Zamknij

W Żychlinie strach przed pedofilem [aktualizacja]

16:18, 28.08.2020 Redakcja Aktualizacja: 12:01, 01.09.2020
Skomentuj

Prawdziwą burzę wywołała, szczególnie w Żychlinie, ale także w Łowiczu, wczorajsza, ale też dzisiejsza publikacja portalu OKO Press, który ujawnia, że władze diecezji łowickiej wiedziały od dawna o aktach molestowania seksualnego ministrantów przez ks. Piotra S., ale proces kościelny w jego sprawie prowadziła tak nieudolnie, że został jej przez Watykan odebrany i przekazany diecezji gnieźnieńskiej.

Obecnie, po zeznaniach jednego z pokrzywdzonych, toczy się też postępowanie prokuratorskie. A ksiądz Piotr. S. jest wikariuszem w jednej z parafii na naszym terenie.Jak się dowiadujemy, od 4 lat sprawuje posługę w parafii w okolicach Żychlina.

Informacja, że jest oskarżany o pedofilię, zaskoczyła wszystkich. Mieszkańcy powiedzieli nam anonimowo, że ksiądz Piotr jest bardzo inteligentny, zna kilka języków obcych, a podczas Światowych Dni Młodzieży, gdy w Żychlinie przebywała grupa 40 Włochów, był zaangażowany jako tłumacz. Wiele osób się dziwiło, dlaczego tak inteligentny ksiądz został oddelegowany na prowincję.

Burmistrz Żychlina Grzegorz Ambroziak, który w czwartek powziął informację o podejrzeniach wobec księdza, powiedział nam tylko krótko, że wystosował zapytanie do biskupa ks. Andrzeja Dziuby i prosi o wyjaśnienia. Odpowiedź ma dostać we wtorek i wtedy zajmie oficjalne stanowisko. Uspokoił tylko, że ks. Piotr S. nie pracował w żadnej z żychlińskich placówek oświatowych jako nauczyciel religii.Jak ustaliliśmy, nie był też katechetą w miejscu, gdzie pełni posługę.

Aktualizacja

O wyjaśnienia w tej sprawie zwróciliśmy się bezpośrednio do Kurii Diecezjalnej w Łowiczu, zadając szereg konkretnych pytań. Niestety, nie otrzymaliśmy na nie odpowiedzi. Przesłano nam jedynie lakoniczny komunikat, podpisany przez ks. Stanisława Plichtę, kanclerza kurii, który niżej publikujemy.

"W związku z informacjami medialnymi, Kuria Diecezjalna Łowicka informuje, że sprawa księdza Piotra S., oskarżonego o molestowanie nieletnich, została przekazana zgodnie z kompetencją do Kongregacji Nauki Wiary. Sprawę prawidłowości prowadzonych procedur zgodnie z zasadami dokumentu Vos estis lux mundi, po zakończonym dochodzeniu wstępnym, bada Kongregacja Biskupów." 
 

Obszerny materiał o tej sprawie zamieścimy w najbliższym Nowym Łowiczaninie w czwartek, 3 września. 

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(73)

Smok Smok

26 14

Co to za nowina, tam gdzie kler tam pedofilia. 16:26, 28.08.2020

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

OlaOla

8 14

A tam gdzie lekarze i polcijanci tam łapówki, tam gdzie budowlańcy tam alkoholizm.
Można wymieniać w nieskończoność takie żałosne teksty. 16:40, 28.08.2020


Do OlaDo Ola

6 4

Podaj mi jeden przypadek tych grup społecznych które wymieniłaś gdzie niewinne dzieci były straszone że Bóg się na ciebie obrazi jak komuś powiesz. Czekam Olu ?! 16:44, 28.08.2020


GoscGosc

7 3

Do Ola.Uwarzaj w swoim tekście pomawiasz a to już podchodzi pod kk 17:04, 28.08.2020


Smok Smok

8 1

Olu! Czekam, krzywdzili bezbronne dzieci nawet swoje ( marsel malsiani legion Chrystusa) i straszyli i Bogiem. Taki jest ścierwo kler! Olu, czekam! 17:11, 28.08.2020


Smok Smok

6 2

Olu, a może bliżej. Ukrywanie pedofilii przez dziube. A ilość ludzi na pogrzebie orszulika. Nie było świropandemii! Olu czekam. Zaproszę Cie na kawę, pogadamy merytorycznie. 17:15, 28.08.2020


Nie brońcie pedofilaNie brońcie pedofila

13 0

Pomawianie? Do cholery! Wiem co mi zrobił pedofil ks Piotr Staniszewski. Nie jest ktoś pedofilem bo tak powiedziała nieszczęsna Rybczyńska, prokuratorka z ŁODZI, która wykazuje się brakiem kompetencji, ale czyny jakie z jego strony doświadczyłem dają mi prawo tak nazywać go, więc ZAMILKNIJCIE DENNI OBROŃCY PIOTRA STANISZEWSKIEGO! Ja wam dam pomawianie?!? Pawełku nie broń brata na siłę. Ty tez masz za uszami. Ja się nie poddam. Wiem co mi zrobił, wiem co widziałem, wiem i zdaję sobie sprawę. Dosyć tego! WY BRONIĆ OFIARY POWINNIŚCIE, A NIE PIOTRA STANISZEWSKIEGO I JAROSŁAWA WYPCHŁĘ. DWÓCH PEDOFILÓW!!! DOSYĆ! 21:27, 28.08.2020


Do ola2Do ola2

7 1

Lekarze i policjanci owszem biorą łapówki(choć policja to już przeszłość, o tych mam o wiele lepsze zdanie), ale przynajmniej w przypadku ujawnienia takiego czynu poniosą konsekwencje. Księżulo natomiast *%#)!& jak pijany o miłosierdziu, a myślami jest już sam na sam z dzieckiem. I jego jedyną karą jest przeniesienie na inną parafie. 08:50, 29.08.2020


reo

Chwastek Chwastek

15 10

Jak mu się znudzą białe tyłki ministrantów to wyślą go do Kamerunu na czarne grzebanie w kakao. 16:41, 28.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KK

7 0

Nie. On musi siedzieć, bo za dużo skrzywdził niewinnych, za dużo niewiniątek płakało całe życie przez niego, noce nie przespane, dreszcze nocne, koszmary, nieufność do ludzi itd. On musi siedzieć w wiezieniu, już dawno tam powinien być. Jesli on nie będzie siedział, to "kamienie wołać będą"! 21:20, 28.08.2020


stbstb

2 0

no do pudła z nim a tam karma wróci szybko hehe 14:20, 21.05.2021


X. P. S. X. P. S.

9 16

Nie pierwszy i nie ostatni, który zbłądził 17:19, 28.08.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Smok Smok

3 3

Uuuuuu aaaaaa aleś się wysilił. 17:22, 28.08.2020


Idź precz!Idź precz!

6 2

Idż do diabła pedofilu! Zniszczyłeś moje życie! Oby dosięgła cie kara ludzka i boska. Obyś zapłakał nad swoim losem w więzieniu! Obyś już nigdy nikogo nie skrzywdził w taki sam sposób, jak mnie i inne ofiary! Jesteś złym człowiekiem, mało powiedziane, diabłem w owczej skórze. Kiedyś by cię ukamienowali, teraz mam nadziję, że wylądujesz za kratami, a z tobą inni, którzy cie bronili! Ty łajdaku, ty diable, ty świnio zbereźna, ty....przeklęty! 21:14, 28.08.2020


WandziaWandzia

2 0

Qr.....wa zbłądził? Ciekawe jak twojej rodzinie zrobi krzywdę napiszesz, że zbłądziłą 18:55, 13.07.2021


ZaskoczonaZaskoczona

11 2

To straszne?? 18:33, 28.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoskiBoski

12 0

Wstyd 18:42, 28.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KkkKkk

10 1

Tego ,który okradł biskupa O. i zwiał do Brytanii, odnależli i zesłali do Odessy ,gdzie go pochowali. 20:03, 28.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IrekIrek

3 1

Zgadzam się w 200% z wpisem Czytelnika, ma odpowiedzieć za swoje zwyrodnislstwo tutaj na ziemi, iść siedzieć na dożywocie ,najlepiej to niech palnie sobie w łeb i uwolni od swojej popranej osoby ten świat, a jak chce żyć, to najlepiej w lesie, w szałasie, z daleka od ludzi, a już na pewno nie powinien odprawiać mszy , zwyrol cholerny, tfu! 06:37, 29.08.2020


Zabawa w chowanego Zabawa w chowanego

8 4

Ten niby molestował dzieci a jest jeszcze jeden czynny homoś na jednej z Parafii w Łęczycy i też ma na imię Piotr. 20:20, 28.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ze co?ze co?

1 3

w łęczycy nie ma ks Piotra.... 20:24, 30.08.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


LowiczakLowiczak

7 7

Klechę do wora a wór do jeziora. 22:10, 28.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Gość Gość

1 1

Zmień dilera! 07:21, 29.08.2020


wiolawiola

1 1

Zbyt mocne te narkotyki i mózg zniszczony. Takie słowa wypisujesz! 13:41, 29.08.2020


CzytelnikCzytelnik

19 1

Ogromny SZACUNEK dla Pana Burmistrza Żychlina!!!!! WSTYD<HAŃBA dla Dziuby !!!Panie Plichta ,miałem o panu dobre zdanie ,tymczasem to,co pan dzisiaj wystosował stawia pana a równi z pedofilem . Panie Dziuba ,a teraz tak szczerze ,czy wierzy pan w to ,o czym pan naucza??????Robiąc taaaaakie rzeczy jest pan dla mnie jeszcze gorszą kanalią niż ten sukienkowy pedofil. O panu było już słychać w ksiązkach,,Byłem księdzem". Jest pan obrzydliwą kanalią i mogę to panu powiedzieć prosto w twarz.Zwroty grzecznościowe oczywiście celowe z powodu braku szacunku do kłamcy ,obłudnika i hipokryty. 22:11, 28.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KatolikKatolik

7 0

Jak można mieć zaufanie do kogoś kto krył złe postępowanie innej osoby? Zaufanie jest jak zapałka, drugi raz jej nie zapalisz! 08:29, 29.08.2020


gośćgość

17 3

Tutaj się klania cytata znanego poety Jerzego Paczkowskiego:
"Są dwa poważne powody,
Dla których Polska mi zbrzydła:
Za dużo święconej wody,
Za mało zwykłego mydła." 22:12, 28.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XYZXYZ

7 33

Witam wszystkich bardzo serdecznie
Księdza Piotra znam osobiście od 15 lat. Jest to osoba bardzo życzliwa inteligenta i spokojna. Skoro osoba, która ujawniła nazwisko księdza oraz imię brata księdza Piotra, to może również poda swoje nazwisko. Chętnie jako czytelnicy je poznamy. Skoro ma Pan odwagę mówić takie rzeczy publicznie, to nie ma Pan odwagi podać swojego nazwiska? Męska dorosłość! :) Anonimem chce być każdy i mówić niestworzone rzeczy. Ksiądz Piotr jest zarówno w porządku kapłanem jak i człowiekiem. Pani prokurator wydała wyrok, który dla Pana był niezadawalajacy- hmm oczywiście zła Pani prokurator... Również chętnie się dowiemy co Panu ksiądz zrobił... Może podał Panu rękę jak zwykłemu facetowi, któremu podaje się rękę gestem szacunku, Przepraszam to już Pan nazywa molestowaniem !!!! Chętnie te czyny poznamy, Ps a może Ksiądz jako kapłan przytulił Pana by dać wsparcie a Pan nazwał to molestowaniem.. Jesli chodzi o księdza Piotra w porządku człowiek jako kapłan, człowiek! Jest to prawdziwy ksiądz z powołania ! Tylko ludzie tego nie widzą i chcą zniszczyć obecnie Księży i Kościół. Karze się Pan nam zamknąć? Dlaczego? Dlatego, że ma Pan ochotę kogoś oczernić czy zniesławić? Każdy jest tylko człowiekiem!! Nakazuje Pan bronić ofiary.. Właśnie swoim wpisem Pan pokazał jak warto bronic ofiary.. Ludzie inteligentni, którzy czytają Pana komentarz z pewnością będą Pana bronić!! Tak jak mówiłem, ksiadz Piotr jest bardzo w porządku człowiekiem myślę ze nie tylko ja to potwierdzę! Ksiądz jest super kapłanem człowiekiem- drugim ojcem. Niestety nie kazdy to umie docenić, gdyż w dzisiejszych czasach nie liczy się to kim jesteś a to ile masz pieniędzy.. Natomiast ksiadz Piotr dalej jest dobrym człowiekiem, gdzie za swoje dobro obrywa. Pozdrawiam czytelników
22:23, 28.08.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

do obroncy pedofilado obroncy pedofila

22 3

jestes zwyklym zerem - obronca pedofila. Gardze toba 22:30, 28.08.2020


VERVER

17 2

Pan rownież nie podał swojego nazwiska. Chętnie poznamy w kim ks. Piotr S. ma tak gorliwego obrońcę. Nie wiem ile ma Pan lat ale może nie był poprostu Panem zainteresowany. Przecież biskup Dziuba mówi ze jest z nim problem i zna sprawę. Tu nikt nie chce oskarżać niewinnego człowieka, jest wielu księży którzy nie są OK. Poprostu niech będzie sprawiedliwy proces jeśli jest niewinny może nas oskarżyć o zniesławienie - CHYBA ŻYJEMY W PAŃSTWIE PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI - czy się mylę?? 07:39, 29.08.2020


KozaKoza

15 0

Myśle, ze gdyby Pan/i była w sytuacji ofiary to tak słodko by sie o ks Piotrze nie wyrażala. i to nie ks Piotr jest tutaj ofiarą w tym wszystkim, mam na mysli te teksty o tym jaki ksiadz Piotr dobry a teraz taki pokrzywdzony." Jak sobie poscielil tak się wyśpi". Jako dorosly facet powinien poniesc konsekwencje swoich czynów. Ktos kto nie doznał takiej krzywdy nie wie co czuje osoba pokrzywdzona, z czym sie zmaga na codzien oraz ile walki wklada w to zeby normalnie żyć. Ofierze gratuluje determiniacji i woli walki o sprawiedliwosc a sprawcy zycze dlugich lat za kratami. 10:54, 29.08.2020


do xyzdo xyz

13 1

moze ty obronco pedofila XYZ podasz swoje imioe i nazwisko ... czy niech zgadne: na imie masz piotr czy pawel - cwaniaczek broniacy czarnej mafii 15:00, 29.08.2020


adamadam

3 1

Kiedyś było Malleus Maleficarum a teraz Sacerdotes autem super Malleo Pedophiles 09:21, 30.08.2020


CzytelnikCzytelnik

4 0

Nikt nie wydaje werdyktu na człowieka po jednym artykule, ale okazuje się , że taki inteligentny człowiek musiał mieć coś nie tak skoro był przez cały okres posługi wielokrotnie przesuwany z parafii do parafii po czym trafił na polecenie Watykanu jako kapelan do Ośrodka pod Żychlinem. Nie jest żadnym trudem zaczerpnąć takich informacji ze źródeł Kościoła. Nadto wcześniejsze publikacje prasowe też nie są słodkie wobec tej osoby, dla mnie niepojętym jest , że tak długo Kościół zwlekał, bawił się w przenosiny osoby, która nie powinna pracować z dziećmi i młodzieżą. Takie działania mogły tylko utwierdzić go w przekonaniu, że jest bezkarny. Nie sądzę , że doniesienia prasowe są bezpodstawne, mam nadzieję, że ofiary molestowania znajdą wreszcie sprawiedliwość a publikacja i finał tej sprawy przyniosą oczyszczenie KK z osób , które są niegodne bycia kapłanem. 20:46, 01.09.2020


XYZXYZ

2 18

Oczywiście, że dla Pana mogę być zerem .. Po jednym komentarzu Pan ocenia ludzi.. Hm. daj mi człowieka a powiem mu kim jesteś!!! Właśnie Pan pokazuje, że poziomem inteligencji nie dorasta Pan księdzu Piotrowi do pięt!Podejrzewam, że pani prokurator też!!! Ale nie o tym mowa. Poda Pan swoje imię i nazwisko czy dalej Pan zostanie przy swojej męskości w ukryciu ? 22:35, 28.08.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AbcAbc

5 0

Czy Pan nie wie że Watykan zabronił mu kontaktów z dziećmi... Watykan też jest zły litości kogo pan broni. Jak ksiądz jest taki wspaniały to niech stanie w prawdzie. To jedyne co może go uratować. Wystarczy poczytać ogólnopolska prasę by wiedzieć że postępowanie w sprawie ks. P zostało zabrne diecezji lowickiej i robiło to GNIEZNO bo przez lata nic się nie działo. I winnych tego gdzieś trzeba znaleźć. Nie zawsze to jest ordynariusz bo on wchodząc w to łowickie środowisko duchownych... Niewiele mógł zrobić tak naprawdę 22:49, 28.08.2020


XYZXYZ

1 10

Dlatego niech to zrobią ludzie do tego powołani.. Ja mówię, z jakiej strony znałem ks Piotra. Zawsze miałem i nadal mam Go za dobrego człowieka. Nie chcę na nikogo zrzucać winy, dopóki prawda nie wyjdzie na światło dzienne. Jeśli ksiądz jest winny to zapewne już poniósł karę w sercu oraz odpowie po śmierci za swoje czyny, natomiast jeśli jest niewinny to wszyscy dookoła niech spojrzą czy robią dobrze wypisując różne rzeczy. Każdy z nas jest człowiekiem i każdy z Nas popełnia błędy.. kto jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamień.. Natomiast jeśli ksiądz jest winny zapewne poniesie karę za swoje czyny. 22:59, 28.08.2020


SSSS

5 1

Goering też twierdził że Hitler był prawym i religijnym człowiekiem, który nie skrzywdziłby muchy...podobnie Piotr S. i kolega XYZ 09:44, 30.08.2020


CzytelnikCzytelnik

21 1

DO XYZ Jak czytam Twoje komentarze ,to od razu dostrzegam,że jesteś sukienkowym. Istoto,co to znaczy ,,poniół karę w sercu", czy odpowie po śmierci??????? ISTOTKO z Bożej łaski!!!! Jaka kara w sercu????? W dupie a nie w sercu!!!! Jaka kara po śmierci???? A co on jest kim ,że ma odpowiadać po śmierci?????Musi odpowiedzieć tu i teraz wstrętny krzywdziciel dzieci!!!! Zamilcz !!! Dla mnie obrońca pedofila jest jeszcze gorszą kanalią od niego. Skorzystaj z porady specjalisty,bo masz ogromne braki w uzwojeniach i mózg wyprany przez czarną zarazę . Zachęcam do lektury Pisma ŚW. ,,co kolwiek uczyniliście jednemu z braci moich najmilszych ,mnieście uczynili".Wbij sobie to do swojego bezmózgowia. Amen.
23:45, 28.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XYZXYZ

1 10

Oczywiście nie popieram ani nie bronię pedofili, tylko po prostu chciałbym aby to było pewne... Chciałby teraz Pan aby ktoś od tak nazwał Pana pedofilem?? Chyba niezbyt! Tak jak mówię - nie popieram pedofilii, ale też nie obrażam innych jak Pan teraz czyni z moją osobą, zupełnie mnie nie znając.. Pozdrawiam
23:52, 28.08.2020


QazikQazik

8 0

To samo mnie ubodło w wypowiedzi XYZ - jaka kara w sercu?!!!!! Co to za kościelna nowomowa? A gdyby morderców, gwałcicieli i innych świeckich przestępców nie sądzić, bo mają już "karę w sercu"? Może w d...e jeszcze? 09:38, 31.08.2020


VERVER

20 0

Do XYZ. W takich sprawach chodzi o coś innego. Kapłan to osoba zaufania publicznego, szczególnie dla dzieci i skrzywdzenie dzieci, nadużycia ich zaufania zmienia całe ich życie. One mogą mieć problem emocjonalny do końca życia. To jest okropna zbrodnia. Po za tym taki ksiądz wyrządza rownież krzywdę nam społeczności Kosciola Katolickiego i ta sprawa musi być wyjaśniona i winni ukarani dla dobra Kościoła Katolickiego. Za chwile do Kościoła będzie chodziło 5% ludzi. To ze Tobie nie wyrządził krzywdy nie znaczy ze jest dobrym człowiekiem nie broń go - mi hitler tez krzywdy bezpośrednio nie wyrządził a nie mam zamiaru go bronić . 07:22, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VERVER

24 0

Poza tym w normalnym kraju ktoś podejrzany o wielokrotne molestowanie trafia do aresztu i tam czeka na wyrok a u nas od 25 lat ten człowiek jest na wolności. Pokrzywdzonych są zapewne setki, ale wstydzą się ujawnić. Zróbmy raz na zawsze z tym porządek bo zamiatanie, wybielanie w stylu: „kto jest bez winny niech...” zaprowadzi nad do nikąd. 07:28, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lolololo

15 1

Większość ludzi i tak w to nie uwierzy. Szczególnie na prowincjach nawet gdy rodzina wie o takich sprawach milczą i starają się zapomnieć bo sąsiedzi by widłami roznieśli bluźnierczych heretyków, którzy śmieli na batmana złe słowo powiedzieć. Kiedyś wam się utnie i albo wrócicie do prawdziwej wiary, albo.... 08:43, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xswxsw

20 0

Zbłądził ?? I odprawia msze ?? To swiętokradztwo. A skrzywdzonym zadośćuczynił ?? Dlaczego za wiedzą przełożonych ma wolność ?? Tych jego przełożonych należy ukarać za to , że na to pozwolili. 09:02, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VERVER

26 2

Z czego znany jest Łowicz i okolice w mediach w ostatnim czasie (proszę poprawcie mnie jeśli coś ominołem):

1. Ksiądz okradł parafię i uciekł za granicę
2. Ksiądz pedofil i tuszowanie sprawy
3. Zabójstwo w biały dzień nastolatki (sprawa Eryka S.)
4. Zabójstwo Mirona B. (Żona z kochankiem)
5. Jako pierwsi w rejonie w strefie żółtej i czerwonej
6. Większość łowickich policjantów zatrzymana za łapówkarstwo
7. Organizacja majowej pielgrzymki
8. Biskup Zawitkowski i jego kazania o LGBT
...

i wmawia się nam, że mamy być dumni, że jesteśmy z Łowicza - za chwilę będziemy wymieniani jednym tchem razem z Sosnowcem i Radomiem ?.
10:42, 29.08.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

VERVER

9 1

zapomiałem:

9. Przaśny wieczór wyborczy pana Dudy 11:09, 29.08.2020


starszy panstarszy pan

5 0

,,w internecie popsztykać;;- wypowiedz sołtysa Łowicza podczas występów zespołu wilki 8.9.2019- jest to na you tubie. 11:29, 29.08.2020


PiotrPiotr

6 0

No i jeszcze okradł parafian... Niektórych skrobnął zdrowo. 13:54, 29.08.2020


QazikQazik

3 0

Z wypunktowanymi stwierdzeniami się zgodzę, ale skoro sam prosisz o poprawę to już śpieszę z pomocą. "Ominołem" - nie ma takiego słowa! Ominąłem - to już tak. Miło byłoby gdybyśmy większą uwagę zwracali na to, co piszemy, nawet w pośpiechu. 09:44, 31.08.2020


tomtom

3 2

ostatnim czasem nazywasz okres od 2006 r. (przypadek z pkt . 1) do 2020 r. (przypadki z pkt 5 i 7) ???? 14 lat to "osttani czas" ??? Toż to gruba manipulacja ! Łowicz na przestrzenni tych 14 lat niczym bardziej negatywnym od innych miast się nie wsławił, a ty masz kompleks chłopa małorolnego. 09:51, 02.09.2020


VERVER

3 1

Do tom: być może właśnie mam kompleks chłopa małorolnego. Przypomnij mi jakieś ogólnopolskie afery ze Skierniewic, Kutna czy sochaczewa? Miasta sporo większe od naszego ale chyba trochę lepiej poukładane. A my dumne łowiczaki ze słomą w butach i pustymi kieszeniami ? 21:28, 02.09.2020


Xs. AweryXs. Awery

19 0

Co takiego siedzi w człowieku, że krzywdzi dziecko? Bezbronne dziecko! Sam taki osobnik w dzieciństwie mógł doświadczyć czegoś podobnego, ale wtedy dla wykształconych absolwentów szkól dla duchownych tym bardziej nie ma wytłumaczenia. Inne przyczyny, to zwykłe zwyrodnialstwo i niewytłumaczalne bestialstwo. 13:02, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AveAve

11 1

Osobiście bym na pal wbił żeby poczuł co trzeba. 13:27, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Smok Smok

18 2

Ilu jeszcze takich musi zrobić krzywdę dzieciom i nie tylko aby zdelegalizować tę organizacje? 17:35, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarinaMarina

17 1

Uważam że pedofilia u księdza to najgorsza krzywda, taki kapłan jest splamiony grzechem na zawsze!!! Jest to obrzydliwe straszne taka trauma szczególnie u dziecka na zawsze pozostanie ślady w jego psychice. ????? 19:27, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

6 1

Pełne nazwisko proszę 08:45, 30.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

2 2

Kiedyś było Malleus Maleficarum a teraz Sacerdotes autem super Malleo Pedophiles 09:21, 30.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sodoma i GomoraSodoma i Gomora

14 1

Dlatego tylu wiernych oddaliło się od kościoła. Indoktrynacja księży i głoszenie oderwanych od rzeczywistości kazań doprawadza do coraz większej duchowej pustyni katolików. Kiedyś chętniej chodziło się na niedzielne msze, młodzież udzielała się w przykościelne grupy religijne, tłumy ludzi brało udział w marszach, pielgrzymkach, Drodze Krzyżowej ulicami miasta. Gdzie jest sumienie Biskupa, który ukrywa, tuszuje albo stara się uciszyć sprawę księdza zwyrodnialca. Ks. Biskup Zawitkowski, którego uwielbiają narody zamiast zajmować się nawracaniem wiernych głosi kazania pełne nienawiści i potępienia dla i mniejszości. A przecież w Seminariach dzieją się podobne historie tylko kościół skrupulatnie wszystko ukrywa. Ks. Biskupie Tymoteuszu. Wróć do korzeni wiary i do Mateuszowej Ewangelii bo w niej zapisane jest: 1 Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni. 2 Bo takim sądem, jakim sądzicie, i was osądzą; i taką miarą, jaką wy mierzycie, wam odmierzą. 3 Czemu to widzisz drzazgę w oku swego brata, a belki we własnym oku nie dostrzegasz? Kościół stoi przed bardzo trudnym zadaniem, żeby na nowo odbudować zaufanie i swój wizerunek. Oby sami duchowni nie byli przykładem do zrywania więzi z kościołem. 11:45, 30.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlsOls

8 0

Skąd jest ten pedofil? Gdzie się urodził? 12:15, 30.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dzień dobry Dzień dobry

2 15

Ludu pracujący miast i wsi. To, że kogoś posądza się o pedofilię nie znaczy, że to zrobił. To trzeba wyjaśnić, a nie rzucać się jak sfora na sygnał. Jeśli ktoś jest w jakiejś sprawie przesłuchiwany, to tylko to znaczy. Skąd macie pewność, że rodziną ministranta nie chce wyłudzić kasy, to przecież bardzo łatwy pieniądz. Ci, którzy tak szczekają, niech pomyślą, że np ich dzieciom będzie się spieszyło do schedy po ojcu i co? Może sobie przypomną jakieś "fakty" z dzieciństwa. Pamiętajcie, że to miecz obosieczny. A kto mieczem wojuje od miecza zginie. Poczekać na wyjaśnienie sprawy, jak będzie winny to powinien siedzieć, jak nie to wy, którzy osądziliście tego człowieka wyjdziecie na tępych chłopków, co szczekają na rozkaz byle kogo. 01:58, 31.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

VERVER

8 0

Ale tu nikt nie chce ferowac wyroków. My właśnie chcemy sprawiedliwego, rzetelnego, transparentnego procesu. Tu bardziej chodzi o to że gdyby nie to nagłośnienie sprawy to znowu zostanie przeniesiony na inna parafia i po sprawie. A jeśli, tak jak sugerujesz, oskarżenia okażą się bezpodstawne to osoby które pomawiają i próbują (Jak sugerujesz) wyłudzić odszkodowanie wtedy pod sąd. Wtedy również skończą i się takie komentarze. Rzetelne rozwiązanie sprawy będzie z korzyścią dla wszystkich, zwłaszcza dla Kościoła. 04:50, 31.08.2020


maszmasz

3 0

tu masz wyrok *%#)!& https://oko.press/spowiedz-biskupa-dziuby-watykan-interweniuje/ https://oko.press/bp-dziuba-ksiadz-pedofil-piotr-s/ 17:39, 31.08.2020


wyznanie tego dziubywyznanie tego dziuby

6 1

https://oko.press/spowiedz-biskupa-dziuby-watykan-interweniuje/ 17:38, 31.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oto prawdaoto prawda

6 1

https://oko.press/bp-dziuba-ksiadz-pedofil-piotr-s/ 17:39, 31.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eliza Eliza

0 0

???? 11:55, 03.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiłoniceMiłonice

6 0

KsWroński gej przysłał po kolędzie Piotra Staniszewskiego fe 23:09, 03.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BiszkoptBiszkopt

10 0

Proboszcz w parafii Wszystkich Świętych w Żelaznej niejaki Jarosław to jeden spośród kilku, którzy na jednej z parafii w Skierniewicach uprawiali dzikie orgie z ministrantami i swoimi uczniami, których uczyli katechetyki. Redaktorzy OKO PRESS zrobili kawał dobrej roboty bo jak do tej pory łowicki kler uważał się za nietykalny. Wstyd dla Biskupa Dziuby, że nie ekskomunikował takich degeneratów. Dla Biskupa najważniejsza była sprawa budowy nowego kościoła na górkach żeby tacy dewianci pieniądze wyłudzali od mieszkańców. Jak można przez tyle lat ukrywać takich księży i pozwalać im sprawować święte sakramenty i udzielać wiernym komunii świętej grzesznymi i splamionymi rękoma. A tyle mądrych kazań głoszonych przez kler o pożądliwości cielesnej a sami co robią?! Urządzają burdel na plebaniach, które budowane były tak jak i kościoły z pieniędzy parafian. Hipokryzja, fałsz i obłuda księży i biskupów doprowadza do odejścia od wiary coraz większej liczby katolików. Niech kościół zacznie modlić się o własne nawrócenie zamiast umoralniać ludzi na ambonach. 23:02, 06.09.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

annaanna

9 0

Zgadzam się w całej rozciągłości... niestety... ciężko to wszystko pojąć normalnemu człowiekowi...
16:51, 07.09.2020


AbcAbc

1 0

W zychlinie jest tylko jeden prawdziwy Wujek który na kolanko weźmie. Pozdro swiry z Zychlina 22:10, 26.07.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stbstb

2 0

A Wronka gdzie? Nadal na urlopie? Tu chodzi o wikariuszy więc dlaczego głosu nie zabierze? Wiedział kiedy się zerwać niby na urlop. Grunt wam się usuwa spod nóg pedofile 09:54, 11.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%