Zamknij

Zielkowice mobilizują się przeciwko planom GDDKiA

20:33, 29.05.2021 Aktualizacja: 21:20, 29.05.2021
Skomentuj fot. Tomasz Matusiak fot. Tomasz Matusiak

Mieszkańcy Zielkowic spotkali się dzisiaj, 29 maja, w ich domu ludowym, aby podkreślić raz jeszcze swój sprzeciw przeciwko wszystkim czterem wariantom obwodnicy Łowicza jakie proponuje w swoim studiu korytarzowym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Zanim jednak przejdziemy do samego spotkania, zaznaczmy, że na wielu posesjach w Zielkowicach, zwłaszcza w części od strony Łowicza, wciąż pojawiają się kolejne banery protestujących. Największym jest umieszczony wczoraj na dużej ciężarówce.

Mieszkańcy najczęściej podkreślają to, że są za szybką budową drogi, która połączy drogi krajowe 70 i 92, a tym samym uwolni od ruchu tranzytowego łowickie Zatorze. Przeciwni są natomiast wszystkim czterem wariantom studium korytarzowego obwodnicy proponowanym przez GDDKiA. Protestuje przeciw nim społeczny komitet, złożony z mieszkańców siedmiu sołectw w gminie Łowicz, bezpośrednio zagrożonych przez te plany.

Podsumowania i zapowiedź dalszej walki

W domu ludowym było dzisiaj ok. 70 mieszkańców. Czy to dużo? Kwestia względna, ale z sali padło wiele głosów, że powinni tam być wszyscy dorośli mieszkańcy. Dlatego też padł postulat, aby w najbliższych dniach (konsultacje potrwają tylko do 7 czerwca) namawiać do zaangażowania się tych, którzy jeszcze nie są przekonani o słuszności protestów, a być może nie zdają sobie sprawy z konsekwencji podzielenia miejscowości nową drogą.

Mieszkańcy planują też na najbliższy poniedziałek i środę protesty pod ratuszem, a także wyznaczyli terminy i osoby, które w ciągu najbliższego tygodnia będą zbierały przy domu ludowym formularze do konsultacji.

Padło też sporo zapowiedzi, że to dopiero początek oporu przeciwko planom GDDKiA, a protesty będą kontynuowane nie do zamknięcia konsultacji, ale tak długo, jak wszystkie cztery warianty ostatecznie nie upadną - być może więc nawet przez lata.

Protestujący chcą też szukać sojuszników poza siedmioma bezpośrednio zagrożonymi sołectwami, liczą też na wsparcie mieszkańców Łowicza.

W spotkaniu wzięli też udział przedstawiciele władz gminy - wójt Andrzej Barylski oraz przewodniczący rady gminy Maciej Malangiewicz - a także przedstawiciele wspomnianego już komitetu protestacyjnego. Był też oczywiście - w roli gospodarza - Grzegorz Zawadzki.

Argumenty przeciwko obwodnicy

Komitet protestacyjny zaznacza, że obwodnica zniszczyłaby lasek miejski i leżący przy nim zalew (ten sam, z którego relacjonowaliśmy dziś zawody wędkarskie), utrudniałaby mieszkańcom dojazd do ich posesji, wstrzyma inne inwestycje, spowoduje spadek wartości ziemi i budynków. Cześć domów by zniszczyła, dla mieszkańców innych zniszczyłaby ciszę i spokój. Protestujący podkreślają, że obwodnica w pełnym wymiarze zniszczyłaby tereny programu Natura 2000 i jedne z ostatnich terenów zielonych wokół Łowicza.

 

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(28)

takToWidzetakToWidze

12 31

Jestem za budową pełnej obwodnicy wokół Łowicza. Jeżeli tej części mieszkańców to nie pasuje, to niech się wyprowadzą pod Kampinos albo w inne lasy. Ja nie chcę robić z Łowicza skansenu. Obwodnica jest szansą na rozwój. Nie ma sensu zwracać uwagi na tych oszołomów.

21:14, 29.05.2021
Odpowiedzi:8
Odpowiedz

Jednak jakoś tego niJednak jakoś tego ni

4 10

Nie widzę kultury wypowiedzi. Mama była by bardzo niezadowolona. Wstyd.

21:29, 29.05.2021

mnmn

2 7

Powinieneś mieć dom , ale że jesteś baran to mieszka na Dąbrowskiego ?

21:30, 29.05.2021

Kibicuje zielkowicomKibicuje zielkowicom

11 9

*%#)!& się w czoło gościu. Jaki rozwój ??? Kawałek asfaltu = rozwój … ludziom domy i ziemie zabierają , płaca za to jak za wszy , a ty piszesz rozwój??? Pytam czego??? *%#)!& się w łeb

21:45, 29.05.2021

MieszkaniecMieszkaniec

5 5

już kiedyś jedna pani posłanka z PIS krzyczała, ze jak lekarzom nie pasuje to niech emigrują na zachód . Taki sam jest Twój poziom myślenia .

21:49, 29.05.2021

optymistaoptymista

8 1

biznes rządzi się swoimi prawami i ulokuje się obok autostrady tak jak w Kutnie

22:49, 29.05.2021

obwodnica odwodnicyobwodnica odwodnicy

7 3

Nowa obwodnica tylko pomoże tranzytowi miasto nic nie skorzysta

22:52, 29.05.2021

ZiomekZiomek

9 8

Łowicz albo skansen. Nie będzie Łowicza bez pełnej obwodnicy. Autostrady też nie chcieliście a teraz każdy jeździ.

08:03, 30.05.2021

ELCeELCe

5 0

Czy ja się w końcu dowiem o jaki wam chodzi rozwój? Co się rozwinie, jak powstanie ta betonowa zapora? To ma być obwodnica, a nie autostrada. Przy autostradzie powstają parki logistyczne, nie liczcie na to, że przy obwodnicy tak będzie. Cały ruch będzie Łowicz OMIJAŁ, bo taka jest idea obwodnicy. Nikt się tu nie zatrzyma, nie liczcie na to, że handel wzrośnie, biznesy pozakładacie czy stacje benzynowe. Wystarczy pojechać DK do Kutna, domy tam wyglądają na opuszczone i wieje biedą, opuszczone stacje benzynowe, jakieś motele. Tak będzie u nas, bo każdy będzie chciał jak najszybciej dostać się do A2, nawet nie zauważą, że właśnie przejeżdżali przez Łowicz. Dlatego proszę o wypunktowanie chociaż w kilku punktach tych zalet, korzyści z rozwoju.

10:59, 30.05.2021

Łowiczanka Łowiczanka

26 8

Chyba nie wiesz o czym piszesz. Co powiesz tym ludziom, którzy stracą cały swój majątek przez wywłaszczenie z powodu budowy obwodnicy? Co powiesz tym, których domy, działki stracą na wartości przez obecność w pobliżu obwodnicy? Co powiesz tym, którzy pobudowali nowe domy a teraz w odlegosci 50 czy 100 metrów będą mieli hałas czy spaliny pod nosem ? To są tragedie ludzkie.

21:26, 29.05.2021
Odpowiedzi:7
Odpowiedz

KsiężakKsiężak

7 9

Budować wariant 4!!! Na bogato jedyna szansa dla Łowicza i Zielkowic. Bez przesady, że z Zielkowic nikt nie skorzysta!!!

21:35, 29.05.2021

takToWidzetakToWidze

8 10

Tragedią jest utrata zdrowia. Za wywłaszczenie otrzymają odszkodowanie więc mogą się przenieść w inne miejsce. Część nieruchomości straci na wartości ale korzyści dla miasta przeważają

21:36, 29.05.2021

JaJa

10 4

@takToWidze serio? w jakiej kwocie dostaną te odszkodowania? po wartości rynkowej? wątpię? a nawet jeśli by chcieli sprzedać swoją nieruchomość to kto to kupi wiedząc, ze obok ma iść obwodnica ?

21:47, 29.05.2021

studistudi

7 3

Powiem im żeby się przeprowadzili do Łowocza?

22:10, 29.05.2021

LowiczakLowiczak

5 7

Jedni stracą, wiele osób zyska. Bilans zysków i strat wychodzi na korzyść budowy pełnej obwodnicy. Taka prawda, że należy najpierw przeorać ziemię aby na niej coś urosło. Piękne tereny są w gm Nieborów.

08:20, 30.05.2021

wronwron

4 2

zniszczą od zachodniej strony cenne przyrodniczo łąki zalewowe nad Bzurą, miejsce rozrodu ptaków i płazów, miejsce wypoczynku wielu mieszkańców Łowicza

14:11, 30.05.2021

AN24AN24

0 2

Najpierw napisz ile faktycznie tych domów jest do wywłaszczenia bo pewnie kilka a dramatyzujesz jak by całe Zielkowice miały być zrównane z ziemią a po drugie osoby przez których grunty będzie biegła obwodnica to zyskają na wartości ich ziemie.

11:00, 31.05.2021

EkologEkolog

10 20

Ci protestujący niech oddadzą prawa jazdy, bo ich auta hałasują a spaliny zatruwają powietrze.

21:29, 29.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AniaAnia

24 9

Tu chodzi o utratę terenów blisko koło Łowicza pod budowy domów. Powstałyby osiedla. Ludzie mieliby blisko do pracy. A tak co powstanie pare domów to w wolnej przestrzeni między nimi obwodnica! Czemu to służy? Rozwijanym Łowicz w tym kierunku. Nie każdego dzieci będą mieszkać w Łodzi czy w Warszawie. Zostaną w Łowiczu. Ale gdzie razem z Wami w bloku? Dla każdej rodziny po jednym pokoju. Ludzie chcą zostać w Łowiczu. Każdy ucieka od zgiełku i hałasu, chce odpocząć. Ale przy obwodnicy się nie da. Nie psujmy dla naszych dzieci możliwości by tu zostały. Mówicie o firmach! Jakich? Magazyny? Nie wiem czy Wasze dzieci nie mają ambitniejszych planów? Lekarz, prawnik, itp. No tak przy obwodnicy. Pomyślcie. Tracimy okoliczne tereny na rozwój osiedli mieszkalnych domków jednorodzinnych!!!

21:43, 29.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KatmayKatmay

18 5

Po co niszczyć ludziom życie, skoro rozwiązaniem jest łącznik dróg krajowych 70 i 92. Czego spodziewacie się po obwodnicy? Magazynów jak w Strykowie? Tam jest miejsce na więcej i nikt nie zechce nadrabiać kilometrów z Łowicza do autostrad.
Czego też spodziewają się mieszkańcy Górek? Że znikną poranne korki? Stoicie w korku na światłach pośród samych tirów? A może spodziewacie się, że ludzie nadrobią codziennie kilkanaście kilometrów obwodnicą jadąc na 8 do pracy, lub o 16 wracając? Przecież nic się nie zmieni. Niech ktoś zrobi dodatkowe 10 kilometrów dziennie przez 22 dni w miesiącu. To jest ponad 200 kilometrów miesięcznie więcej na paliwo. Stać w korkach będziemy dalej jak stoimy.
Jedyną różnicą będzie fakt, że Generalna dyrekcja odwali za burmistrza robotę i przykryje fakt, że od 10 lat nie potrafi on rozwiązać problemu ruchu na Bolimowskiej. I Dyrekcja zrobi to niszcząc życie ludzi mieszkających wokół miasta.

21:48, 29.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RobiRobi

2 0

Zgadzam się z ta opinią całkowicie, obwodnica nie przyniesie miastu żadnych korzyści o których tak niektórzy piszą. Wydłuży nam czas dojazdu do pracy, do miasta, więcej km zrobimy codziennie co w skali miesiąca będzie generować dodatkowe koszty, nie mówiąc o utrudnieniach w czasie inwestycji, widzimy to aktualnie co się dzieje w mieście. Jedyne korzyści z obwodnicy mogą wynieść tylko przejeżdżający przez Łowicz ale czy się zatrzymaj na stacjach Paliw, czy powstaną jakieś dodatkowe firmy, magazyny, mrzonki ludzi bez wyobraźni. Ten zryw wladz miasta ku budowie obwodnicy to ucieczka przed odpowiedzialnością, że przez tyle lat nie zrobili nic aby udrożnić ruch na Zatorzu , chcą nam frazesami o wyimaginowanych korzyściach dla miasta udowodnić potrzebę budowania okrężnicy miasta. Wystarczy skupić się na budowie niezbędnego łącznika ulicy Poznańskiej z Bolimowską.

23:00, 30.05.2021

lollol

8 19

Niech Ci protestujący wyprowadzą się na księżyc tam jest ciszaaaa a tak po prosu nie dosyć że nic się nie buduje to jak chcą to.. dlaczego ci protestujący maja samochody niech chodzą pieszo bo do miasta jadą hałasują , smrodzą i jest ok, nie wszystkich stać na działki w terenach zielonych .

22:04, 29.05.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KatmayKatmay

6 0

A ty masz samochód? Smrodzi, kopci, a wszędzie jest 15 minut spacerkiem. W końcu to małe miasto.
Na księżycu jest cisza. Czy to przez brak atmosfery, brak prac ziemych w sąsiedztwie, czy też przez duże koszty wprowadzki?
Wydaje mi się, że w takich warunkach każdy sąsiad martwił by się o los okolicznych mieszkańców. Na tym polega społeczność lokalna. Lecz skoro w tyle masz zdanie innych osób, to jaką nić porozumienia chcesz wypracować?

00:25, 30.05.2021

PasiakPasiak

5 0

Miasto jest od jeżdżenia, hałasu i smrodzenia. Taki urok. Wieś natomiast to produkty lokalne jak jajka, zwierzyna dzika, bo smaczna i zdrowa no i świerze powietrze. Miastowi do marketów bo dzisiaj ogórki zielone z Hiszpanj i nie narzekać!

09:04, 30.05.2021

Odpowiedź Odpowiedź

19 4

Zobacz Krośniewice z obwodnicą, zobacz jak się miasteczko zamknęło, zobacz jak upada.
Zajrzyj do raportów o rozwoju Polski, zobacz prognozy rozwoju w zakresie demografii .
Wydawać pieniądze podatników na bzdurną zamykająca miasto obwodnicę to totalna rozrzutność.

22:24, 29.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miastowymiastowy

22 6

Popieram protestujących. Budowali domy na wsi, żeby mieszkać w ciszy i spokoju. Nikt im nie dał, na wszystko ciężko pracowali, często każdy grosz odkladali lub brali kredyty po to żeby żyć w ciszy i spokoju. Nie dostali tego za darmo Państwo im nie dołożyło! Nie żyją z 500+, dodatków z MOPSÓW, GOPSów i innych... Nie przejmujcie się krytycznymi komentarzami, często wypowiadają się ludzie, którzy nie mają pojęcia o tej całej bezsensownej inwestycji. Często tu sam jeżdżę rowerem, to piękna okolica, ostatnie zielone tereny, tu odpoczywają także ludzie z Łowicza. Po co to niszczyć??? Walczcie!!!

22:32, 29.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CecyliaCecylia

11 20

Może niech mieszkańcy Zielkowic, jak tak protestują, to niech nie przyjeżdżają do Łowicza na zakupy, do lekarza. Sklepy proszę sobie wybudować u siebie, kościół, szkołę, przenieść urząd gminy, cmentarz stworzyć, otworzyć zakłady pracy. Wtedy nie będziecie smrodzić, bałaganić, niszczyć ulic w Łowiczu..
Może się zamienią z mieszkańcami bloków, przy ruchliwych ulicach, to zobaczą..........

22:52, 29.05.2021
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Tylko ŁowiczTylko Łowicz

6 2

Może jesteś stara i tylko potrzebny Ci Łowicz bo inaczej musisz przez teren gminy przejechać

23:07, 29.05.2021

MariaMaria

2 0

A czy Cecylia potrafiłaby utrzymać dom na wsi, zadbać o niego, otoczenie, ściąć trawę, podlać kwiaty. Tym wpisem dała Pani świadectwo swojej inteligencji.

22:31, 30.05.2021

OlaOla

2 0

Tak się składa Cecylio, że to nie miasto wybudowało markety, to są prywatni przedsiębiorcy którzy decydują o lokalizacji swych firm , wieśniacy robią zakupy w mieście- to trzeba się cieszyć bo napędzają koniunkturę, dają zatrudnienie ludziom , szkoły i przedszkola na ogól ma każda gmina a w nich zatrudnienie znajdują ludzie z miasta. Ośrodki zdrowia tez są na gminach a prywatnie praktykujący lekarze na pewno nie maja nic przeciwko jak na wizyty przyjezdzaja ludzie z zewnątrz miasta. Oj Cecylio Cecylio widach jaki masz poziom wiedzy ale poziom złości i zawiści ponadprogramowy.

22:44, 30.05.2021

RealistaRealista

8 4

Księżak jak szansa
Budynek Sądu hula wiatr i nic
Magazyny Maspexu w centrm Łowicza
Oczyszczalnia ścieków w centrum Łowicza
Nie kupiony teren po jednostce wojskowej
i wreszcie przez butę Burmistrza brak tak potrzebnej obwodnicy Zatorza

22:59, 29.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BeataBeata

6 19

Rozpędzić te kanalie i zdradzieckie mordy co knują przeciwko Polsce i Łowiczowi i BUDOWAĆ obwodnice

23:11, 29.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZiomZiom

16 7

Ludzie nie odpuszczajcie! Zabiorą wam ogromne połacie działek rolnych. To jest wasz i dziadków dorobek życia. Domy Lasek Miejski zalew ...... Pan Burmistrz zapomniał skąd pochodzi jak i większość ludności łowickiej. Jakie inwestycje tu będą jak młodzież ucieka dla kogo chyba dla pana burmistrza rodziny.

23:17, 29.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmmmmm

12 11

No oczywiście, przyjeżdżać do Łowicza z Zielkowic samochodami i smrodzić mieszkańcom Łowicza pod oknami w odległości trzech-pięciu metrów to jest OK. Przyjeżdżać do marketów, ŁOK-u, OSiR-u, biblioteki, których gmina nie ma i pasożytuje na mieście to też jest OK (udział w PIT mieszkańców gminy wpływa do gminy, więc mieszkańcy miasta fundują mieszkańcom gminy udział w kulturze i sporcie). Mieć obwodnicę w odległości 100 m to już nie jest OK?

00:13, 30.05.2021
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

qwertqwert

2 5

W 100% racja, w Łowiczu nic się nie dzieje nawet problem z budową obwodnicy. Rozbudowa dróg spowoduje rozwój miasta. Nie wiem kto pisze takie głupoty, że przez obwodnice nie powstanie w Łowiczu więcej mieszkań , obwodnica ułatwi dojazd, wiele terenów rolnych zostanie przekształconych na działki.
BUDOWAĆ OBWODNICE DLA DOBRA MIASTA.

06:33, 30.05.2021

Zielkowice Zielkowice

5 2

Kup sobie działkę, wybuduj dom w odległości 100 m od obwodnicy. Z całą pewnością będziesz korzystać z miejskich dóbr. mmm Zupelnie nie trafione moim zdaniem argumenty.

07:28, 30.05.2021

TomekTomek

5 1

qwer już dawno nie było mi dane czytać większych bzdur! Naprawdę myślisz, że dzięki obwodnicy ludzie będą chcieli tu mieszkać i przyjeżdżać do pracy? A skąd pytam? Z Warszawy- no nie sądzę. A ludzie z podłowickich gmin mają drogi. Jaki mają biznes w tym, żeby zamiast 3 km jechać do pracy 15-18 km, bo obwodnica poprowadzi okrężną drogą? Na wodę nikt nie jeździ, więc spalin emitowanych do środowiska będzie tylko więcej. Wyjrzyj kawałek dalej niż czubek swojego pryszczatego i garbatego nosa, a może zobaczysz inny świat. Może też zajrzyj do słownika i poszukaj słowa empatia. Ja koło obwodnicy nie mieszkam, ale solidaryzuję się w pełni z protestującymi.

11:11, 30.05.2021

mmmmmm

1 0

Zielkowice śpią w Zielkowicach, ale ich życie zawodowe koncentruje się w Łowiczu. Super rozwiązanie - uciążliwość, koszty, smród i hałas po stronie miasta, a korzyści wyłącznie po stronie mieszkańców gminy. Zejdźcie na ziemię i zamiast głupawych protestów zacznijcie poważnie rozmawiać o kompromisie, czyli sensownym - też dla Was - przebiegu obwodnicy.

00:30, 06.06.2021

Patryjota ŁowickiPatryjota Łowicki

3 11

Potrzebna jest cała obwodnica. Gdzieś mam kto straci. Protestowaliście więc ją teraz dzięki wielkiemu Wolskiemu dostaniecie. Zresztą i tak nie wybudują za waszego życia.

08:40, 30.05.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZnawcaZnawca

5 1

Rozumiem, ze myslenie boli. Protesty byly w związku z ruchem tranzytowym przez Zatorze. Rozwiazaniem tego problemu jest polaczenie DK92 i DK70. Obwodnica w wariantach zaproponowanych przez GDDKiA to zabójstwo gminy Łowicz i mierne kozysci dla miasta.

09:51, 30.05.2021

Ciemnogród i obajtekCiemnogród i obajtek

1 2

Sami głosowaliście na nich to teraz oni wykonują wolę Waszą. Zielkowice i spółka w ponad 50 % popieraliście ich. Więc nie narzekać, że dobrze tam robią..

10:27, 30.05.2021

Babcia AnielaBabcia Aniela

1 0

wybudować KFC !

08:42, 30.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

starszy panstarszy pan

0 0

a po co kfc jak jest donald ???

14:35, 30.05.2021

MieszkankaMieszkanka

12 1

A co z obwodnicą DK 92? Burmistrz zrobi sobie z niej deptak . Nie dla pomysłów Burmistrza, TAK dla Zatorza , Obwodnica Zatorza zapisana w łowickim Studium Zagospodarowania z 2018 i tę inwestycje niech miasto zrealizuje.

10:19, 30.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZAŚCIANKOWY ŁOWICZZAŚCIANKOWY ŁOWICZ

5 7

WY WSZYSCY NAJMĄDRZEJSI PROTESTUJĄCY , WSKAŻCIE ODPOWIEDNIĄ TRASĘ OBWODNICY KTÓRA WSZYSTKIM DOGODZI. DOSKONALE WIECIE ŻE NIE MA TAKIEJ TRASY , WIĘC PO CO TEN CAŁY ZABIEG . POWIEDZCIE WPROST , NIE CHCEMY OBWODNICY W ŁOWICZU I SPRAWA ZAMKNIĘTA .POKOLENIA WAS OSĄDZĄ .

10:28, 30.05.2021
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

UhuUhu

2 9

Tak jak ktoś już napisał to suma korzyści przeważa nad stratami. Nie może być tak, że jakaś grupa mieszkańców będzie blokowała rozwój całego miasta. Jeżeli budowali domy na obrzeżach to musieli się z tym liczyć. Obecnie w miastach ruch samochodowy wyprowadza się z centrum. Zobaczcie jak to się zmienia w Warszawie. Czasy liberum veto się skończyły.

10:51, 30.05.2021

19841984

8 0

Jakbyś średnio rozgarnięty człowieku pomyślał chwilę to mniej głupoty i szlamu wypłynęłoby z twojej głowy. Zapoznaj się z planami obwodnicy - sprawa dotyczy też domów, które mają być może więcej lat niż Ty. Skąd pomysł, że to nowe domy budowane na obrzeżach i należy ukarać tych co nie myśleli strategicznie? To nie są żadne obrzeża!

11:17, 30.05.2021

wronwron

5 0

Sam jesteś zaściankowy. Wytłumacz jaki sens ma obwodnica od zachodniej strony miasta, droga równoległa do obecnej obwodnicy, co będzie obwodzić i jakie tereny odciążać z ruchu, jaki ruch/ranzyt ma kanalizować? JAkie drogi będzie łączyła, zjeżdżających z autostrady w Kutnie będzie prowadić na autostradę w Łyszkowicach? Czy może tych zjeżdżających w Piątku?

14:17, 30.05.2021

gapagapa

0 0

W Piątku nie ma zjazdu, może w Sobocie?

22:43, 30.05.2021

ObserwatorObserwator

2 0

Szanowny Panie Salamon,
słabo się Pan przygotował. Żaden automat nie zamyka przejazdu na Arkadii, tam pracują ludzie i to się nie zmieni.

10:50, 30.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BZ.BZ.

7 10

Budowa obwodnic to bardzo dobre posuniecie . To dodatkowe drogi, ktore rozladowuja ruch, to mniej wypadków,to krótszy czas przejazdów itp.Wiadomo ,ze zawsze są jakieś koszty i nie wszystkim się to podoba.Elektryfikacja ,też miała swoich przeciwników. Wywłaszczone działki będą wykupione i nikt nie zostanie na" lodzie".Obwodnica to zwiększenie atrakcyjności regionu i cywilizacyjny rozwój.Nie można patrzeć przez pryzmat zaściankowości.Nie róbcie ludziom wody z mózgu ,że będą niszczone niepotrzebnie domy, a obwodnica to samo zło.Chodzi o to aby wybrać najlepszy wariant jej przebiegu.

13:26, 30.05.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mieszkanka Mieszkanka

3 0

Serio? Za ile zostaną wywłaszczone te działki? bo nie pi cenie rynkowej! kto tym ludziom odda pieniądze ? Państwo ? A może genialny burmistrz Kalinski! Tu chodzi o dorobek całego życia tych ludzi . a co z rolnikami, którzy maja pola obok obwodnicy? kto od nich kupi te „ekologiczne” uprawy pełne spalin ? za ile maja ludzie sprzedać swoje domy czy działki , które będą położone 100 , 200 czy 300 m od obwodnicy? za polowe ceny ? kto od nich je kupi? czemu nie można zrobic łącznika , taniej i mniej ludzi na tym ucierpi! komu zależy na aż tak dużej inwestycji, która ma więcej minusów niż plusów . czemu burmistrz Kalinski wtrąca się do ludzi, którzy swoje domy i działki maja położone na terenie gmin a nie miasta! niech zajmie się Lowiczem , bo tu ma duże pole do popisu . Może niech sobie obwodnice wybuduje pod domem, ma już pociągi to i samochody niech ma pod nosem i zobaczy jak to fajnie mieć spaliny i hałas pod nosem !

21:06, 30.05.2021

JakToJestJakToJest

3 0

Oczywiście, odciążeniem ruchu będzie łącznik DK70-DK92 o który już taki długi czas się walczy. Bez kolizji z ekologią, wywłaszczeniem ziem i jakieś 1000r tańsza i realna inwestycja.
Czemu człowiek człowiekowi wilkiem? Ciekawe jak Pan by zareagował jakby nie pana ziemia była wywłaszczona, ale mieszkałby pan 50 metrów od ekranów i obwodnicy. I tak działa nasz ówczesny rząd. Skłóć i rządź. A w zasadzie skłóć i kradnij.

08:09, 31.05.2021

ŁowiczakŁowiczak

11 4

Do BZ
Większość ludzi tu w komentarzach powtarza naiwne słowa Burmistrza o rozwoju ja się pytam o jaki rozwój chodzi przecież ta obwodnica poza wprowadzeniem znaczących utrudnień w dotarciu i wyjechaniu z miasta nie wpłynie pozytywnie Łowicz patrząc na studium i miejscowe plany ma już w tej chwili sporo terenów przemysłowo usługowych przy DK 14 od strony gminy Łowicz i przy DK 92 i co leżą odłogiem rośnie tam zielsko i drzewa, wybudowanie planowanej obwodnicy nie sprawi że nagle pojawią się inwestorzy, ale spowoduje to natomiast wyłączenie znaczącej części gruntów rolnych z użytkowania i spowoduje że ludzie zostaną z bezużytecznymi działkami bez większej wartości bo w świetle specustawy nie ma co liczyć na realną wycenę a przy rozmachu inwestycyjnym na wykup gruntów poza pasem drogowym więc ludzie dostaną jakieś grosze może po15-20 zł za metr gruntu pod drogę i fatalne sąsiedztwo bo za te rekompensaty to im nawet na przeprowadzkę nie starczy to nie te czasy gdy budowano np Autostradę A2

14:42, 30.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do łowiczak Do łowiczak

2 3

To przypomnij nam czasy jak budowano Autostradę A2 - bo już zapomnieliśmy. Przypomnij jak nie zapłacono podwykonawcom, jak doprowadzono do bankructw wiele firm, przypomnij jak odbierano fuszerki budowlane za ogromne pieniądze, jak bezsensownie "ekranowano" odcinki ( bo na to poszła kasa na stole i pod nim). Ale to załatwiali "fachowcy" od Donalda, którzy zostali wysłani na Ukrainę i tam ich przyłapano (patrz Sławomir Nowak).

22:25, 30.05.2021

RealReal

7 0

O rozwoju miasta Burmistrz powinien myśleć juz przynajmniej 17 lat, teraz to tylko zadbać o funkcjonalność tego co mamy.

15:15, 30.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

urbanekurbanek

1 4

droga będzie i to postanowione,a protesty przycichną z czasem jak strajki kobiet.

21:22, 30.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JakToJestJakToJest

5 3

Proszę o informację jak OBWODNICA ma pomóc w rozwoju miasta. Nawet sama nazwa wskazuje ,że to ma spowodować nie wjeżdżanie do miasta tylko go okrążanie.
Ja to widzę tak, burmistrzowi powiedziano "masz pan budować, my damy pieniądze" i włączyły się klapki na oczy jak u chytrej baby z Radomia. Bez konsultacji, bez ekspertyz "dajo to biore". A drodzy łowiczanie, ta inwestycja jest tylko po to żeby nasz rząd przed końcem kadencji rozkradł jak najwięcej. Bo pieniędzy z tego programu 100 obwodnic na pewno nie starczy na wszystkie (jeśli na którykolwiek) projekty. I będziecie mieli rozkopany pomnik złych decyzji i nie kompetencji. I żeby ten pomnik skończyć będziecie płacić sami.
I jestem szalenie za rozwojem urokliwego miasta Łowicz. Ale zanim zaczniemy myśleć na temat jak to miasto ominąć, zastanówmy się jak poprawić ogólne warunki żeby chciało się tam żyć jeszcze bardziej!

08:03, 31.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JKKJKK

0 0

Obrazowo i logicznie zostało to opisane, chytry i łasy dwa razy traci. Rzucili się po darmowy łup nie wiedząc , że to tylko hasło propagandowe .

13:50, 31.05.2021

Do protestującychDo protestujących

0 1

Napiszcie ile ma być faktycznie wywłaszczeń w każdym z wariantów bo do tej pory to wygląda jak by pół Łowicza miało zniknąć przez tą obwodnice

11:03, 31.05.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JKKJKK

0 0

Nie pol Łowicza bo tylko 5 % inwestycji dotyczy terenów miasta natomiast 95 % realizowanej obwodnicy jest na terenie wsi należących do gminy Łowicz. Wyburzenmoże być pomiędzy 20-30 domostw nie mówiąc o wywłaszczeniach i dojazdach właścicielskich do swych gruntów..

13:46, 31.05.2021

??????

2 4

Myślenie protestujących: Jeździć do Łowicza po zakupy, załatwiać w Łowiczu swoje różne sprawy, korkować swoimi autami ulice Łowicza gdzie w godzinach szczytu Nie da się już przejechać tylko trzeba bardzo długo czekać w korkach, hałasować i smrodzić spalinami pod oknami mieszkańców Łowicza swoimi autami a sami chcieliby tylko raczyć się ciszą i świeżym powietrzem. Czy nie są oni CYNIKAMI? Uważam, że ciężar niedogodności należy wspólnie dźwigać.

13:02, 31.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JKKJKK

1 0

Jestem za budową łącznika DK 92- DK 70, mamy już obwodnicę od strony północnej DK 92 - DK 14. Budowa pełnej obwodnicy przyniesie więcej szkód niż korzyści o których niektórzy mieszkańcy piszą. Ratusz niech udrożni miasto poprzez budowę rond na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach i po problemie, po co ta burza w szklance wody. Ktos się chciał wypromować na budowie tej "okrężnicy" nie przewidując jakie skutki w ekosystemie oraz materialne dla mieszkańców gminy ona przyniesie.

13:42, 31.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BogusławBogusław

1 0

Łącznik pomiędzy Warszawską a Bolimowską - tak. A reszta ? Łowicz ma już obwodnicę. Trzeba ją tylko zmodernizować: doposażyć w bezkolizyjne skrzyżowania ( ronda ? może estakady ?) z Łęczycką, Świętojańską i Poznańską. Zabezpieczyć barierkami ruch pieszych, porządnie oświetlić, może w krytycznych miejscach założyć ekrany.
A jeżeli mówimy o nowych drogach , to potrzebna jest nowa obwodnica, ale Górek: od Otolic, tyłami posesji bliżej Bzury z wylotem na Świętojańską . To miałoby jakiś sens, tylko na tym nikt się za bardzo nie upasie ...

15:46, 31.05.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lowiczanin.info. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%