Zamknij

W sobotę dzień żałoby narodowej. Co ze studniówkami?

13:37, 16.01.2019 Aktualizacja: 10:07, 18.01.2019
Skomentuj Fot. archiwum NŁ Fot. archiwum NŁ

Prezydent Polski Andrzej Duda zdecydował, że dzień pogrzebu prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, będzie dniem żałoby narodowej. Jak wczoraj oficjalnie ogłoszono, pogrzeb odbędzie się w sobotę, 19 stycznia.

Tego dnia na naszym terenie miało odbyć się kilka studniówek i innych imprez np. bali choinkowych, które mogłoby być z sprzeczności z dniem żałoby. Ich organizatorzy albo już je odwołują, albo rozważają, czy jest to możliwe. Decyzje zapadać będą dzisiaj i w najbliższych dniach.

Jak dowiedzieliśmy się od Stanisława Kosmowskiego, dyrektora Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Zduńskiej Dąbrowie, dzisiaj zapadnie decyzja o tym, czy imprezy nie przesunąć o jeden dzień - wtedy odbyłaby się w niedzielę, 20 stycznia. Nie byłoby z tym problemu, ponieważ organizowana jest w szkole. Firma cateringowa, która została zamówiona, w przełożeniem studniówki o jeden dzień nie widzi problemu.

Kwestia ta będzie jeszcze rozważana przez Pijarskie Liceum Ogólnokształcące. Dyrektor Przemysław Jabłoński mówił, że rozważana jest zmiana formuły imprezy, ale decyzje zapadną dopiero po zapoznaniu się z wytycznymi i zaleceniami ministerialnymi.

Studniówka uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1, która jest planowana w restauracji Szkiełka w Łowiczu, odbędzie się tam bez zmian.

W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 na Blichu dowiedzieliśmy się, że "studniówkę organizują rodzice, decyzja jeszcze nie została podjęta, dzisiaj ma odbyć się spotkanie".

Z powodu żałoby narodowej, choinkę przesunęła o tydzień m.in. Szkoła Podstawowa w Zielkowicach. Zabawa była zaplanowana na najbliższą sobotę - 19 stycznia, jednak odbędzie się 26 stycznia.

Decyzję o przełożeniu daty choinki z soboty na poniedziałek podjęła także Szkoła Podstawowa w Kocierzewie Płd.


Jak informuje Kancelaria Prezydenta RP Prezydent RP Andrzej Duda skierował do kontrasygnaty Prezesa Rady Ministrów rozporządzenie w sprawie wprowadzenia żałoby narodowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Żałoba będzie obowiązywać od piątku od godziny 17.00, to jest od momentu, w którym nastąpi wyprowadzenie trumny do Bazyliki Mariackiej w formie pochodu ulicami miasta, do soboty do godziny 19.00. W czasie żałoby narodowej flagi państwowe zostaną opuszczone do połowy masztu.

(TM)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(20)

ObserwatorObserwator

0 0

Wszystkie tego typu imprezy powinny zostać odwołane.

13:51, 16.01.2019
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AdminAdmin

0 0

W takim razie zaplanuj sobie imprezę która jest 1raz w życiu zapłać 600zl i później sobie ją po prostu odwolaj bo umarł prezydent... Rozumiem ból i wgl ale nie przesadzajmy.

14:55, 16.01.2019

MariaMaria

0 0

Wystarczy tylko przesunąć godzinę imprezy.

15:41, 16.01.2019

S*S*

0 0

Czemu ma służyć???????

18:28, 16.01.2019

KronosKronos

0 0

Odpuśćcie sobie studniówkę. Przecież i tak wam zostaną POPRAWINY STUDNIÓWKI.

14:00, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

0 0

Żałoba jest do godziny 19. Wystarczy przesunąć godzinę rozpoczęcia na 19.30

14:16, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziwne to wszystkodziwne to wszystko

0 0

Zgadzam się żę to tragedia.ale takich przypadków jest dużo, dużo morderstw a tu taka afera. zgadza się urzędnik państwowy,ale czy żałoba w całym kraju ... Ludzie płacą za te imprezy dużo kasy i teraz przekładać i tracić pieniądze ...

14:24, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaturzystkaMaturzystka

0 0

Studniowka to nie impreza którą organizuje się tydzień czy dwa. Przygotowania trwają miesiącami a styczen to miesiąc studniówek chyba każdy o tym wie.... wiec zeby teraz przełożyć i od nowa szukać terminów na salach bankietowych , kamerzystow fotografów czy dj.... pomijając już pieniądze ktore są zaplacona na zaliczki

14:42, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kocierzewiankakocierzewianka

0 0

Bez sensu. Jestem poruszona tym co się stało. Rozumiem powagę sytuacji, ale odwoływanie tak naprawdę niewielkich imprez nie ma sensu. Masowe koncerty i dużej rangi huczne imprezy w miastach ok, ale czemu dzieci i młodzież winna, że na świecie dzieją się takie tragedie ?? Uczmy ich szacunku, rozmawiajmy, ale nie wymuszajmy na nich poczucia winy. Minuta ciszy przed każdym wydarzeniem i oddanie hołdu zmarłemu - tyle.

14:51, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoPo

0 0

Puknij się w czoło obserwator.

15:37, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MartaMarta

0 0

Kto za studniówkę płaci 600 zł? Naprawdę impreza ważniejsza niż szacunek dla zmarłego? Jak ci młodzi ludzie maja się uczyć empatii, jak znowu najważniejsza jest ich przyjemność?

15:39, 16.01.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AdminAdmin

0 0

Tak właśnie płaci się około 600zl to jest 1. 2 to jest to że szacunek ja mam nie muszę pokazywać całemu światu o tym wolę się pomodlić w jego intencji a 3. To jest tak że studniówka jest 1 w życiu planowaliśmy ja od po roku.

15:59, 16.01.2019

lullul

0 0

Serio uważasz, że ktoś ma na ostatnią chwilę przesuwać najważniejszą imprezę w szkołach ponadgimnazjalnych, tylko dlatego, że na drugim końcu Polski w zamachu zginęła 1(!) osoba? Szacunek można okazać minutą ciszy w trakcie przemówienia dyrektora/ki i tyle.

18:44, 16.01.2019

JolaJola

0 0

Fryzjer i kosmetyczka ważniejsze od szacunku? Naprawdę na studniówkę trzeba wydać majątek? Bez kosmetyczki nie można pójść na zabawę? Rany, czego mu uczymy tych młodych ludzi?

15:51, 16.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hejter?Hejter?

0 0

To przepraszam żałoba upoważnia zakaz do kosmetyczki czy zabaw? ? Ludzie zaprzeczacie sami siebie.

16:01, 16.01.2019

EGOEGO

0 0

Popieram P. Gajdę że nie odwołuje imprezy. Powiem to jeszcze tak, zginęło 5 dziewczynek czy była żałoba narodowa. To jest nie mniejsza tragedia,powiem większa. Dlaczego dzielimy naród na lepszych i gorszych . W takim układzie to my się nigdy nie pojednamy. Owszem,powinna być żałoba ale w Gdańsku. W całej Polsce nie,odbywają się studniówki i inne zaplanowane imprezy ,czy rządzący w Warszawie o tym nie wiedzą. Miało być nie politycznie , a czy jest !

16:18, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MartaMarta

0 0

Ja za swoją zeszłoroczną studniówkę nie wydałam nawet 500 zł. Studniówka kosztowała 160 zł, moja sukienka 150 zl, buty 150 zł (założyłam je również na maturę), uczesala mnie koleżanka, makijaż i manicure zrobiłam sobie sama. A wiekszosc studniowek mozna spokojnie przełożyć na inny termin. Cóż, kwestia priorytetów...

16:41, 16.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŁowiczaninŁowiczanin

0 0

Tak można przełożyć jak np. Zespół nie ma innych terminów i catering. Pomyśl dziewczynko dopiero pisz. A mnie inne szkoły nie interesują.

18:31, 16.01.2019

AlojzyAlojzy

0 0

Dlaczego nie ogłosili żałoby narodowej jak zginęło 5 nastolatek???

16:43, 16.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

S*S*

0 0

Popieram.Dlaczego????

18:25, 16.01.2019

EGOEGO

0 0

Alojzy, nie powtarzaj sie po mnie

17:24, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnitaAnita

0 0

Codziennie sa jakies pogrzeby i jakas nikt afery nie robi i zaloby nie ogłasza. Gościa nie znam w zyciu na oczy nie widzialam i co mam miec zalobe sorry bardzo. Zalobe to moge miec po mężu,babci, mamie,tacie itd. W szkole u dzieci przesuneli choinke a co moje dzieci winne, dzieci nie rozumieja a co to go wskrzesi jak Zabaw nie bedzie.wesela maja ludzie studniowki itd. Czeka sie na sale po kilka lat bo terminy są zajete. Nawet do fryzjerów trzeba sie zapisywax pare miesiecy przed.

17:45, 16.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiotrPiotr

0 0

Chyba nie rozumiesz pewnych zasad obowiązujących normalnych ludzi... Twoje dzieci też wyrosną na tobiepodobnych znieczulonych obywateli. A mogłaś wykorzystać tę sytuację do budowania więzi dzieci z innymi ludźmi, do patriotycznego wychowania... Szkoda. Tobie nawet fryzjer nie pomoże...

00:22, 17.01.2019

0 0

ZSP nr 2 organizuje studniówkę nie choinkę - niedoinformowanie czy błąd podczas kopiuj wklej ?

18:22, 16.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marcin KucharskiMarcin Kucharski

0 0

Oczywiście, że studniówkę. Poprawione. Dziękujemy za zwrócenie uwagi i pozdrawiamy.

19:27, 16.01.2019

JAJA

0 0

Nie rozumiem co ludzie piszący ODWOŁAĆ WSZYSTKO mają w głowach... No bo co umarł facet, 90% osób piszące te komentarze dowiedziało się że W OGÓLE KTOŚ TAKI ISTNIEJE dopiero po zamachu, nawet nie, dopiero jak zmarł... Piszecie że należy mu się szacunek, fakt, ale on każdemu się należy. Żałoba może i ma sens, ale cholera jasna w GDAŃSKU. Ciekaw jestem ile tych osób w ogóle będzie pamiętać że ten facet będzie mieć pogrzeb w sobotę, odpali telewizor (bo pewnie będzie to emitowane) i obejrzy jak chowają nie znanego im człowieka... XD

20:56, 16.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiotrPiotr

0 0

Ty faktycznie nic nie rozumiesz, cholera jasna... Co ty masz w głowie?

00:24, 17.01.2019

MaturzystkaMaturzystka

0 0

Zgodnie z prawem podczas żałoby narodowej nie mogą odbywać się imprezy masowe. Do takowych nie zalicza się imprez organizowanych przez szkoły w tym studniówki i choinki. Żałoba trwa do godziny 19. więc po 19 można zorganizować każdą imprezę.

22:24, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

Uważam, że wszystkie studniówki powinny sie odbyć po godzinie 19. To nie "umarł człowiek" a został zamordowany na oczach milionów Polaków Prezydent Gdańska.

22:34, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AA

0 0

Może ogłosimy żałobę narodowa 24 h na dobę 365dni w roku wkoncu codziennie ludzie giną w wypadkach umierają w szpitalach na ulicach !!! Nie dajmy się zwariować temu wszystkiemu co się dzieje wokół polityków i tragedii w Gdańsku!!!!

22:52, 16.01.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BUNGA BUNGABUNGA BUNGA

0 0

Przede wszystkim to co za Idiota wymyślił pogrzeb akurat w sobotę A nie w piątek, wiedząc że może być wprowadzona żałoba narodowa, tyle młodych ludzi ma cierpieć przez bezmyślność urzędników???

23:09, 17.01.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PawełPaweł

0 0

Tylko Idiota myśli że jest jakiś dzień dobry na pogrzeb. Nie żyje człowiek. Nie ważne kim był. Prezydent miasta, kraju czy zwykły człowiek. Uszanujmy żałobę innych a i może kiedyś ktoś życzliwie zatrzyma się przed naszym grobem, powie dobre słowo. Osobiście w sobotę i tak poświęcam czas rodzinie. Może to będzie dla niektórych refleksja że warto kochać teraz i się szanować bo życie może szybko się skończyć

07:36, 18.01.2019

0%