Z Krystianem Cipińskim, kandydatem komitetu Łączy nas Łowicz i Powiat Łowicki na burmistrza Łowicza, rozmawia Wojciech Waligórski.
Wybory to także czas licytacji na programy wyborcze, to normalne. Wy jesteście tu liderem: 135 punktów w programie! Porównałem: Łowickie.pl – 31, komitet Jacka Wiśniewskiego 49. Sprawia to wrażenie spisu rzeczy, które chciałoby się w mieście zrobić, ale bez myśli przewodniej. Ale może taka myśl przewodnia jest? Co łączy te wszystkie plany, o których piszecie?
Szerokim hasłem, które przyświeca całemu naszemu programowi, jest rewitalizacja. Rewitalizacja w ujęciu urbanistycznym, ale również w ujęciu odnowienia, odbudowy, pobudzenia do życia tych tkanek, które w mieście są postrzegane jako już lekko obumarłe bądź zupełnie martwe. W związku z tym te 15 dziedzin, które zawiera nasz program, zostało rozbudowanych o szczegółowe działania, przedsięwzięcia, by wskazać co w tym może się zawierać.
To nie są punkty, które pojawiły się tam z przypadku. My to dobrze przemyśleliśmy, one wynikają z rozmów z mieszkańcami, wynikają też z naszych doświadczeń, bo w samorządzie jesteśmy już od ładnych kilku lat. Ja staram się podkreślać to, że mimo, iż jestem najmłodszym wśród wszystkich kandydatów, to mam najdłuższe doświadczenie samorządowe, bo już blisko dziesięcioletnie. I zdążyłem już trochę i to miasto, i powiat, poznać.
Dlatego my będziemy się starali w tej krótkiej perspektywie, bo celujemy przecież w 5 lat, ten Łowicz rewitalizować.
To nawet koresponduje z hasłem, które macie: Czas na Łowicz. Stąd pytanie: Z czystym sumieniem podpisuje się Pan pod tym hasłem w sytuacji, w której Pan współrządził tym miastem przez ostatnie 5 lat?
Nie współrządziłem tym miastem przez ostatnie 5 lat.
Był Pan naczelnikiem wydziału w Urzędzie Miejskim.
To nie jest współrządzenie. To jest współkierowanie Urzędem Miejskim.
Miał Pan świadomość, że Pan nie współrządzi?
Oczywiście, że tak.
To dlaczego Pan pracował tam nadal?
Bo wykonywałem swoją misję w ramach kompetencji mojego wydziału.
Sam Pan mówi, że nie miał wpływu na to jak miasto funkcjonuje…
Tak.
To w takiej sytuacji się odchodzi.
Każdy z naczelników ma swoją określoną działkę. I jeżeli ktoś nagle uznaje, że chciałby w mieście podziałać szerzej, to wtedy musi się porwać na coś większego.
Ale wyście, jako stowarzyszenie Łączy nas Łowicz, zadeklarowali w listopadzie 2021 roku, że już nie popieracie dalej burmistrza Kalińskiego. A pan mimo to pozostał na stanowisku i teraz potwierdza, że miał świadomość, iż nie odpowiada za to, co się w mieście dzieje.
Oczywiście, że tak. Nie odpowiadamy jako naczelnicy, czyli kierownicy jednostek organizacyjnych, za całość miasta, tylko za określoną dziedzinę swojej działalności. My z burmistrzem rozeszliśmy się programowo, czyli samorządowo. Natomiast zawodowo ja wciąż się realizuję, wciąż pracuję w Urzędzie Miejskimi w swojej dziedzinie, czyli głównie w dziedzinie „trzeciego sektora”. I niedużym, łącznie pięcioosobowym składem, dźwigamy dużo. To, co się dzieje w budynku w Alejach Sienkiewicza, właściwie nie odstaje od skali zadań jednostki organizacyjnej typu ośrodka kultury zmiksowanego z ośrodkiem sportu. Tam non stop coś się dzieje. W dużej mierze działamy też poza godzinami pracy, nie licząc na żadną gratyfikację z tego tytułu.
Ogłaszacie, że nie popieracie już burmistrza, nie zgadzacie się z tym, co on robi, a Pan zostaje na stanowisku, na którym burmistrz Panu płaci – i Pan uważa, że wszystko jest w porządku?
Myśmy się z burmistrzem umówili na realizację programu i nasze ścieżki się rozeszły w pewnym momencie, kiedy ten program nie był realizowany.
Pańskim zdaniem to jest fair? Nawet wobec samego siebie?
Oczywiście. Ja już to argumentowałem niejednokrotnie i chciałbym, żeby to ponownie wybrzmiało: rozeszliśmy się programowo, nie realizowaliśmy już żadnych założeń politycznych wspólnie, natomiast zawodowo ja cały czas jestem związany z Urzędem, jestem burmistrzowi podległy. Działam w ramach swoich kompetencji i w swoim zakresie.
Trochę nowomowa dla mnie. I jest Pan wobec siebie w porządku?
Jestem w porządku i wiem do czego Pan zmierza: nie jestem w stanie jako naczelnik, który odpowiada za trzeci sektor i aktywność obywatelską, wpływać na działania, które są ujęte szeroko w tym programie.
Do programu zaraz przejdziemy. Ale wybiera się człowieka. Nie tylko patrzy na to, co on mówi, że zrobi, ale też ocenia się to, jak postępował. Pan był działaczem w kampanii wyborczej burmistrza Kalińskiego w 2018 roku, wchodzi Pan do ratusza, jest Pan przyjęty na stanowisko naczelnika jednego z wydziałów, który jest tworzony…
Przekształcony...
… kandyduje Pan w konkursie, przyjmuje to stanowisko, po jakimś czasie orientuje się Pan, że działalność burmistrza nie koresponduje z tym, co chcieliście robić i Pańskim zdaniem Pan może zostać w tym urzędzie i jest wszystko w porządku?
Jest wszystko w porządku i proszę to mocno wyartykułować.
Pan to artykułuje.
Tak, ja to artykułuję. Program określał bardzo szerokie spektrum, nie był realizowany, na pewnym etapie stwierdziliśmy, że nie będziemy w stanie go realizować w takim kształcie w jakim go przyjęliśmy, jak się umówiliśmy z burmistrzem i nasze ścieżki programowo się rozeszły. Natomiast zawodowo ja wciąż jestem burmistrzowi podległy i lojalny jako pracownik.
Przejdźmy do pańskiej działki zawodowej. W obecnym programie Pańskiego komitetu pojawia się hasło: Wznowienie projektu „Produkt Łowicki” (kampania promocyjna mająca wspomagać działalność lokalnego przemysłu – przyp. red.). Kieruje Pan od 5 lat wydziałem, który m.in. tym ma się zajmować, a przez ten czas nie wznawia Pan projektu, który w urzędzie był chyba od roku 2018?
Wie Pan jaki mamy budżet na takie działania w naszym wydziale? Zerowy. A wie Pan o jaki wnioskujemy? O kilkadziesiąt tysięcy.
To w jaki sposób Pan zwiększy ten budżet teraz?
Burmistrz ma decyzyjność w zakresie kształtowania budżetu.
Ale ten projekt był zaczęty, na niego pieniądze były.
Były w tamtych czasach.
I nie mogąc dalej realizować tego, co jest w Pańskich kompetencjach i co powinien pan robić, Pan nadal tam pracuje?
Gdyby Pan nie miał środków na wydawanie gazety, produkowałby ją Pan czy został tylko przy wersji internetowej?
To jest moje zadanie, bym ja sobie wypracował te środki.
A zadaniem naczelnika jest zawnioskować o te środki. Ja w projekcie budżetu zawsze o nie wnioskuję. Natomiast ich nie otrzymuję. Więc jak mam realizować tę misję? Moje propozycje budżetowe nie spotykały się do tej pory ze stuprocentową akceptacją. Zakres przedsiębiorczości zawsze był w urzędzie traktowany po macoszemu. Dlatego ja chcę z perspektywy burmistrza móc na to oddziaływać.
Wie Pan, to było pięć lat. Rozumiem rok, drugi…, ale Pan w tych okolicznościach przez 5 lat bierze pieniądze jako naczelnik.
Pobieram wynagrodzenie zgodnie z tym, co zostało określone w umowie podpisanej z Urzędem Miejskim. Natomiast przedsiębiorczość jest tylko jednym z wycinków szerokiej działalności mojego wydziału. A w całym urzędzie jest traktowana, niestety, z niedostateczną uwagą. Zawsze jest doklejką do jakiegoś wydziału. Jeśli nie mamy środków na jakąś dziedzinę, to jak mamy w pełni realizować zadania?
Natomiast realizuję inną działkę działalności, trzeci sektor jest u nas dopieszczony tak, jak w żadnym innym mieście. To jest znamienne, że nigdy się nie mówi o tym, co się w naszym wydziale dzieje pozytywnego, tylko co się dzieje negatywnego.
W Pańskim przekonaniu taka sytuacja, że program Senior+ jest od lat ogłaszany i z różnych powodów nie udaje się Panu tych pieniędzy zagospodarować, jest w porządku?
Tak, mam czyste sumienie. To zadanie podlegało kontroli komisji rewizyjnej i ta kontrola nie wykazała żadnych nieprawidłowości. Nieprawidłowości były po stronie wykonawców dokumentacji technicznej.
Zawsze będzie Pan miał do czynienia z problemami w pracy: z wykonawcami, opóźniającymi się kooperantami, z tysiącem rzeczy… Przez cztery lata Pan tego nie zdołał zrobić.
Gdyby to zadanie mogło być przepisywane z roku na rok, w formie wydatków niewygasających, już dawno byłoby zrobione.
Ale nie może być.
Niestety, to jest naszą bolączką i bardzo ubolewamy nad tym, że nie możemy tego zadania zrobić. To chyba mi najbardziej zależy, żeby ten klub już funkcjonował. Dostajemy informację o dotacji w marcu, podpisujemy umowę w maju, a zadanie trzeba zakończyć w listopadzie. My mamy tutaj nie do wykonania lifting, tylko potężną przebudowę. Dwóch pomieszczeń i przestrzeni, która z nimi sąsiaduje. Ja sam przygotowałem dokumentację przetargową, więc wypadałoby docenić ile dla tego zadania robimy.
Ale nie udało się, niestety. Blok spółdzielni też powstaje przez cztery lata i jakoś nikt o tym nie pisze.
Kolejny punkt zastanawiający w waszym programie: wprowadzenie e-urzędu. Przecież e-urząd w urzędzie Miejskim istnieje…
Nie w taki wymiarze, w jakim powinien istnieć. Czy jest elektroniczny obieg dokumentów?
Nie ma. Ponownie Pan odcina się od tego co było, ale kto ma być odpowiedzialny za funkcjonowanie urzędu jak nie naczelnicy?
Nie było moim zadaniem, by urząd układać. To jest zadanie sekretarza miasta i burmistrza.
Pan z tym żyje przez 5 lat.
Niestety, mierzę się z tym przez 5 lat.
I jest Panu bardzo ciężko?
Dlatego podjąłem decyzję o kandydowaniu na urząd burmistrza.
Z innej działki Waszego programu: co Pan rozumie przez „uwolnienie” gruntów pod budownictwo mieszkaniowe?
Jest bardzo dużo gruntów w mieście, dla których należy przygotować miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. I uwolnić do sprzedaży.
Czyli normalną drogą przez studium i potem plan?
Dokładnie tak. Wystawiać na sprzedaż i umożliwiać budowanie się na terenie Łowicza.
Zaciekawił mnie też punkt programu: Wprowadzić Dzień Pracownika Samorządowego jako dzień wolny od pracy. To kiedy ci pracownicy będą musieli odpracować ten dzień?
Może niekoniecznie będą musieli odpracować ten dzień.
Muszą. Pracodawca może wprowadzić dodatkowy dzień wolny od pracy tylko na takiej zasadzie, że oni to odpracują innego dnia.
Można to rozegrać w ten sposób, że będą sobie gromadzić godziny nadliczbowe pracy i rozliczymy to. Ale Dzień Pracownika Samorządowego powinien być mocno wyartykułowany w urzędzie. W ogóle dziś praca w samorządzie jest postrzegana dosyć pejoratywnie.
Kolejne pytanie: obiecujecie „zwiększenie lobbingu za obwodnicą osiedla Zatorze”. Primo: To już się robi. Przebieg tego odcinka, o którym Pan pisze, był znany i ujęty w każdym wariancie obwodnicy. Secundo: trochę dalej stwierdza Pan, że „wyprowadzi politykę z miasta”. Jak można zwiększyć lobbing wyprowadzając politykę z miasta?
Nie widzi Pan żadnych pozytywów w tym programie?
Widzę, ale uważam, że ludzi nie należy mamić.
Na etapie pisania programu nie było postanowień dotyczących obwodnicy.
Były. Od półtora roku trwały prace nad koncepcją.
Ale przebieg nie był znany.
Ten, na odcinku, o którym piszecie – „obwodnica osiedla Zatorze” – był znany. Na tym odcinku nikt nie kwestionował przebiegu, on jest ujęty w każdym wariancie.
I bardzo dobrze, zwiększę natężenie starań, by ten odcinek powstał w pierwszej kolejności.
Inny zapis programu, który rodzi pytania: czym się różni „bieżąca, reaktywna naprawa nawierzchni dróg” od tego, co się robi w tej materii teraz?
Chcemy szybciej naprawiać dziury w jezdniach, które powstają, co jest oczywiste, ale nie powinny tak długo czekać na naprawę.
Zamierzacie w związku z tym stworzyć w Łowiczu wytwórnię masy asfaltowej?
Jej nie trzeba w Łowiczu produkować.
Bez tego będziecie skazani na zakupy tej masy na zewnątrz, tak jak dotąd, z tymi samymi skutkami: naprawia się na gorąco wtedy, kiedy dostawca rozpoczyna produkcję.
Będziemy robić szybciej.
Zagospodarowanie placu przy Piekarskiej. Na co?
Być może na jakiś park, może jakieś strefy rekreacji…
A co tam przewiduje plan zagospodarowania?
To jest teren użyteczności publicznej na razie bez żadnego zagospodarowania. A co jest zapisane w planie, proszę sobie zobaczyć.
Ja pytam Pana, bo Pan kandyduje na burmistrza, nie ja. Pytanie chyba zasadne: na co? Zapisy planu mówią co w danym miejscu można zrobić, a czego nie.
W sprawie planu Rada Miejska podejmie decyzję pod wpływem decyzji mieszkańców, z którymi będziemy to konsultować. Chcemy słuchać mieszkańców. Zagospodarujemy ten plac tak, jak powinno się zagospodarować. Na razie on straszy.
Zapisano też w waszym programie zwiększenie dostępności sal gimnastycznych popołudniami. Jak? Obłożenie wydaje mi się duże.
Jest bardzo trudno skorzystać obecnie z sal gimnastycznych. One są zwykle zamykane po godzinach pracy szkoły. Można korzystać z OSIR-ów, z naszego obiektu w Al. Sienkiewicza, sala jest otwarta do 21.00, natomiast każdy, kto chciałby skorzystać z sali gimnastycznej przyszkolnej, odbije się od ściany. Chyba tylko SP3 coś oferuje.
No właśnie, mieszkam w pobliżu i akurat tam sala wydaje się być często wykorzystywana wieczorami.
W większości sal tak nie jest.
To jak już jesteśmy przy uwalnianiu: chcecie uwolnić tory na pływalni.
Tak. W tej chwili dostępność tych torów do swobodnego pływania jest mocno ograniczona, korzystają z tych torów szkółki pływackie. One zajmują te tory praktycznie w całości, jest bardzo trudno wejść na basen. Trzeba wprowadzić jakąś reorganizację w kierunku efektywnego wykorzystania tej przestrzeni. Na pewno jest to do zrobienia.
Dziękuję za rozmowę.
Na sam widok 10:07, 23.03.2024
Już mdli od tego człowieka przez małe „c”- jest wszędzie, wie wszystko i zrobi wszystko z całą tą ekipą dzieciaków i spadochroniarzami od Kalina - PAN NIKT - masakra, daj sobie spokój lanserze , to nie dla cb ten urząd 10:07, 23.03.2024
Narcyz Pięknotek12:09, 23.03.2024
Ech spóźniłem się, bo mogłem dołączyć do grona kandydatów. też mam MBA, u mnie oznacza to: Matoł, Bałwan, Analfabeta. Tylko taki dyplom mieli, więc taki kupiłem. Mam jakąś aparycję. Też popiera mnie stadko wiernych fanów i fanek. Umiem robić kawę, nie tylko na dworcu PKP. Targ znam i czasem tam chodzę. Tyle zalet i nie kandyduję. *%#)!& ja.
Tak zupełnie serio - Krystian czy Ty wiesz, że będziesz długopisem Twojego zaplecza politycznego? 12:09, 23.03.2024
.17:16, 23.03.2024
Kuniewi to opowiedz, łeb mo duży... 17:16, 23.03.2024
On21:28, 23.03.2024
Jakiego zaplecza ? On ma zaplecze ? Chyba Bonczaka długopisem z polecenia kalina 21:28, 23.03.2024
.,.15:55, 23.03.2024
śmiać się czy płakać? 15:55, 23.03.2024
Abc23:41, 23.03.2024
Zacznij płakać 😄 23:41, 23.03.2024
° • °15:58, 23.03.2024
Łowicz, dnia 28.04.2023 r.
OŚWIADCZENIE MAJĄTKOWE według stanu na dzień 31.12.2022 r. radnego powiatu
Krystian Ci piń ski, urodzony w Skierniewicach,
Radny Rady Powiatu Łowickiego,
Urząd Miejski w Łowiczu, Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi, Aktywności Obywatelskiej i Przedsiębiorczości, naczelnik
I. Zasoby pieniężne:
- środki pieniężne zgromadzone w walucie polskiej: 15 000,00 zł,
- środki pieniężne zgromadzone w walucie obcej: nie dotyczy,
- papiery wartościowe: nie dotyczy, na kwotę: nie dotyczy.
II. Dom o powierzchni: nie dotyczy m2, o wartości: nie dotyczy, tytuł prawny: nie dotyczy.
Mieszkanie o powierzchni: nie dotyczy m2, o wartości: nie dotyczy, tytuł prawny: nie dotyczy.
VIII. Inne dochody osiągane z tytułu zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć, z podaniem kwot uzyskiwanych z każdego tytułu:
- wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę:
89 605,50 zł,
- wynagrodzenie z tytułu pełnienia obowiązków społecznych, obywatelskich:
31436,52 zł,
- wynagrodzenie z tytułu umów o dzieło:
l 664,00 zł.
IX. Składniki mienia ruchomego o wartości powyżej 10 000 złotych (w przypadku pojazdów mechanicznych należy podać markę, model i rok produkcji):
samochód osobowy Volvo V60 Kinetic (rok prod. 2011) - wartość 24 000 zł (właściciel),
samochód osobowy Opel Astra Sports Tourer (rok prod. 2011) - wartość 13 000 zł
(współwłaściciel)
15:58, 23.03.2024
. .20:09, 23.03.2024
https://www.bip.powiat.lowicz.pl/plik,29333,cipinski-krystian.pdf 20:09, 23.03.2024
Gdzie jest Kasia?16:33, 23.03.2024
Większość ludzi ciekawi czy wytrząsł szkupianke. 16:33, 23.03.2024
PussyChris16:36, 23.03.2024
Gość dobrze wyszkolony do dawania mocno wymijających odpowiedzi. Wiarogodność równa ZERO. Prywatnie może i pozytywny, ale do zarządzania trzeba mieć kompetencje i charakter a nie rzesze fanów i popularność na mieście 😉 16:36, 23.03.2024
Krystian16:40, 23.03.2024
Zapewne brał kasę z miasta ale się nie cieszył. 16:40, 23.03.2024
Daro16:42, 23.03.2024
Krystian współczuje Ci tych komentarzy od łowickie.pl, oni są na jednym poziomie z obrażającym cię redaktorem łowiczanina. Wygrasz wybory, bo my mieszkańcy jesteśmy za Tobą i widzimy jaki hejt Cię spotyka, a jesteś dobrym człowiekiem. 16:42, 23.03.2024
Gość 20:35, 23.03.2024
Jestem mieszkańcem i nie jestem za Krystkiem. 20:35, 23.03.2024
No proszę. 23:11, 23.03.2024
Nie ma to jak prowadzenie kampani negatywnej i obarczanie wszelkimi negatywnymi komentarzami konkurencji. Jesteście żałośni w tych pomówieniach. Mieszkańcy naszego miasta też myślą, widzą i nie są *%#)!& 23:11, 23.03.2024
Krystian Cipiński16:44, 23.03.2024
To nowy burmistrz Łowicza 16:44, 23.03.2024
Hejterzy16:45, 23.03.2024
z łowickie.pl i spółdzielni w weekend online 16:45, 23.03.2024
Gość 23:13, 23.03.2024
Popatrz w lustro. 23:13, 23.03.2024
lowiczak16:54, 23.03.2024
jako organizator biegu w szpilkach - tak, burmistrz - zdecydowanie nie, 16:54, 23.03.2024
Pamiętamy stary Łowi08:41, 24.03.2024
Nawet biegu w szpilkach w Łowiczu nie wymyślił bo p.Dymek to zrobił, a Gwiazdki na Gwiazdkę to impreza Pawła Dolińskiego. 08:41, 24.03.2024
Łowicok 16:54, 23.03.2024
Dwulicus pospolitus z wykształceniem MBA 16:54, 23.03.2024
Krystian Cipiński17:02, 23.03.2024
Wykapany burmistrz! 17:02, 23.03.2024
łowiczanin 17:55, 26.03.2024
Dokładnie ....
wykapany , bo na pewno nie z wytrysku 17:55, 26.03.2024
Edward17:08, 23.03.2024
Czytając te wszystkie komentarze, faktycznie można stwierdzić, że ten łowicz to dno dna z jaką kolwiek kulturą na bakier. Opluć, zdeptać itp. 17:08, 23.03.2024
Obiektywny17:29, 23.03.2024
Może Pan Krystian powinien spróbować robić karierę w modelingu . To miasto ma olbrzymie zaszłości względem ościennych , tu potrzeba gospodarza . Czasu na naukę - brak . 17:29, 23.03.2024
Sonia17:29, 23.03.2024
Świetnie Panie WOjciechu ktoś wreszcie odważył się wypunktować tego blazna 17:29, 23.03.2024
Lol17:33, 23.03.2024
Jajcarz z tego Krystiana. 17:33, 23.03.2024
Kowidiots17:46, 23.03.2024
Łączy nas kowit :-) 17:46, 23.03.2024
Halina17:57, 23.03.2024
Słyszałam że Krystiana popiera rodzina Aniszewskich, ciekawy temat dlaczego od Lecha odwraca się i rodzina. Łowickie. pl dużo straciło wiążąc się z tym człowiekiem. 17:57, 23.03.2024
Źle słyszałaś 23:17, 23.03.2024
Żałosnych sposobów walki z konkurencją się chwytacie łączki. Takie komentarze świadczą o waszym poziomie moralnym - tzn. zgnilizna. 23:17, 23.03.2024
Użytkownik17:58, 23.03.2024
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
M.19:15, 23.03.2024
W końcu ktoś pyta o szczegóły programu. Bo w każdym tylko okrągłe słówka 19:15, 23.03.2024
Blichowiak19:45, 23.03.2024
Ciapciak który kupił szkołę za nasze pieniądze w darze od wąsacza mówi że wszystko w porządku- NIE -to jest klon wąsacza ON NIE MA SWOJEGO ZDANIA SOŁTYS NIM RZĄDZI 19:45, 23.03.2024
Aka20:44, 23.03.2024
Pan Krystian przydupasbkalińskiego za kampanię wyborczą Kamińskiego został naczelnikiem stworzonego dla niego wydziału w którym "pracuje" 5 osób. Wszystko finansowane z naszych podatków i przez 5 lat wydział nic nie zrobił, nie może pochwalić się żadnym sukcesem czyli jest niepotrzebny, bo nie ma finansów na projekty ale finanse na wynagrodzenia są. Podziwiam, naprawdę trzeba mieć dużo odporności psychicznej żeby udawać przez 8 godzin codziennie, przez 360dni w roku i przez 5 lat że się coś robi a faktycznie to nic nie jest zrobione. I my wszyscy za to płacimy a teraz ten dzieciak z takimi doświadczeniami startuje na burmistrza. Trzeba naprawdę mieć tupet. Banda kalkierów nie wystarczy żeby wygrać panie *%#)!& Dzień samorządowca????? A może tydzień albo miesiąc a co tam,przecież i tak nic nie robicie, to po co w ogóle przychodzić. 20:44, 23.03.2024
Łowicok 22:13, 23.03.2024
Prawda! 22:13, 23.03.2024
Moni20:59, 23.03.2024
Brak słów po prostu, stanowisko naczelnika dla max pensji wydziału, w którym się nic nie dzieje, nie wstyd panu pobierać wypłatę za symulację pracy? I taki ktoś chce zostać burmistrzem? Chyba po to aby powielać te patologiczne stany 20:59, 23.03.2024
Cypisek 22:03, 23.03.2024
Z niego , pytanie kim jest rzbunjik Rumcajs który finansuje najardziej widoczna kampanie w mieście . Może ktoś wie bo wyglada to na kogoś bogatego kto później sobie odrobi na zleceniach z miasta lub powiatu ? Może pan duża Brukselka ? 22:03, 23.03.2024
Łowiczanka23:10, 23.03.2024
Od 2021 roku nie popiera już polityki wąsacza ale dalej bez przeszkód jest naczelnikiem działu pod niego podlegającym czy ja to czytam czy
to sen? Przypomnijmy karierę zawodową *%#)!& jego jedyną kariera to praca w urzędzie miasta. Od 20 paru lat do urzędu przyjmują tylko po znajomości. Tam ludzi z ulicy nie ma. Cała obsada pracowników została przyjęta do pracy nie dzięki swoim umiejętnościom czy kompetencjom tylko po znajomości z bończakiem albo wąsaczem. Inaczej się nie da. Naprawdę oszałamiająca kariera kandydata na burmistrza. Powiedz kto cię tam wsadził i za co dostałeś stołek naczelnika i mimo nie popierania szefa nie wyleciałeś?? A drugie pytanie tak wiele chcesz zrobić dla miasta ,vavci zrobiłeś będąc naczelnikiem? Czy jest chociaż jedną rzecz którą możesz się pochwalić że załatwiłeś coś dla miasta? Przecież po to jesteś tam zatrudniony, nie tylko po to żeby pobierać naczelnikowskie wynagrodzenie , nieprawdaż? A może jest jednak inaczej. Czy urząd miasta dalej będzie siedliskiem 100% nepotyzmu? Planujesz kontynuować tę politykę poprzedników. No pewnie przecież nawet nie wyobrażasz sobie że można inaczej, i to wszystko za nasze pieniądze, naprawdę brakuje słów żeby to skomentować... 23:10, 23.03.2024
Lika14:17, 24.03.2024
To dziecko kompletnie nie nadaje się na jakiekolwiek odpowiedzialne stanowisko. Wybiorą go, bo sympatyczny? Tak jak poprzedni- niekompetentny, ale lubiany? Ościenne miasta już dawno zostawiły nas w tyle. Ale kierujmy się dalej emocjami, a nie rozumem, a będziemy mogli konkurować chyba z miastem Kiernozią. 14:17, 24.03.2024
Rudy 23:47, 23.03.2024
Hejt i manipulacje to wasz program. Siewiera wdepnął w r... e g...o. Nie bez powodu czyta z kartki... swoje g... przemyślenia. 23:47, 23.03.2024
Pituś krystuś10:50, 24.03.2024
No i dobrze , że czyta z kartki , przynajmniej jest przygotowany i i mówi konkretnie, a nie pitu, pitu słodkim głosikiem - do chóru by się nadał pan c. - może kościelnego- pomyślcie koledzy z łnł 😁 10:50, 24.03.2024
Obserwator 00:04, 24.03.2024
Boroski Marek, Wielemborek Zofia, Olko Krzysztof, Szczepanik Józef to są obecni radni, którzy są na listach ŁnŁ. Zobaczcie Państwo jak ci radni głosowali, oczywiście za projektami burmistrza. Więc wiadomo kogo reprezentuje ŁnŁ. Głosowań się nie usunie, wszystko można sprawdzić. 🤠 00:04, 24.03.2024
Jack sak00:07, 24.03.2024
Oficjalnie przyznaje że bierze pieniądze za nic nie robienie. Po co miastu taki wydzial z naczelnikiem na czele i 5 osobami który nie przynosi żadnych efektów, nie jest sprawczy i nie może pochwalić się żadnym zakończonym projektem. Sztuka dla sztuki? Naprawdę miasto ma tyle pieniędzy żeby je trwonić na próżno? Może trzeba go zlikwidować ? To wąsacz mu obiecał że przez całą kadencję będzie naczelnikiem zbędnego tworu sztucznie utworzonego i nie ma na nich bata. Robią co chcą traktują miasto jak prywatny folwark. Nepotyzmu, korupcji i kolesiostwu ciąg dalszy nastąpi 00:07, 24.03.2024
Stb07:58, 24.03.2024
A no po to żeby można było zabrać 40000 zl pieniędzy podatników na imprezę GnG i zubożyć miasto. Połącz kropki - naczelnik do kontaktu z organizacjami pozarządowymi i coś tam sportu - specjalnie pod niego stworzony stołek żeby mogli okradać mieszkańców... 07:58, 24.03.2024
Grażyna 00:16, 24.03.2024
I tak prokuratura spyta *%#)!& i wszystkich cwaniaków z UM, starostwa i ŁoK, którzy przedłużyli swoje dyplomy MBA w jaki sposób weszli w ich posiadanie....a *%#)!& gratulujemy dobrego samouwielbienia.., Tylko może już ma swój koszt a nie mieszkańców Łowicza 00:16, 24.03.2024
Wyborca07:01, 24.03.2024
Pytanie do pani Katarzyny Sz.radnej powiatowej:co pani zrobiła dla Łowicza? Chyba tylko tyle,że zmieniła pani stan cywilny i...nazwisko.Suweren to pamięta. 07:01, 24.03.2024
Oto jest K...09:41, 24.03.2024
No jak to co zrobiła? Pudełka na podpaski, różowe miejsce parkingowe dla kobiet i ... Niestety nic więcej nie przychodzi do głowy, bo reszta działań pozorowanych to z ramienia ŁnŁ. Z urzędu i tego no name wydziału też nic. 09:41, 24.03.2024
Kama15:28, 24.03.2024
Dokładnie tak.
Podpaski w szkołach.
Udział w GnaG...
Trampoliny i tyle. 15:28, 24.03.2024
Zuza07:38, 24.03.2024
Idź pan panie *%#)!& do pracy na rynku komercyjnym, studia MBA już masz to be problemu ją znajdziesz. Dość pasożytowania w UM 07:38, 24.03.2024
Stb07:54, 24.03.2024
O kłamczuch bezpartyjny z collegium tumannum. Jeżeli on jest niezależny to ciekawe od kogo jest niezależny? 07:54, 24.03.2024
Daktyl08:36, 24.03.2024
No w punk o pani Szkup brawooooo zupełnie bezbarwna osoba z wykształceniem papierowym zero kompetencji na swoim stanowisku malo tego bardzo wyniosła osoba w stosunku do ludzi. 08:36, 24.03.2024
Tomasz G.09:50, 24.03.2024
Do Wydziału Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi, Aktywności Obywatelskiej i Przedsiębiorczości należą sprawy:
aktualizacja strategicznych dokumentów mających wpływ na rozwój Miasta. Nie jest temu panu nawet wstyd, że strategia wygasła, bo on tylko AKTUALIZUJE, a nie TWORZY nową. No to mam pytanie: skoro miasto ma dokument, który stworzono do 2023 roku, to jak nazwać to co należy z nim teraz zrobić? Nie należy go zaktualizować? Wstyd i po co tak kłamać, że to robi ktoś inny a jego wydział tylko wspomaga? Widać jak na dłoni, że każdą nawet prostą robotę omija jak tylko się da. I tylko na koniec zawsze pytanie: na kogo by tu zwalić winę? Bo przecież to nie jaaa. Gdyby był zwykłym podinspektorem to rozumiem, ale naczelnik to stanowisko kierownicze. Tu nie chodzi o kierowanie autem panie szanowny. 09:50, 24.03.2024
Wyborca10:00, 24.03.2024
Widać jak jest nagonka na Krystiana, rzucili się redaktorzy chcąc mieć znaczący wpływ na wybór burmistrza w mieście, mają jednego którego promują od dłuższego czasu. Pani Mirka nawet wzięła urlop jako kandydatka z TD, Były redaktor siedzi w spółdzielni, nie sądzę żeby zajmować się archiwizacją, może raczej doradcą medialnym. Współczuję młodemu, ambitnemu kandydatowi , którego za wszelką cenę próbują zniszczyć psychicznie, jeszcze 2 tygodnie, proszę wytrzymać ten napór. Kto oglądał debatę nie ma wątpliwości, tylko ON nadaje się na stanowisko burmistrza, w mediach pokazują się opinie ludzi , którzy nimi władają , natomiast ludzie ze sobą rozmawiają i wyrażają swoje opinie i odczucia , oczywiści na korzyść młodego kandydata. 10:00, 24.03.2024
Wiki10:08, 24.03.2024
Jaki biedny kristianek niech spada dość się napasożytował w urzędzie miasta i bierze pieniądze na które nie zasługuje 10:08, 24.03.2024
Kama15:24, 24.03.2024
Niech sie chłopak za normalną pracę weźmie a w przyszłości może kiedyś.... kandyduje. Jeszcze dużo brakuje na Burmistrza. 15:24, 24.03.2024
Katrina07:13, 25.03.2024
Tak wziela urlop a pan Ci pi nski ile razy w ramach swojego pensum wykonywał działania stowarzyszenia 07:13, 25.03.2024
Olga10:04, 24.03.2024
Czy burmistrz na prawo tworzyć wydziały do niczego, fikcyjne tylko po to żeby ktoś brał kasę z budy i zatrudniać tam swoich kolesi? Czy nikt tego nie kontroluje? Co na to rada ? Nie ma nad tym żadnej kontroli? Po co bezużyteczny wydział, ile to rocznie kosztowało budżet miasta wynagrodzenia pracowników plus naczelnik? Tak się bawią za nasze pieniądze... 10:04, 24.03.2024
Debata Lowicz w radi11:07, 24.03.2024
A czemu szanowny kandydat C.nie umieścił sobotniej debaty kandydatów na burmistrza w Łowiczu w radio Lodz , czyżby cienko wypadł?
11:07, 24.03.2024
Pff19:24, 24.03.2024
Dzieciaku weź się najpierw za jakąś faktyczną robotę przez wiele lat, wypracuj charakter w boju, a potem pchaj się do rządzenia. Nie ta kolejność. 19:24, 24.03.2024
Zołza08:46, 25.03.2024
Panie *%#)!& nie nadajesz się na naczelnika a co dopiero na burmistrza. przez 5 lat zarządzania wydziałem nie ma żadnych sukcesów żadnych załatwionych spraw , nie zrobił nic dla miasta choć dobrego został zatrudniony i ma czelność startować na burmistrza. Żadnego wstydu. Chyba przez te 5 lat obmyślał strategię wyborczą. Chcę rządzić miastem a nie potrafi zwykłym wydziałem. Czyli nie nadaje się do rządzenia. Sztuczne ząbki to nie wszystko, nie wystarczą 08:46, 25.03.2024
Lolo10:18, 25.03.2024
Burmistrz ma decyzyjność w zakresie kształtowania budżetu....
Dobry jest?
Dzieciaku nie masz żadnego pojęcia kto klepie budżet, a ty się rwiesz na stołek. Kup sobie farby i pokoloruj może gdzieś gdzieś schody, albo lub sobie łopatkę i na plaży zrób gólkę flajdy 10:18, 25.03.2024
Twoj13:53, 04.04.2024
Trochę samokrytyki bawidamku!!!!! 13:53, 04.04.2024
Aneta21:22, 05.04.2024
W tych wyborach samorządowych GLOSUJEMY NA KOBIETY , kobieta burmistrzem , kobieta wójtem, kobieta radną . Kobiety rakiety - w nas siła, wykorzystajmy to, że my też mamy GŁOS, może to być bardzo ważny i decydujący GŁOS !!!! 21:22, 05.04.2024
łowickie.pl16:43, 23.03.2024
0 15
zapomnieliście się podpisać 16:43, 23.03.2024
Siss21:27, 23.03.2024
9 1
Na szczęście pan Krystian wysłał sprostowanie do gazety. Nieprawda, że we wniosku przez niego składanym był jeden i ten sam błąd kilka razy. Jak sam pan naczelnik twierdzi - tych błędów było o kilka więcej! Chyba użyję tu słowa ze słownika klakierów naczelnika: czy to nie jest samozaoranie? 21:27, 23.03.2024
bezRadny21:22, 24.03.2024
0 2
Mdli cię bo jesteś bezRadnym małym pałacykiem 😀 21:22, 24.03.2024