedyś paliwo, jedzenie itp. też były tańsze. Ceny wzrosły i nikt miastowym niczego nie dopłaca.

08:34, 13.01.2019

XxxXxx

0 0

2. Ostatnio głośny temat klęska suszowa. W telewizji chwalono się jak wielka suma była przekazana na pomoc rolnikom natomiast wielu roślin ta pomoc wgl nie obejmowała, wiele wniosków zostało odrzuconych lub uznano że strata była zbyt mała aby rolnik dostał ową pomoc. Większość tych pieniędzy poszła na komisje i całą tak zwaną "papierologie"

12:57, 12.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

&%$&%$

0 0

Lepiej dać każdemu po 1000zł i było by ok nawet 5000tyś było by mało myśl trochę a jak nie umiesz sąsiad pomyśli za ciebie z zyskiem

15:11, 12.01.2019

XxxXxx

0 0

3. Mówicie że rolnicy jeżdżą drogimi ciagnikami, a dlaczego Wy ludzie w mieście nie jezdzicie maluchami i polonezami? Pewnie odpowiecie "ponieważ tamte samochody są już stare, czasy się zmieniły i człowiekowi należy się trochę komfortu" dokładnie tak samo my wam odpowiemy o tych ciagnikach które mamy, to już nie te czasy że rolnik będzie chodził od świtu do nocy śmierdzacy, ubrudzony w gnoju itp.

12:58, 12.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

&%$&%$

0 0

CHŁOPIE MIEŻ SIŁY NA ZAMIARY tyle w temacie

15:05, 12.01.2019

XxxXxx

0 0

4. Krzyczycie na rolników że nam mało ale co wy na tym zyskujecie albo tracicie? Nam chodzi tylko o to aby powstrzymać asf i wstrzymać import z państw zachodnich ponieważ przez to nasz rynek jest zawalony i nie mamy gdzie sprzedawać naszych produktów, a w sklepach gdzie kupujecie mięso ceny nie zmienia... Nam płacą teraz bardzo małe pieniądze, a ceny w sklepach się nie zmniejszyły.
ROLNICY NIE CHCĄ DOSTAĆ PIENIĘDZY NA TACY! WYSTARCZY TYLKO POKONAĆ ASF O OGRANICZYĆ IMPORT POLTUSZY Z PAŃSTW ZACHODNICH. O TO WALCZYMY

12:58, 12.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sfssfs

0 0

A może zacznijcie płacić normalny ZUS i podatki i wtedy dyskutujcie nad opłacalnością. Kto wam broni sprzedać mięso czy przetwory na targu lub do innego sklepu. Trochę woli.Zakasać rękawy,wytworzyć dobry produkt i dobrze go sprzedać. Tylko jest problem,prawda: Trzeba by wyłożyć kasę na inwestycję,zatrudnić ludzi i płacić ZUS i podatek. Łatwiej zatrudnić robola na czarno za 7zł,niech frajer zasuwa. Potraficie tylko narzekać i brać jak dają!Byle więcej!

13:32, 12.01.2019

AbcAbc

0 0

Gdzie te aktualizacje ? Wywiezli kogos na taczkach? Spalili kukle? Czy to tylko runda byla zeby ciegniki pokazac?

13:37, 12.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FarmerFarmer

0 0

Prawda taka że wielu nie ma zielonego pojęcia o tym proteście. Nikt tu nie woła żadnych pieniędzy.

15:37, 12.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??

0 0

W takim razie czekam kiedy przedsiębiorcy wyjadą swoimi bmwicami i zaczną krzyczeć że jest hujo wo bo biznes sìe nie kręci .

16:21, 12.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntoniAntoni

0 0

Panowie rolnicy wszystko ok.ale nie musicie kupować ciągnika za 400 czy 500 tys.zł. można kupić ciągnik nowy za 200 tys. zł.który ma odpowiednią moc aby obrobić wasze 30-40 ha.Mówicie,że strajkujecie aby nie sprowadzać mięsa z zagranicy to obejrzyjcie się na siebie ,wielu z was mało i mało, macie chlewnie na dwa tysiące to wam mało budujecie następne a czy wasze mięso nie jest eksportowane za granicę,jeżeli państwo zamknie rynek na import to jednocześnie my nie będziemy mogli eksportować.Działa to w obydwie strony.Zakłady tak jak i wy kupują tam gdzie jest taniej

17:13, 12.01.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

XxxXxx

0 0

Różnica polega na tym że my mało eksportujemy ale towar bardzo dobrej jakości, a do nas zwoza wszystkie "syfy" z Europy.. I potem kupujemy takie wędliny w marketach, w których więcej chemii niż mięsa

17:24, 12.01.2019

paranojaparanoja

0 0

Komuno wruć. To tak jak by w Łowiczu wszyscy założyli pizzerie. Bo jest popyt a za rok pojawia się problem bo za mało chętnych do konsumpcji rządzie daj dotacje bo bida

18:39, 12.01.2019

FarmerFarmer

0 0

W Polsce produkcja wieprzowiny jest mniejsza od konsumpcji. Cykl produkcji jest taki sam jak na zachodzie. Tylko że polski tucznik świeży o wadze 110-120 kg idzie na zachód a do nas przywożą przerosty 220-250kg(stare maciory i knury). I szał bo w Kauflandzie schab po 9,99.

21:04, 12.01.2019

AntoniAntoni

0 0

Do XXX mówisz ,że eksportujemy towar bardzo dobrej jakości,uważasz,że jak tucznik rośnie od wagi 30kg do 125 kg w ciągu 2,5 miesiąca to jest towar dobrej jakości,w jakim ty świecie żyjesz,to jest takie samoświństwo jak i te sprowadzane z zagranicy.Wychoduj tucznika tradycyjnie a więc tucz go przez kilka miesięcy,nie szpikuj go GMO i wtedy mów o wysokiej jakości towarze,to samo tyczy się drobiarzy gdzie cykl tuczu trwa 5-6 tygodni,wielu ludzi kupuje brojlery ab samemu sobie je wychodować i nie znam przypadku aby taki kurczak urusł w tak szybkim tempie na zdrowej paszy

18:57, 12.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Patologii ciąg dalszPatologii ciąg dalsz

0 0

Do Kasiorka po co? On na niczym się nie zna! Figat to co innego - i rolnik i myśliwy!

21:52, 12.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RolnikRolnik

0 0

Tak se myślę że ludzie w mieście wręcz marzą aby ich dzieci na wieś poszły

22:09, 12.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntoniAntoni

0 0

FARMERZE zgoda ,że polskie tuczniki są eksportowane w wadze ok.120 kg a przywożone są półtusze od większych sztuk jak to ująłeś /maciory i knury/ale to przez to ,że wielu rolników trzodziaży zrobiło się bardzo wygodnych nie ma cyklu zamkniętego w hodowli tylko sprowadzacie prosięta z Danii i Niemiec więc tamci hodowcy wyszli z założenia,że jak Polacy wykupują od nich prosięta to niech zjedzą sobie również maciory i knury.

23:02, 12.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FarmerFarmer

0 0

Masz rację. Nie uważam że rolnicy robią wszystko dobrze. Uważam natomiast że gdyby każdy miał tyle ile jest w stanie sam zrobić nie musiałby protestować. Sam jestem rolnikiem i widzę jak inni tylko czekają na sąsiada ze wschodu albo biorą dzierżawy że później nawet gubią się gdzie mają pole. To trzeba uleczyć. Ale także uleczyć trzeba system na który rolnik nie ma wpływu.

08:04, 14.01.2019

AntoniAntoni

0 0

XXX z tą wysoką jakością mięsa jest coś nie tak bo większośc tych mniejszych przetwórni woli kupować tuczniki z małych hodowli/kilkanaście,kilkadziesiąt tuczników w jednym rzucie/ gdzie tucznik rośnie 3,5-4 miesiące bo jest to całkiem innej jakości mięso niż z dużych tuczarni a odnośnie marketów,nikt nie każe ci kupować mięsa i wędlin w markecie,jak hodujesz świnki to możesz sobie ją w ubojni zabić i przerobić na zdrowe kiełbaski i szynki oczywiście jeżeli to będzie świnka trzymana dla siebie bo z tych 2,5 miesiąca hodowanych to z mięsa bardzo cieknie woda.Pozdrawiam i życzę smacznego

23:22, 12.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

slawekslawek

0 0

chlop na chlopa glupoty pisze prawda jest taka ze glupi wie wszystko od razu a madry uczy sie cale zycie

21:19, 29.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lowiczanin.info. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%