To są decydujące tygodnie, w których klaruje się, kto ostatecznie zdecyduje się kandydować na radnych, wójtów i na burmistrza - i ostatnie tygodnie wyjątkowo długiej, bo 5,5-letniej kadencji samorządu terytorialnego. Że jest czas na zmiany - widzą wszyscy.
Chyba najbardziej znużenie widoczne jest w Łowiczu. Krzysztof Kaliński jest burmistrzem od 2006 roku, co oznacza 17,5 roku u władzy. Oceny osiągnięć i zaniedbań tego okresu są bardzo zróżnicowane, uczciwa ocena czeka na sformułowanie, niemniej słowo "znużenie" jest najbardziej adekwatnym do opisu obecnych nastrojów. Zmęczony, bardzo wyraźnie, jest sam Kaliński, widać to w wielu jego publicznych wystąpieniach, znużeni są mieszkańcy. Nawet ludzie, którzy go znają i szanują - których przecież mimo upływu tylu lat jest sporo - mówią: wystarczy.
Czy w co najmniej kilku okolicznych gminach nie jest podobnie? Sylwester Kubiński w gminie Bielawy czy Andrzej Barylski w gminie Łowicz sprawują władzę jeszcze dłużej. Czy tam też nastroje są ku zmianie? Czy lepiej niż Kaliński potrafili odpowiadać na społeczne zapotrzebowanie? - odpowiedź dadzą te wybory.
Kogo ograniczają dwie kadencje
Ugruntowane jest w demokracjach przeświadczenie, że władza musi być ograniczona w długości swego trwania, bo bez tego bezpiecznika się degeneruje. Zasługą większości parlamentarnej PiS jest to, że w roku 2018 wprowadzono nowelizację ustawy samorządowej, na mocy której wójtem czy burmistrzem można być tylko przez dwie kadencje. Dziś więc tak długie rządzenie jednej osoby nie byłoby już możliwe.
Jeśli nadal w odniesieniu do niektórych osób możliwe jest, to dlatego, że chcąc jednak zachować zasadę, że prawo nie działa wstecz, ówczesny Sejm i Senat umożliwił wójtom i burmistrzom obecnie już sprawującym władzę, ponowne kandydowanie. A chcąc dać im nieco większe pole do popisu, wydłużono kadencje samorządu do 5 lat.
Potem, z tej racji, by nie kumulować wszystkich wyborów w jednym terminie, przedłużono obecną kadencję, która winna była się kończyć w październiku 2023, do wiosny tego roku. Zrobiło się 5,5 roku...
Teraz, 29 stycznia, nowy Prezes Rady Ministrów ogłosił termin nowych wyborów samorządowych. Odbędą się w niedzielę 7 kwietnia.
Polityczne życzenia
Oficjalna kampania wyborcza więc dopiero przed nami, ale po prawdzie w wielu miejscach trwa ona już od dłuższego czasu. Starosta łowicki Marcin Kosiorek (PiS) krótko po październikowych wyborach wykupił ogłoszenia na billboardach, w których dziękował wyborcom za głosy oddane na Prawo i Sprawiedliwość (w powiecie łowickim wygrało). Potem radny powiatowy Piotr Gołaszewski (też PiS) składał mieszkańcom na billboardach życzenia na Boże Narodzenie.
Takie same życzenia, też z billboardów, składał Krystian Cipiński z obozu burmistrza, którego Kaliński uczynił nawet naczelnikiem malutkiego wydziału w ratuszu, a który nie ukrywa swych ambicji. Do wszystkich mieszkańców osiedla Starzyńskiego wysłał także świąteczną pocztówkę. Ten sam Cipiński zamówił billboard dziękujący ofiarodawcom za hojność w czasie akcji Gwiazdy na Gwiazdkę - na wielkim plakacie jest jego nazwisko jako koordynatora akcji.
Pewne poparcie dla przewodniczącego
Marcin Kosiorek w rozmowie z NŁ nie ukrywa nawet, że to już jest kampania. Tym bardziej dziwne wydaje się więc, że dość mało aktywny jest Jacek Wiśniewski, o którym już rok temu pisaliśmy, że zamierza wystartować w wyborach jako kandydat na burmistrza Łowicza - a który niemal na pewno będzie startował jako kandydat niezależny, ale z poparciem Prawa i Sprawiedliwości. Piszemy "niemal", bo choć swój start Wiśniewski już wtedy nam deklarował, to jednak poparcie PiS musi być jeszcze zaakceptowane przez zarząd wojewódzki tej partii. Oficjalnie decyzji jeszcze nie ma, nieoficjalnie ta kandydatura jest pewna - bo PiS swojego własnego kandydata nie wystawi, pomny porażki Jakuba Wolskiego przed 5 laty. Natomiast poparcie PiS dla kandydata niezależnego czyni go w Łowiczu automatycznie mocnym - Krzysztof Kaliński, w czasach gdy PiS go popierał, wygrywał w cuglach.
Poparcie PiS dla kandydata niezależnego czyni go w Łowiczu automatycznie mocnym - Krzysztof Kaliński, w czasach gdy PiS go popierał, wygrywał w cuglach.
Jacek Wiśniewski pracuje wprawdzie na niwie samorządowej intensywnie jako przewodniczący Rady Miejskiej, zawodowo także ma co robić jako dyrektor Łódzkiego Domu Kultury, we współpracy z tymże ŁDK organizuje na terenie Łowicza wiele ciekawych imprez kulturalnych, niemniej kampanii jako takiej nie rozpoczął.
Prezes - na kogo może liczyć?
Inni poważni kandydaci, przede wszystkim Mariusz Siewiera, obecny prezes Łowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej, którego start jest pewny, także przede wszystkim pracują - w tym przypadku w spółdzielni, choć stowarzyszenie Łowickie.pl, którego jest prezesem, jest obecne przy wielu inicjatywach w mieście. Siewiera jest naturalnym kandydatem stowarzyszenia Łowickie.pl a także lewicy - jego prawą ręką jest były szef SLD w Łowiczu Robert Wójcik, poparcie go przez te dwa środowiska jest pewne.
Platforma na własny rachunek
Nie może być natomiast pewnym poparcia Platformy Obywatelskiej. Przeciwnie: jak mówi nam Jacek Kłos z Platformy, w ostatnim okresie Mariusz Siewiera nie zgłaszał się do środowiska PO z zapytaniem o możliwość poparcia go.
Czy by je otrzymał? Niekoniecznie, partia ta po raz pierwszy od wielu lat wystawi w Łowiczu własnego kandydata na burmistrza, który ma być osobą bardzo kompetentną - i PO bardzo się zaangażuje w promowanie tej kandydatury, pomoc obiecali w tej sprawie także posłowie PO. Na nazwisko jest jednak jeszcze za wcześnie, Jacek Kłos go nie ujawnia.
Własną drogą, własny kandydat
Nie ujawnia też nazwiska kandydata swego środowiska Piotr Malczyk, wicestarosta łowicki. Komitet wyborczy, jaki zamierzają zarejestrować, a przy którego konstruowaniu czynny jest także Janusz Michalak, od lat znany ze swej politycznej skuteczności, będzie naturalnym spadkobiercą tradycji środowiska dawnej Resursy Obywatelskiej, portem Kukiz15 - ludzi, którym kiedyś nie było po drodze z AWS, potem z PiS, ale którzy na pewno byli dalecy od lewicy. Malczyk nie mówi nawet czy kandydatem będzie kobieta czy mężczyzna - ale kandydat będzie na pewno.
Pożegnanie z pewną epoką
Sam Krzysztof Kaliński od wielu miesięcy, indagowany nie tylko przez nas, mówił, że nie określi się czy będzie startował czy nie, do czasu startu kampanii. Wolał trzymać w niepewności choćby swych urzędników, by nie tracić posłuchu. Teraz już wiadomo, że startować nie będzie, bo nawet nie miałby kto robić mu kampanii, skoro prowadzący tę pracę dla niego Krystian Cipiński sam ma ambicje.
Ocena tych wielu lat, przez które "burmistrz" znaczyło po prostu "Kaliński", czeka na napisanie. Na pewno czas wyborów się zaczął - na łamach NŁ i na naszym portalu oczekujcie co tydzień ciekawych informacji i analiz. Tak co do kampanii w Łowiczu jak i w gminach oraz do władz powiatu.
Ocena tych wielu lat, przez które "burmistrz" znaczyło po prostu "Kaliński", czeka na napisanie.
A oto najważniejsze daty mające wpływ na przebieg kampanii wyborczej:
do 12 lutego - termin na zawiadomienie odpowiednio PKW lub właściwego komisarza wyborczego o utworzeniu komitetu wyborczego
do 4 marca do godz. 16:00 - termin na zgłaszanie terytorialnym komisjom wyborczym listy kandydatów na radnych, odrębnie dla każdego okręgu wyborczego dla wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw
do 14 marca do godz. 16:00 - termin na zgłaszanie gminnym komisjom wyborczym kandydatów na wójtów, burmistrzów, prezydentów miast
do 8 marca - termin zgłaszania komisarzom wyborczym kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych; komisje te zostaną powołane do 18 marca.
niedziela 7.04, godz. 7:00-21:00 - głosowanie
[ZT]307943[/ZT]
Chodzi tylko o kasę16:51, 02.02.2024
Mało elegancki tekst, który niewiele ma wspólnego z rzetelnością dziennikarską. Jak na dłoni widać sympatie polityczne piszącego. Jestem znużony tego typu publicystyką. Przechodząc do rzeczy, za obraz miasta odpowiada nie tylko burmistrz Kaliński, ale także radni. Zwłaszcza ci, którzy pełnią tę funkcję od dobrych kilku lub kilkunastu lat. Może warto opracować takie zestawienie, a wtedy zobaczycie, że niektórzy z funkcji społecznej uczynili sobie stałe źródło dochodu - w sam raz na ratę kredytu za auto lub mieszkanie. Radni: Olko, Pięta, Plichta, Zasępa, Trzoska, Durka, Dzik, Wolski, Boroski, Kosiorek, Gołaszewski, Śliwiński, Figat, Ciepański, Michalak i wielu wielu innych.... Napiszcie w komentarzach od kiedy jesteście radnymi i ile na tym zarobiliście. Czekam na odważnych. A tak serio, świat istnieje także bez was i nie myślcie, że jesteście niezastąpieni. Robicie to wyłącznie z uwagi na swój prywatny interes. 16:51, 02.02.2024
Chodzi tylko o kasę18:24, 02.02.2024
Cisza... Przeciętny radny w tej kadencji, począwszy od 2018 r., zarobił ~140 tys. zł. Kredyty na auta, mieszkania, wycieczki zagraniczne trzeba spłacać. Fajnie się bawimy, co? 18:24, 02.02.2024
A ty20:44, 02.02.2024
to jakiś nostradamus lokalny, czy nauki u babki z rancza pobierał? A może ze skarbówki, skoro taki w finansach radnych rozeznany? Tobie nikt nie musi ze swojego życia się spowiadać. 20:44, 02.02.2024
łowiczak22:41, 02.02.2024
trochę racji to on ma 22:41, 02.02.2024
QAZik10:20, 03.02.2024
A ty - mylisz się okrutnie, radni są przez nas wybrani i przez nas finansowani. Nie trzeba inwigilować w US, przecież składają oświadczenia majątkowe. A co do ich pracy to zgodzę się, że większość trzyma się tam przez zasiedzenie, a potem na sesji rady (oglądam ich wiele) bez względu na temat głos zabiera tak średnio może z 5 osób. Reszta chce tylko odsiedzieć, widać na ich twarzach znudzenie, tematy nie wywołują u nich żadnych emocji, reakcji. A gdyby zrobić zbliżenia na telefony którymi się bawią moglibyśmy się zdziwić czym się zajmują, z całą pewnością nie pracą radnego. 10:20, 03.02.2024
To zamiast11:07, 03.02.2024
oglądać mógł na sesję iść i zagonić radnych do roboty. Przecież na diety łożą mieszkańcy. 11:07, 03.02.2024
QAZik12:11, 03.02.2024
Tylko ja i wielu innych w tym czasie jesteśmy w robocie! Czego nie rozumiesz? My pracujemy na ich pensje i mamy prawo czegoś oczekiwać, komentować działania, czy też brak działań. Po każdej sesji w weekend oglądam transmisję i mam pełne prawo do swojego zdania i krytyki. Ty za to krytykujesz innych tu komentujących, których nie znasz. Ja działania radnych znam i taka jest między nami różnica. My narzekamy i się czepiamy, bo wiemy o co. A Ty po prostu czepiasz się nas, ot tak dla zasady. 12:11, 03.02.2024
Jeżeli14:30, 03.02.2024
radni nie czytają tych komentarzy, to jest narzekanie sobie, a muzom. Narzekanie łatwo przychodzi, bo jest anonimowe, natomiast brak odwagi stanąć z problemem oko w oko. 14:30, 03.02.2024
olo19:12, 02.02.2024
muszą być nowe twarze, stare do lamusa 19:12, 02.02.2024
O co tu chodzi19:20, 02.02.2024
Przez lata media wpierały, że Siewiera to pełowiec, PiS robił konferencję pod biurem łowickie.pl twierdząc, że to ukryta platforma. W sumie patrząc na działania to można by stwierdzić, że Pan reprezentował platformę w powiecie Łowickim. Panie Siewiera w moich oczach ma Pan kolejnego plusa i jeśli będzie Pan kandydował to z całą rodziną na Pana zagłosujemy. Szacunek za to, że się Pan nie sprzedał platfusom. 19:20, 02.02.2024
Oś. majątkowe 20:05, 02.02.2024
Do Chodzi tylko o kasę.
Redakcja niech poda OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE z ostatniej kadencji tych radnych
i będziemy wiedzieli ile oni zarobili;
/artykuł trzymać na pierwszym miejscu do dnia wyborów/.
Radni: Olko, Pięta, Plichta, Zasępa, Trzoska, Durka, Dzik, Wolski, Boroski, Kosiorek, Gołaszewski, Śliwiński, Figat, Ciepański, Michalak ... 20:05, 02.02.2024
Kocham Łowicz20:25, 02.02.2024
Wójcik, Żaczek..., ile to już kadencji, ile zarobionej kasy?! 20:25, 02.02.2024
do Oś.20:48, 02.02.2024
Od kiedy to gazecie składa się oświadczenia majątkowe? 20:48, 02.02.2024
do do 21:06, 02.02.2024
Gazeta reprezentuje czytelników.
Dodać oświadczenia majątkowe:
Kalińskiego, Bończaka, *%#)!& dyr. ZGM Pięty, Siewiery, Wójcika. 21:06, 02.02.2024
Gość09:23, 03.02.2024
Podatnikom,gdyż to z ich pieniędzy,a miasto wręcz w zapaści.Wystarczy porównać do innych miast np.Kutna,Sochaczewa,czy gmin,np.Zdun ,jak się rozwijają.Opłaty za śmieci wodę u nas najwyższe,tyle działek wyprzedanych,a nic dla miasta i ludzi nie robione.Ale jak latami całe rodziny się fikcyjnie zatrudnia za latanie za głosami i płaci im z pieniędzy podatników,a dotacje przepadają z powodu niekompetencji,czy zajmowania się"psią kupą",to jak może byč inaczej? 09:23, 03.02.2024
r 21:13, 02.02.2024
Sami społecznicy. 🤣🤣🤣🤣 21:13, 02.02.2024
radny21:23, 02.02.2024
głosujcie na mnie, ja wam uczynię życie lepszym, naprawdę warto 21:23, 02.02.2024
Do mądrych inaczej21:46, 02.02.2024
Oświadczenia majątkowe radnych znajdują się w BIP-ie. W wydaniu papierowym NŁ były do wglądu. Widocznie nygusom nie chce się wytężyć orzeszka i odszukać. 21:46, 02.02.2024
Stanowcze NIE21:55, 02.02.2024
W sumie około 140 tys. zł ekstra premii, bez podatku. Co dostaliśmy od tych radnych w zamian? 21:55, 02.02.2024
Było22:22, 02.02.2024
isć na sesję i pytać. 22:22, 02.02.2024
do mądry...21:54, 02.02.2024
Społeczny Milioner? 21:54, 02.02.2024
do do22:23, 02.02.2024
LSM? 22:23, 02.02.2024
.........22:23, 02.02.2024
Każdemu radnemu na podstawie oś. majątkowych wykonać tabele.
W pionie wpisać: poszczególne lata.
W poziomie wszystkie składniki dochodu
rozdzielając ile z wynagrodzenia (podać zakład pracy), diety, rady nadzorcze, itd...
oraz domy, mieszkania, działki, auta,...
22:23, 02.02.2024
Tabele?22:27, 02.02.2024
🤣🤣🤣 22:27, 02.02.2024
doDoMądrego Inaczej22:55, 02.02.2024
Tabelka z danymi będzie bardzo klarowna,
zawarte będą wszystkie składniki majątkowe,
bez szukania w oświadczeniach. 👍👍👍 22:55, 02.02.2024
Spiskowa teoria dzie23:15, 02.02.2024
Niezła ściema Siewiera twarz Łowickiej platformy nie zgłosił się po poparcie do platformy. Przecież to platforma powinna się zgłosić po poparcie do Siewiery.
Siewiera zapewne wie jaki syf jest w tym mieście i wcale nie będzie kandydował, a kto wie czy nie dostał propozycji gdzieś wyżej. 23:15, 02.02.2024
Abc06:33, 04.02.2024
Zwariowałaś o poparcie czegoś takiego ma zabiegać - to strzał w kolano już na poczatku 06:33, 04.02.2024
wanda 00:10, 03.02.2024
Do tabeli wpisać ile mają ci biedni z 500+, 300+, jakie są kredyty, ... 00:10, 03.02.2024
Alan01:04, 03.02.2024
Ci na bilbordach mają najwięcej do stracenia i w pierwszej kolejności im należy podziękować. Jaki ten świat byłby piękny bez takich typów! 01:04, 03.02.2024
wkurzony01:14, 03.02.2024
To prawda. Niektórzy juz rozpoczęli kampanię, bo dla nich przegrać w wyborach ,to ciężkie życie. Obrzucacie *%#)!& ten młody Człowiek naprawdę ma charyzmę ,robi wiele dobrego. Dlaczego nie przywalacie się do Kosiorka i Gołaszewskiego . Co mieli ,gdy nie stworzyli partyjnego teamu ,a nazywając rzeczy po imieniu --towarzystwa wzajemnej adoracji. Zobaczcie kto ,u kogo pracuje i ile zarabia. Co miał fizjoterapeuta ,gdy pracował w przychodni ,a co ma teraz i dlaczego . A młody 01:14, 03.02.2024
Nauczyciel08:45, 03.02.2024
Wszystko byle Kosiorek do zawodu nie wrócił bo poziom sięgnie bruku... 08:45, 03.02.2024
Werka10:25, 03.02.2024
Pan Krystian za to nie bierze udziału w towarzystwie wzajemnej adoracji??? Setnie mnie rozbawiłeś, naprawdę. 10:25, 03.02.2024
Abc06:37, 04.02.2024
Bo są największymi oszustami. Widać jak bardzo mu zależy - widocznie w życiu nic innego nie potrafi - co on wogole robił i gdzie pracował. Od początku przydupas kalinskiego a teraz już przeciwko bo konkurencja - fałszywy człowiek i tyle 06:37, 04.02.2024
Po socjalizmie06:11, 03.02.2024
spuścizna w narodzie jest taka, że psioczy na każdą władze, obojętnie z jakiej opcji by nie była. Natomiast do rangi cechy narodowej urosła zazdrość o diety i wynagrodzenia urzędnicze. Internet dał wspaniałą możliwość zazdrosnym i wiecznie niezadowolonym do anonimowego hejtu i dawania dobrych rad. Jednak do startu w wyborach, to internetowym kozakom odwagi już brak. 06:11, 03.02.2024
Alan06:40, 03.02.2024
Ewidentny błąd w rozumowaniu. Rozmowa o zarobkach radnych nie ma nic wspólnego z zazadrością i spóścizną po socjaliźmie. Pokazuje jedynie motywacje bardzo wąskiej grupy osób, które w wielu przypadkach same w sobie nic nie reprezentują. 06:40, 03.02.2024
do Alan09:06, 03.02.2024
Według Alanowego rozumowania, to marsjanie radnych wybierają. 09:06, 03.02.2024
do Po...15:31, 03.02.2024
Jak jesteś taki kozak, to dlaczego nie przedstawiłeś się z imienia i nazwiska pajacu? 15:31, 03.02.2024
do do Po...21:40, 03.02.2024
Ty dlaczego się nie ujawniasz, gamoniu? 21:40, 03.02.2024
oli08:04, 03.02.2024
WSZYSCY ,BYLE NIE ZŁODZIEJE Z pis 08:04, 03.02.2024
Abc06:32, 04.02.2024
I z po 06:32, 04.02.2024
Co u niego?08:52, 03.02.2024
Radny gminy Łowicz, dyrektor ŁOK Maciej M. 08:52, 03.02.2024
Ile kadencji09:02, 03.02.2024
Bończak i Kuczyński z Łaczy nas Łowicz, tylko pytam? 09:02, 03.02.2024
Jak najbardziej09:09, 03.02.2024
róbcie tabele. Z zazdrości ciśnienie tętnicze podniesie się wam na niedziele. 09:09, 03.02.2024
wand 09:29, 03.02.2024
Pani burmistrz Kiernozi i wójtowie pow. łowickiego. 09:29, 03.02.2024
Z Kiernozi14:44, 03.02.2024
Dlaczego pani dyrektor szpitala Kapusta nie opublikowała oświadczenia majątkowego na stronie powiatu łowickiego. Miała przecież obowiązek. 14:44, 03.02.2024
Nauczyciel11:44, 03.02.2024
Głosowanie na nauczyciela Wiśniowskiego to powtórka eksperymentu z Kalińskim, czego opłakane efekty wszyscy widzimy. Poza tym jest na liście płac PiS, co dyskfalifikuje go jako kandydata niezależnego. Prawda jest taka, że żaden szanujący się fachowiec nie będzie chciał brudzić się tego rodzaju robotą. Zajecie dla typowych spadochronów. 11:44, 03.02.2024
nauczycielka02:38, 04.02.2024
Jeżeli jesteś wuefistą, to trzeba Ci wybaczyć deficyty intelektualne. Kaliński do Wiśniewskiego, to jak gówno do twarogu. Inny poziom, no i od dłuższego czasu nie jest on nauczycielem, jakim zapewne i to sfrustrowanym jesteś Ty. No ale najprawdopodobniej nie jesteś nauczycielem, a zainteresowanym członkiem komitetu konkurenta, który marzy o tym, by być takim spadochronem. 02:38, 04.02.2024
Abc06:29, 04.02.2024
Wiśniewski to nawet placu zabaw na swoim osiedlu zorganizować nie umie i nie potrafi... Będzie tak jak z kalindkim albo jeszcze gorzej. Próbował w pandemię się przypodobac jak to on nie walczy z systemem... Oszust i tyle 06:29, 04.02.2024
nauczycielka02:40, 04.02.2024
Jeżeli jesteś wuefistą, to trzeba Ci wybaczyć deficyty intelektualne. Kaliński do Wiśniewskiego, to jak gówno do twarogu. Inny poziom, no i od dłuższego czasu nie jest on nauczycielem, jakim zapewne i to sfrustrowanym jesteś Ty. No ale najprawdopodobniej nie jesteś nauczycielem, a zainteresowanym członkiem komitetu konkurenta, który marzy o tym, by być takim spadochroniarzem. 02:40, 04.02.2024
uczycielka05:31, 04.02.2024
Tego, czego nie wiedziała, to sobie dopowiedziała. A na deser 💩 z twarogiem na niedzielę sobie przygotowała. 05:31, 04.02.2024
Abc06:26, 04.02.2024
Bo to jego zwolennik - Kryspin to największy karierowicz z nich wszystkich chyba - po trupach do celu - już dawno zaczął swoją kampanię a to nawet jest nielegalne. Widać jak bardzo mu zależy na stołku! Ludzie wybierzcie mądrze nie dajcie się nabrać na ładną fryzurke 06:26, 04.02.2024
Stb06:31, 04.02.2024
Widać że sami nauczyciele - Kaliński Wiśniewski Kosiorek zasepa a poziom dna. Teraz ludzie będą ich wybierać żeby do swoich jednostek macierzystych nie powracali 06:31, 04.02.2024
Masz wybór!09:02, 04.02.2024
Przy wyborze przyszłego burmistrza warto patrzeć na jego sytuację majątkową (kredyty) i relacje rodzinne, zwłaszcza (poza)małżeńskie. W niektórych przypadkach nie jest najlepiej, co dużo mówi o motywacji i swoiście rozumianej (nie)zależności. Równie ważne jest środowisko w jakim pracuje, bo później będzie to wpływać na zatrudnienie w ratuszu, starostwie i jednostkach im podległych. 09:02, 04.02.2024
???14:42, 04.02.2024
LSM - ? 14:42, 04.02.2024
Masz wybór14:19, 04.02.2024
Przy wyborze przyszłego burmistrza patrzeć na :
-rozmiar buta
-czy posiadany pojazd ma napęd na tylne koła
-jaki ma pogląd na szogunat
-w której ręce trzyma widelec, a w której łyżkę
-czy jest niezależnym romantykiem i rano pląsa po rosie. 14:19, 04.02.2024
?19:37, 04.02.2024
ŁSM? 19:37, 04.02.2024
Bogdan20:00, 07.02.2024
Byle nikt z Łaczy Nas Łowicz niech już każdy z nich idzie do pracy a niech nie udaje że pracuje. Powinni być rozliczeni za te lata pracy!!!! 20:00, 07.02.2024
Wyborca18:16, 08.02.2024
Każy bedzie lepszy niż stary. Chcemy nowych ludzi.! 18:16, 08.02.2024
Ggg18:19, 08.02.2024
Kazdy nowy byle ni z PSL. Oni mają za duże macki w takich dziurach i wysokie ryzyko korupcji. Młodych trzeba którzy jeszcze biją się kraść 18:19, 08.02.2024
ojej12:55, 13.02.2024
do koryta wyscig czas zaczac, do biegu gotowi ............ a potem rozliczyc poprzednikow jak kaminskiego i wasika? 12:55, 13.02.2024
Michał10:28, 03.02.2024
3 0
Radny/naczelnik - do wszystkich mieszkańców osiedla Starzyńskiego wysłał także świąteczną pocztówkę. A to ciekawe czemu to osiedle? Przecież kandydował na Bratkowicach i zarzekał się, że tam mieszka. 10:28, 03.02.2024