Zamknij

Grzegorz Janeczek nie jest już burmistrzem Głowna

18:29, 20.06.2018 Aktualizacja: 19:10, 20.06.2018
Skomentuj

Grzegorz Janeczek stracił stanowisko burmistrza Głowna. Po godzinie 16.00 otrzymaliśmy informację, że Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił korzystny dla Grzegorza Janeczka wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi w pamiętnej sprawie dotyczącej zarzucanego mu przez wojewodę Zbigniewa Raua złamania ustawy antykorupcyjnej.

Przypomnijmy, że wojewoda jeszcze w 2017 roku dopatrzył się naruszenia przez Grzegorza Janeczka zapisów ustawy antykorupcyjnej, w związku z zasiadaniem przez niego w zarządzie OSP w Głownie, które to, w jego opinii, prowadziło działalność gospodarczą (wynajmowało okazjonalnie salę na imprezy oraz budynek przy ul. Bielawskiej pod sklep).

Decyzje sądów

Wojewoda zwrócił się do Rady Miejskiej z wnioskiem o wygaszenie Grzegorzowi Janeczkowi mandatu, ale radni stosownej uchwały nie podjęli. W związku z tym wojewoda Zbigniew Rau wydał zarządzenia zastępcze, na mocy którego wygasił mandat burmistrzowi.

Grzegorz Janeczek odwołał się od tej decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi. Styczniowy wyrok był dla burmistrza korzystny. Wojewoda postanowił się odwołać i skierował sprawę do Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

Naczelny Sąd Administracyjny przyznał rację wojewodzie i unieważnił wyrok WSA. W związku z tym zarządzenia zastępcze wojewody stało się prawomocne i mandat Grzegorza Janeczka został z dniem dzisiejszym wygaszony. O zaistniałej sytuacji Grzegorz Janeczek powiadomił już przewodniczącą Rady Miejskiej Magdalenę Szajder. W krótkim oświadczeniu na stronie miasta potwierdził to także sam Urząd Miejski.

Co dalej z miastem

Wygaszenie mandatu Grzegorzowi Janeczkowi oznacza, że ze stanowiskiem żegna się także jego zastępca Grzegorz Urbanik.

W magistracie pozostają sekretarz Magdalena Piotrowska oraz skarbnik Jolanta Piotrowska.

Do czasu wyborów miastem będzie rządził komisarz wyznaczony przez premiera. Kiedy zostanie ogłoszone kto nim zostanie, tego, póki co, nie wiadomo.

Grzegorz Janeczek o wyroku

W krótkiej rozmowie z nami Grzegorz Janeczek potwierdził niekorzystny wyrok. - Przyjmuję wyrok z poszanowaniem - powiedział nam. Jednocześnie Grzegorz Janeczek wyraził zdziwienie w związku z tym, że o ile WSA zauważył, że nie ma dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej przez OSP Głowno, o tyle wojewoda i NSA oparli się jedynie na oświadczeniu prezesa OSP, w którym ten przyznawał, że sala i budynek pod sklep są wynajmowane, ale jednocześnie zaprzeczył, jakoby jednostka prowadziła działalność. W kwestii szczegółowego uzasadnienia wyroku Grzegorz Janeczek przypuszcza, że niedługo zostanie on opublikowany i wtedy będzie można więcej na ten temat mówić.

Grzegorz Janeczek w rozmowie z nami krótko podziękował za współpracę i wyraził nadzieję na to, że mieszkańcy Głowna widzieli rezultaty jego ośmioletniej pracy dla miasta.

Grzegorz Janeczek zamierza wrócić do pracy w Urzędzie Marszałkowskim, gdzie na czas pełnienia stanowiska burmistrza był urlopowany. Dzisiejsza decyzja sądu nie zamyka mu drogi do kandydowania w jesiennych wyborach na burmistrza. Na dzień dzisiejszy nie wie jednak, czy w nich wystartuje.

 

(Jakub Lenart)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(31)

E.E.

0 1

Żenada. To był naprawdę dobry burmistrz.

19:24, 20.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 1

Powinien wystartować. Szukają dziury w całym byle tylko swoich obstawiać.

20:21, 20.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysztofKrzysztof

0 1

Witki opadają... Oby wystartował i znowu nim został.... Komu przeszkadzało że należał do OSP? Co prawda teoretycznie nie powinien, ale komuś musiało, pytanie komu.

20:56, 20.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WW

0 0

Komu przeszkadzało? Już odpowiadam: PiS-owi.

21:06, 20.06.2018

B.B.

0 1

Nareszcie! Robił, ale przed wyborami, aby zaskarbić sobie sympatię mieszkańców. A tak to nic... Urząd to jeden wielki bajzel, zatrudniane są osoby bez wiedzy, bez kompetencji, tworzą się niepotrzebne stanowiska. Jest tylu młodych, którzy jeżdżą na deskach i rowerach i co? Skate park to jeden wielki i niebezpieczny syf. Zamiast tworzyć altany dla pijaków można by wyłożyć kasę na coś co pozwoli się młodym rozwijać, a skate park to miejsce, gdzie można coś zrobić fizycznie, a nie chlać! Poza tym z OSP to sama prawda. Głowno schodzi na psy. Byle dogodzić patologii, która tylko dewastuje.

21:08, 20.06.2018
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HiobHiob

0 0

do B
Czy wiesz ile się pisze i realizuje projekty unijne? Zaczął kilka lat temu a ty widzisz przed wyborami. A kto cie motywuje do tego hejtu?

10:22, 21.06.2018

łowiczakłowiczak

0 0

Głowno to dawniej była wiocha zabita dechami i ten burmistrz coś zrobił. My mieszkańcy Łowicza po cichu zazdrościliśmy Wam. A teraz znowu będzie to wieś bez przyszłości...

12:36, 21.06.2018

MałgorzataMałgorzata

0 1

Szkoda bo wiele zrobił dla naszego miasta

21:13, 20.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KK

1 0

Robił tylko przed wyborami. Bardzo dobrze się stało.

04:05, 21.06.2018

TomekTomek

0 1

Do B. Jak masz takie bzdury wypisywać to spal się ze wstydu bo aktualny burmistrz był jednym z lepszych pod względem zarządzania Głownem i wiele spraw zostało uporządkowanych za jego kadencji.

23:16, 20.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LudomilaLudomila

1 0

Hah, naprawde? Co przyjezdzam do Glowna do rodziny bo juz tu na szczescie nie mieszkam to sama patologia na miescie. Gdyby tu cos bylo, ale ludzie stad uciekaja. No chyba ze maja zero ambicji. Poza tym zastepca tez nie lepszy - pijak i awanturnik. Jak ktos nie ma predyspozycji do rzadzenia to naprawde nie powinien pchac sie do takich funkcji.

11:32, 21.06.2018

KingaKinga

0 1

To się pisiorki szykują do objęcia funkcji.Ciekawe może ten Gołaszewski z KRUS w Łowiczu się zdecyduje

23:28, 20.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

0 1

Do Mieszkańców.Trzeba się zebrac w kupę i wybrać Janeczka na nowego Burmistrza w listpadzie.A wtedy Pan Wojewoda i NSA moga mu naskoczyc na tzw " pukę " Pozdro .Mieszkaniec od wielu lat

00:43, 21.06.2018
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ee

0 0

Zacznij od zrobienia wyżej wymienionej.

09:51, 21.06.2018

Jacek SkwierczyńskiJacek Skwierczyński

0 0

Panie Janie. Też tak uważam. Ale czemu jesteście tu anonimowo? Może czas podjąć odpowiedzialność i wystąpić pod własnym nazwiskiem. Nie tak jak hejterzy w krótkich spodenkach.

20:48, 22.06.2018

DD

0 1

Popieram, powinien wystartować w kolejnych wyborach. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Jeżeli będzie kandydował ma mój głos.

01:01, 21.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IngaInga

1 0

Po co burmistrz byl w zarządzie osp ?tak dla zabawy bo mu sie nudziło ? Wszedzie jedt to samo siec wxakemnyvh powiązań i układy.osp charytatywnie wynajmowalo pod sklep i sale?jako burmistrz nie xnal przepisiw ustawy antykorupcyjnej ? Ma na co zasluzyl.

02:52, 21.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do Ingido Ingi

0 0

asfghklps-f]09qgbb; kjuihidjk0i dklhkn, bkd9skjkjhkgdcvbnaslksa sgsklh
a poza tym masz rację

07:33, 21.06.2018

JerzyJerzy

1 0

Przecież on nie rządził to nim rządzili. Co ta za burmistrz jak rządzi zastępca.

06:43, 21.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Głowinianin.Głowinianin.

0 0

Czy to prawda że zastępca zachorował ,jeśli tak to gratuluje temu lekarzowi co się podłożył ,mając na uwadze że wodzowie miasta tak kombinowali ,tak odkładali sprawę szpitala przy tym okłamywali pracowników że wiedząc o tym że może zapaść taki wyrok zostawili mieszkańców Głowna i okolic w czarnej d...e nie podpisując umowy o przejęciu szpitala przez inny podmiot.

13:07, 22.06.2018

wasaczwasacz

0 1

Powód odwołania naprawdę durny. Gdyby był z PiS, to był odszedł z OSP i wojewoda by się już nie czepiał, a tak uwalili gościa. Nie jestem ani za PiS ani za PO, ale to jest decyzja polityczna.

09:55, 21.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

1 0

Nareszcie sprawiedliwy wyrok.

11:16, 21.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

0 1

Nasze miasto pod względem estetyki zmieniło się bardzo na korzyść. Wszyscy przejeżdżający to zauważają i doceniają. Ekipy sprzątające stały się dostępne na bieżąco. To PiS owcy krytykują- chcą swoich miernych ale wiernych i takich, którzy mają przetrącony kręgosłup. Takimi łatwiej się steruje. Panie burmistrzu niech Pan startuje w następnych wyborach, ludzie są za Panem, będziemy na Pan głosować.

15:40, 21.06.2018
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

..

0 0

Prorok, jasnowidz, mag ?

16:40, 21.06.2018

GlowinianinGlowinianin

0 0

Kto przyjeżdża poza nami to nie widać ludzi z poza Głowna do czego maja przyjechać ,do mętnej wody dla 3 altanek .przez 8 lat nic się nie zmieniło -kosmetyka . Nie było komu wypełniać wniosków o pieniądze unijne jesteśmy ostatni w rankingu województwa w pozyskiwaniu środków. Parę ulic przez 2 kadencje zostało wyremontowanych to jakieś zasługi?to miano nic nie robić? Nic tu do rzeczy nie ma PiS czy inna partia.Szpital jak postąpił w tej sprawie? ten temat jest ważny ,a Związek Bzura czysty kant co roku miasto płaci ,ma swego przedstawiciela z niezłą pensyjką a tam czyste pole.

17:43, 22.06.2018

TomekTomek

0 1

Wielka szkoda, że sądy są skorumpowane i nie wydają sprawiedliwych wyroków, chodzi o posadzenie swojego na stołku bo inaczej by nie zasiadł. Przegrałby z kretesem chodzi o pisiora, pewnie już zaciera ręce. Szkoda, że nie poczekał do wyborów i nie stanął do nich, bał się pewnie, że przegra i partia załatwiła mu stanowisko, jak za komuny, ale to tylko pisiory tak potrafią.

19:04, 21.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ManiekManiek

0 1

Nie widze w głownie kandydata na Burmistrza Głowna panie Janeczek startuj pan jeszcze raz idziemy za panem

19:54, 21.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GosiaGosia

0 2

Nie ma lepszego kandydata... zrobił Pan najwięcej dla miasta!!

20:15, 21.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JolaJola

0 1

Dobry prawy człowiek i jesteśmy z nim !!! Miasto nabiera estetyki, oczywiście krytykować potrafią ci co sami nic nie zrobili i mają całe życie kompleksy. Jakoś załatwiając wiele spraw w urzędzie od dowodu, wypisów, pozwoleń na wycinkę nie spotkałam się z niekompetencją. Panie burmistrzu jesteśmy z Panem i nie wolno się poddawać trzeba iść do przodu.To jest popisówka propagandowa rządzących teraz będą nadal szukać dziury w całym. Co nas nie zabije to nas wzmocni.Wypraszam sobie aby o Głownie mówić że to patologia!!! Grzegorz Janeczek to najlepszy burmistrz.

22:33, 21.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

blądiblądi

0 0

...nie uważam, że "najlepszy", najlepszym w/g wielu był Pan Brzeski...... gdyby był taki uczciwy, to by nie było zarzutów wobec niego...a jednak!
Jestem przeciw takim urzędnikom, którzy mimo wysokich zarobków szukają jeszcze pieniędzy w nieuczciwych, niedozwolonych interesach. Każdy z nich myśli, że to nie wyjdzie na jaw, a tu jednak....

08:44, 22.06.2018

Wc 500+Wc 500+

1 0

Zenada to ten Pan Burmistrz zastepca jego dyrektor mzk i jeszcze glowna od lat skorumpowana pani urzednik Anna T bardzo popieram zajac sie dziadostwem i wywalic na bruk niech w koncu sprawiedliwosc ich dopadnie

23:20, 21.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jacek SkwierczyńskiJacek Skwierczyński

0 0

Nie prościej złożyć doniesienie o przestępstwie? Jeśli czuje się Pan bezpieczny ukrywając się za WC 500+ to współczuję. Prokurator, 6 rano... puk,puk po IP...

20:38, 22.06.2018

Wc 500+Wc 500+

0 0

Popieram bardzo dobrze ze go zdjeli zastepce tez pora jeszcze zajac sie dyrektorem mzk jego pracownica ( ksiegowa) i glowna szycha pania Anna T z urzedu miejskiego od lat bezkarni rzadzacy nie wedle prawa a wlasnego widzi misie na bruk PIS gora aby tak dalej pozbywali sie skorumpowanych urzedasow wielbje PIS

23:28, 21.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WikaWika

0 0

Gówno wiesz o księgowej MZK wiec się nie czepiaj. Najuczciwsza kobieta, to dyrektor jest nie kompetentny i tyle. A MZK musi uzerac się z patologia z mieszkań a później tacy piszą głupoty. Do roboty roszczeniowcy bezrobotni!

17:41, 22.06.2018

ezgezg

0 0

Co teraz pocznie Rada Miasta ? Do tej pory przyklepywała wszystko, co pan burmistrz wymyślił, a teraz bez pasterza. Co z nami będzie ?

23:48, 21.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0 0

OC oc

08:49, 22.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnaAnna

0 0

Oczywiście decyzja polityczna ale działalność tego Burmistrza nie była fer może ul. Wyspiańskiego coś temu Panu mówi a resztę zostawię bez komentarza - kłamstwo i robienie z mieszkańców

08:59, 22.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnaAnna

0 0

Oczywiście decyzja polityczna ale działalność tego Burmistrza nie była fer może ul Wyspiańskiego mówi coś a reszta bez komentarza tak to jest jak z mieszkańców się robi wariatów - same kłamstwa a gdzie fundusze z tej inwestycji

09:06, 22.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jacek SkwierczyńskiJacek Skwierczyński

0 0

Pani Anno. Naprawdę nie widzi Pani zmiany tego miasta?

20:50, 22.06.2018

0 0

a najweselsze jest to ze rabanik, r.ucińskiemu wypominał ze jest prezesem ops i jest wiceburmistrzem ze to niezgodne z prawem a sam się Jareczek do straży zapisał do zarządu - a co :P

11:47, 22.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mariamaria

0 0

Policzcie ile pieniędzy wziął burmistrz i radni i co zrobili, bo coś się wydaje że więcej wzięli jak zainwestowali w to biedne miasteczko. Niektórzy radni sami są podobno bardzo niezaradni, bo to nauczyciele bez przydziału, ludzie bez zajęcia gdyby ich nie wybrać. Podkreślam tylko niektórzy.

18:18, 22.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TomekTomek

0 0

Do pani Marysi. Ma pani na myśli panią Szajder ?:)

23:45, 22.06.2018

JanJan

0 0

Szanownych dyskutantów informuję, że jeśli oskarżają kogoś o czyny niegodne i karalne, to z pewnością mają argumenty i dowody na te przestępstwa, i je udostępnią gdy prokurator zawezwie na przesłuchanie po analizie IP; inaczej to naruszenie dóbr osobistych; też karalne; kilka wypowiedzi jeż przesłałem gdzie trzeba; no to spokojnego weekendu życzę :)

18:56, 22.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmerytkaEmerytka

0 0

Prosty przyklad- remonty ulic. Przypadek, ze odrestaurowaniu na pierwszy ogien poszly ulice przy ktorych mieszkaja radni/urzednicy? A jedyne rondo w Glownie to jedna wielka "dziura". Jest tam szkola i nic sie z tym nie zrobi. Najpierw winno sie zadbac o drogi, jezdnie, a nie inwestowac krocie w jakies altanki i lawki, ktore i tak zaraz zniszczy mlodziez czy starsi, pijani mieszkancy miasta. Zgadzam sie z opinia wyzej- skatepark czy stworzenie chocby jakichs nowch atrakcji, ktore beda edukacyjne, a nie jedynie upiekszajace- to powinno byc priorytetem.

09:56, 23.06.2018
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EmerytkaEmerytka

0 0

c.d. Kazdy zagarnia dla siebie- juz taki ten swiat, kazdy robi dla siebie, dopiero dla innych, i to jest smutne w ludzkim bycie. Kliki, ktore sie tworza, tak jak w Glownie jak i calym kraju- nielatwo cos zalatwic bez znajomosci.

09:56, 23.06.2018

TomekTomek

0 0

Do Emerytki. Po co nam Skateparki przecież to szpeci krajobraz Głowna, a altana,ładne ławki i molo wpływają na korzyść wyglądu Zalewu Mrożyczka. Poza tym w tej chwili przy każdej Szkole Podstawowej są utworzone Orliki gdzie młodzież jest bezpieczniejsza bo jest nadzorowana przez jednego z pracowników nauczycieli od Wychowania Fizycznego. Natomiast inwestowanie w poboczne ulice nie wpływa na lepszy wizerunek Głowna jako miasta rekreacyjnego gdzie turyści i goście wypoczywający tu nie mieli by gdzie nad wodą usiąść na ławce podziwiać uroki przyrody jakim dysponuje.

15:26, 23.06.2018

JurekJurek

0 0

Nasze jezioro to bajoro. Po spuszczeniu wody na Hucie całe błoto spłynęło do zalewu, a na Hucie zalano bez oczyszczenia. Huta od kościoła i WZM ma może 20 cm głębokości. Jak burmistrz i radni mogli do tego dopuścić.

16:01, 23.06.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antekantek

0 0

Burmistrz może był dobry, ale głupi. Nie zna prawa, a tacy nie powinni zajmować tak ważnych funkcji.

18:09, 23.06.2018
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TomekTomek

0 0

Do Antka dlaczego uważasz że Burmistrz był głupi jak jest na pewno lepiej wykształcony niż ty. Obycie z prawem ma większe niż ty z racji wykonywania swojej funkcji przez 8 lat a to że się ono zmieniło nie znaczy że je złamał specjalnie. Zmiana prawa zadziałała na niekorzyść burmistrza i to on został niesprawiedliwie potraktowany. Ja będę głosował na w następnych wyborach na pana Janeczka bo to najlepszy kandydat bo sprawdzony.

18:23, 23.06.2018

AnnaAnna

0 0

Sa wypowiedzi madre i bardzo glupie powiem to otwarcie.Takiego burmistrza jak Pan Janeczek w Glownie nie bylo.Bardzo dobry gospodarz."Tak krawiec kraje jak mu materii staje"jesli w Glownie nie ma zakladow pracy to skad brac fundusze.Byl Brzeski wieszane byly na nim psy byl Janeczek tez wypisujecie glupoty.Panie Grzegorzu Janeczek,prosimy o wystartowanie w nadchodzacych wyborach.Burmistrzu STARTUJ!!!!!!

00:40, 08.07.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lowiczanin.info. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%