Zamknij

Łowicz. Pies ze schroniska ugryzł biegacza. Mamy stanowisko placówki

15:40, 10.09.2024 Aktualizacja: 17:07, 11.09.2024
Skomentuj fot. Dawid Piorun fot. Dawid Piorun

Na facebooku echem odbił się post Dawida Pioruna z Łowicza, biegacza, który w Lasku Miejskim został zaatakowany przez psa ze schroniska. Biegacz opisał całą sytuację na swoim facebooku. Skontaktowaliśmy się też ze Schroniskiem dla Zwierząt w Łowiczu, by poznać ich stanowisko. Zatrudniona w nim behawiorystka wyjaśnia, co mogło być przyczyną zachowania psa.

Jak przedstawia to biegacz?

Dawid Piorun jest zapalonym biegaczem, dobrze znanym uczestnikom sobotnich Parkrunów w Parku Błonie w Łowiczu. Na swoim facebooku opisał nieprzyjemną sytuację, która miała miejsce w Lasku Miejskim, gdzie podczas biegania został zaatakowany i ugryziony w udo przez psa ze schroniska. Jak relacjonuje, pies był na długiej smyczy, a wolontariuszka, która go wyprowadzała, nie skróciła jej w porę, mimo że miała na to dużo czasu. Szła środkiem ścieżki zdrowia, trzymając psa po stronie, z której biegł Dawid. On sam twierdzi, że był dobrze widoczny z daleka, a mimo to pies w jednej chwili rzucił się i ugryzł go przez spodnie. Wolontariuszka tłumaczyła się, że to pierwszy raz, kiedy pies tak zareagował, na co Dawid odpowiedział, że nie ma to znaczenia, bo mogłoby to spotkać dziecko. Zauważył, że w lasku przebywały rodziny z dziećmi i osoby starsze, a sytuacja mogłaby się skończyć o wiele gorzej.

Dawid zauważył także innych wolontariuszy z psami, którzy, jak twierdził, również nie zwracali uwagi na bezpieczeństwo i nie kontrolowali swoich psów odpowiednio. Gdy zwrócił im uwagę, podkreślając, że został ugryziony, nie zareagowali odpowiednio. Opisał także incydent, kiedy jeden z psów na długiej smyczy wybiegł na ulicę, zmuszając rowerzystkę do gwałtownego zatrzymania. Zastanawiał się, co by się stało, gdyby w tym momencie jechało auto.

Dawid Piorun musiał szukać pomocy w szpitalu po tym, jak został ugryziony przez psa. Spędził ponad półtorej godziny w szpitalnej kolejce, czekając na pierwszy zastrzyk. W trakcie wizyty otrzymał niezbędną pomoc medyczną, ale to dopiero początek leczenia – za miesiąc oraz za pół roku czekały go kolejne zastrzyki. Obecnie odczuwa ból zarówno w nodze, gdzie doznał ugryzienia, jak i w ręce.

Dawid podkreślił, że pomaganie zwierzętom jest ważne, ale musi być wykonywane przez osoby odpowiedzialne i przeszkolone, aby nie dochodziło do takich sytuacji. Zakończył, informując, że zgłosił sprawę do nadzorcy schroniska – miejskiej spółki ZUK w Łowiczu, licząc na podjęcie działań, które zapobiegną takim wypadkom w przyszłości.

Co na to schronisko?

Rozmawialiśmy o incydencie z Marią Smelą, behawiorystką i pracownikiem Schroniska dla Zwierząt w Łowiczu. Został jej zgłoszony przez wolontariuszkę bezpośrednio po powrocie ze spaceru. Obie były gotowe wyjaśnić zajście z poszkodowanym, jednak nie skontaktował się ze schroniskiem.

Maria Smela uważa, że był to nieszczęśliwy wypadek. Zapewnia, że pies był szczepiony, podobnie jak wszystkie inne zwierzęta przebywające w schronisku. Wolontariuszami są natomiast osoby, które systematycznie są poddawane szkoleniom - ostatnie z nich miało miejsce w maju.

Podkreśla, że ideą spacerów jest socjalizacja zwierząt, gdyż w ten sposób są przygotowywane do adopcji. Dlatego też chodzą na długich smyczach, a spacery odbywają się w Lasku Miejskim, gdzie wiele osób wychodzi na spacery, również z własnymi psa, jak też uprawiają sport. Wolontariusze wiedzą, że gdy mijają się z innymi osobami podczas spaceru z psem, muszą mu skrócić smycz, i zdaniem Marii Smeli tak właśnie postąpiła wolontariuszka w tej konkretnej sytuacji, choć biegacz mógł być innego zdania. Ponadto uważa, że wszyscy mamy prawo użytkować Lasek Miejski na takich samych zasadach i również pan Dawid mógł zachować większy dystans przebiegając obok psa, skoro się ich boi.

Maria Smela podkreśla, że wolontariusze to ludzie o wielkim sercu, którzy pomagają mądrze - są w tym kierunku szkoleni. Nigdy nie ma sytuacji, aby trudne psy wychodziły na spacer z przypadkowymi osobami. Agresywne psy nie wychodzą na spacery w ogóle. Zapewnia, że cech agresywnych nie przejawiał nigdy Presto, który w schronisku jest już 7 lat. Korzystając z wiedzy behawiorysty, tłumaczy, że pewne zachowania, jak np. szybko nadbiegający człowiek mogą wywołać w zwierzęciu poczucie zagrożenia, a wtedy zareaguje ono adekwatnie do gatunku.

Maria Smela apeluje, by nie demonizować zwierząt ze schroniska. Aktualnie jest ich 68, a dzięki wolontariuszom mogą kilka razy w tygodniu opuścić swoje boksy, wyjść na spacer i poczuć namiastkę wolności.

Nasza rozmówczyni podkreśla, że mimo usilnych starań, nieszczęśliwe wypadki się zdarzają, jednak biorąc pod uwagę pełnoskalową działalność schroniska są one jednostkowe, a dzieje się tak właśnie dzięki mądrej i odpowiedzialnej pomocy wolontariuszy. Schronisko zapewnia, że wyciągnie z tej sytuacji wnioski i zaostrzy procedury bezpieczeństwa.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(56)

PsiarzPsiarz

39 26

Tłumaczenie pani behawiorystki pozbawione jest sensu. Wychodzi na to,że biegacz sam jest sobie winien.

15:57, 10.09.2024
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

M. M.

12 18

Bo wina jest też po jego stronie. Naprawdę nie mógł minąć tych psów spacerem?

20:59, 10.09.2024

do mdo m

15 2

ty serio tak? Przecież byle półgłówek wie, że psy mogą pogryźć i trzeba pilnować żeby tak się nie stało. Macie jakiś *%#)!& tłumaczenia, że wina jest gościa, który biegł.

07:39, 11.09.2024

akaaka

16 0

Pies ma dyktować czy biegacz powinien spacerować ?

08:50, 11.09.2024

MaxMax

7 15

Zbliżając się do każdego obcego psa powinniśmy zachować ostrożność - to jest normalne.
Pies faktycznie mógł się poczuć zagrożony lub przestraszony nadbiegającym człowiekiem (czasem psy ze schroniska są po przejściach -np. biciu, znęcaniu się przez byłych właścicieli), więc w reakcji mógł i też tak zareagować. Po prostu biegacz sam nie zachował ostrożności.

10:57, 11.09.2024

wiele ??????wiele ??????

11 0

Jezeli pies był po przejściach, długo przebywał jako bezdomny..... albo mało wiedzieliśmy o jego przeszłości to wolontariusze w czasie spaceru powinni być czujni, tym bardziej czujni widząc biegnącą osobę.
Nie znamy szczegółów tego zajścia np. odległości biegacza od psa w chwili zbliżania czy mijania się etc.etc. Trudno więc w tej sytuacji ocenić postępowanie biegacza.
I jeszcze jedna sprawa - czy to było ugryzienie bo na zdjęciu wygląda to na silne stłuczenie?
I NA KONIEC -A OD KIEDY TO SPACERY Z PSAMI ODBYWAJĄ SIĘ PO ŚCIEŻCE ZDROWIA??

15:31, 11.09.2024

Oczywiście ze sam  Oczywiście ze sam

33 31

Mógł pobiec trochę dalej ale nie kult biegacza przeważył , zachował się podobnie jak cała masa de-bili na przejściach dla pieszych którzy uważają się za święte krowy ignorując zasady fizyki a w tym wypadku pies się tylko bronił przed pędzącym na niego i opiekuna rozpędzonym czyli z punktu widzenia psa atakującym facetem

16:18, 10.09.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

13 15

Kolejny uposledzony sie odezwal . Masz psa togo pilnuj bo kopa inożem dostanie. Jak niemasz sily trzymać smyczy to daj dorosłemu albo zrezygnuj ze kundla . Wsiarz na smyczy to niekrowa na łańcuchu ze ma promien zasięgu isie nie podchodzi. Miejsce publiczne to nie łąka . Wróć do kocuerzewa buraku itam psy wypasaj
BANZAJ

18:16, 10.09.2024

nożem, tonożem, to

10 1

sobie sciema gwint zreperuj, jprd kozak w necie, a (I) w świecie

22:34, 10.09.2024

StefekStefek

3 1

Nie ma co reperować wrót na autostradę.

23:06, 10.09.2024

Do sciema czajkiDo sciema czajki

3 3

Kopa to możesz wyrwac na mordę buraku.

11:50, 11.09.2024

RudyRudy

25 31

Panie Dawidzie, prędkość zabija, ile razy trzeba to powtarzać? Widzisz psa to normalne że to tylko zwierzę. Nie można było chwilę spacerkiem? Źle że się to stało. Ja z dziećmi wielokrotnie wyprowadzaliśmy psy i było OK. Mam nadzieję że ludzie się nie zraża i nadal będą przychodzić i pomagać a Panu życzę szybkiego powrotu do zdrowia

16:27, 10.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

11 11

masz psa togo trzymaj na smyczy .jak niemasz sily trzymac to nie hoduj wsiarza .skąd wiesz moze ten biegacz szykuje się do maratonu w Tokio iczas mierzyl stoperem. To że tybaranie masz psa nagle będziesz dyktował kto ma biegac kto maszerowac .akurat brudassie .jak na takich wsiarzy mam miecz . żeby tobyło przy mnie to wsiarza juz bym na kebab kroił .aty sprowadzony ajkidem do parteru czekasz na policie .ibłagasz o litosc
BANZAJ

18:11, 10.09.2024

Wykidajło Wykidajło

4 9

Ćemo luju do budy i na łańcuch konfidencie

20:14, 10.09.2024

mmmmmm

46 26

Mam dość ogólnonarodowego kultu schronisk. W tym kraju nie ma kto zabierać na spacer starych ludzi. Może te uduchowione dziewczynki i chłopcy pomogliby własnym matkom ogarniać codzienność.

16:31, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NnnnNnnn

22 15

Dla ciebie tez schronisko powinno być . Ludzie którzy pomagaja psom pomogą tez ludziom

17:04, 10.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

9 5

Ohoho tak pomoga ze siezdziwisz . Predzej kundlowi podetra kiche posraniu niż somsiadowi dziendobry powiedza .tacy sa psiarze . W azi ceni sie ludzi wyżej akundle sie zjada .idobrze .europa kona .idlatego was azia pochłonie
BANZAJ

18:26, 10.09.2024

sciema weźsciema weź

6 3

wyciśnij pryszcza na szyi, może łeb odrośnie

22:37, 10.09.2024

ewidentnie ewidentnie

12 13

noga do uje.ania

17:32, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GosiaGosia

12 23

Z tego co widzę to nie jest to ugryzienie tylko uderzenie ( pies miał smycz na pysku ) ... biegacz powinien być mądrzejszy od psa , czasami mógłby zwolnić

18:18, 10.09.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


WąsaczWąsacz

8 0

Gosia wytłumacz mi jak pies może mieć smycz na pysku??? na pysku to mam mieć kaganiec w miejscu publiczny

20:16, 10.09.2024

Mylisz się.Mylisz się.

2 5

Prawo nie wymaga zakładania kagańców psom w miejscach publicznych. Dotyczy to ras niebezpiecznych.

22:40, 10.09.2024

Sciema czajki Sciema czajki

5 2

Posłuż sie logika izrozum . To pies naruszyl nietykalność czlowieka nieodwrotnie
BANZAJ

12:15, 11.09.2024

RafałRafał

14 26

Mam pytanie, Pan Dawid bardzo płakał po tym ugryzieniu? Biedaczek 🤣

18:49, 10.09.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

3 4

Dopoki niemiałem internetu niewiedzialem ze tyle jest oszołomow w moim szogunacie .jakby ci pchlarz ugryz dziecko tobys sam na miejscu linczu dokonal i do tvn lecial Moja japonjo czekam na tą inwazie niecierpliwie
BANZAJ

01:17, 11.09.2024

odkąd sciemaodkąd sciema

1 3

ma internet, wszyscy mogą śledzić jego wypryski intelektualne, BONSAI

09:46, 11.09.2024

OnOn

9 3

Dawid powinien wezwać policję i niech płacą jak psa nie umieją upilnować.

10:41, 11.09.2024

Kat Kat

12 4

Ten BANZAJ to jakiś świr, bardziej niebezpieczny dla otoczenia niż zwierzę.Dlaczego redakcja nie reaguje? Przecież to są groźny karalne.

19:13, 10.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

2 3

Kto wystempuje przeciw samuraiowi staje siewrogiem calego szogunatu . Dzwon 112 ze azia psy zjada cymbole . BANZAJ to okrzyk anie moje imie imie wroć do szkoly
BANZAJ

00:51, 11.09.2024

sciema wsciema w

0 6

swoim kogunacie, to kury możesz szczać prowadzać, BONSAI

14:04, 11.09.2024

aa

26 15

Ahaa pies ważniejszy niż człowiek.
Biedny piesek - tak ?
Kara dla osoby prowadzącej psa !

20:00, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KAGANIECKAGANIEC

19 10

A pies kaganiec miał założony na pysk bo jak nie to mandat dla wolontariuszki i tyle w temacie

20:03, 10.09.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Doucz sięDoucz się

2 5

a później trolluj.

22:40, 10.09.2024

gośćgość

6 1

sam się doucz jak ugryzł to jest niebezpieczny a prowadzący/(ca) nie miała pełnej kontroli nad psem. Jak by ciebie ugryzł to dopiero rozpętałbyś gówno burze. Każdy mądry jak nie dotyczy jego własnej osoby. Jedyny plus że się skończyło jak się skończyło bo mogło trafić na kogoś innego np. dziecko

12:10, 11.09.2024

gów no burzęgów no burzę

2 3

to masz we łbie, skoro wszędzie widzisz dzieci

14:03, 11.09.2024

,,

3 0

a ty masz w swoim zakutym i zaspawanym łbie

17:18, 11.09.2024

Poliszynel Poliszynel

20 10

Te psy rozszczekane warczące to tylko kwestia czasu. Na własną odpowiedzialność. Widać jakie one są. Nie potrzeba behawiorysty żeby to wiedzieć

20:06, 10.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ot, co...Ot, co...

0 0

A to już pewne, że ty jesteś niedopieszczony intelektualnie. Nie potrzeba psychiatry...

23:42, 12.09.2024

WąsaczWąsacz

22 12

Zrobić zakaz wstępu psów do lasku miejskiego bo czasami aż strach iść
na spacer z rodziną

20:12, 10.09.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

M..M..

5 9

Akurat zwierzęta mają większe prawo do lasu niż ludzie.

20:54, 10.09.2024

WąsaczWąsacz

9 1

M.. zgadzam się z tobą ale nie do końca bo prawa to mają zwierzęta leśne/ dzikie gdyż las to ich dom, a nie zwierzęta domowe jakim jest pies.

21:29, 10.09.2024

Ludziom też Ludziom też

7 0

zakazać, bo tłukom butelki, spożywają i wydalają.

22:43, 10.09.2024

cpkcpk

2 1

wyciąć lasek miejski i zalać betonem. będzie po problemie. A nie kolej tam będą budować nie długo więc i tak wytną ten lasek haha

17:24, 11.09.2024

Ściema rozum Ściema rozum

6 10

Ściemo bezrozumny deb-bilu twój ojciec musiał być nie lada partaczem bo nie dość ze spłodził takie gó-wno to pewnie jak zobaczył cię i próbował utopić a zapewne był pijany to znowu mu się nie udało . Matce twojej nie będę cię wypominał bo i tak ma *%#)!& karmiąc z renty starego nieroba z telefonem w ręku którym pogardza 99 % populacji . Ważna rada , naostrz nóż kuchenny i obetnij sobie ja-ja ( są poniżej tego ktorego nie masz a którym jestes) po to żebyś nie począł małego ściema ścierw-y ktorego będziemy musieli trzymać w schronisku dla obłąkanych przez Dna ojca 😊

20:15, 10.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

1 4

Pieknie sie rozpisales poeto iniestety natym sie skończy twoja gunwo sztuka .bo w oczy tego niepowiesz .pokaz kolegom pod sklepem zablysniesz
BANZAJ

01:21, 11.09.2024

TosiaTosia

22 14

niebawem pies będzie miał większe prawa niż człowiek. Jeszcze nie zauważyłam, by właściciel psa zabierał odchody po piesku. Powinni wprowadzić zakaz posiadania psa w mieszkaniach w blokach. Schodząc klatką schodową dopiero trzeba się nagimnastykować by ustąpić psu miejsca. Powinni też wprowadzić obowiązkowo kaganiec, niezależnie czy to mały czy duży psiak

20:24, 10.09.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

M. M.

8 3

Zapraszam na każdy spacer ze mną moim psem. Sprzątam zawsze, więc będziesz miała okazję zobaczyć. A i pokażę ci też tych, którzy na spacerze sprzątają.

20:53, 10.09.2024

leoś ...leoś ...

11 4

Tosia pies już ma większe prawa, idziesz czy jedziesz rowerem musisz ustąpić psu i jego panu miejsca

21:07, 10.09.2024

RexRex

0 0

Powinny być badania kto jest inteligentniejszy,prowadzacz czy pies,bo z tym bywa różnie.Nawiedzeni humanizują zwierzęta,sami się zezwierzęcając.Ważna jest smycz i jej koniec,gdzie mądrzejszy?

08:27, 12.09.2024

Tosiu Tosiu

5 19

A ty powinnaś mieć okres do końca życia

20:46, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CoralCoral

18 7

Na szczęście są w sprzedaży gazy obronne na psy. Gdy szczeka na kogoś pies to za dużo, a ugryzienie czy próba ugryzienia to nie ma tu żadnego tłumaczenia że piesek miał stres. Nie ma zgody na to aby idąc do lasu powstawały obawy czy piesek nie zechce mnie ugryźć !

21:08, 10.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wąsaczwąsacz

11 2

dobrze gadasz ale gazem to lepiej właściciela mniejsza kara niż za psa.

21:41, 10.09.2024

zenekzenek

14 4

gdzie była Policja się pytam ?? Policja powinna tak kilka razy w miesiącu robić akcje na mieście i wlepiać mandaty za brak kagańca i nie sprzątanie po psie. A przepraszam od tego jest Straż Miejska, brawo nasz burmistrz już myśli przyszłościowo nad taką formacją która będzie tego pilnować i budżet miasta zaraz będzie na plusie z wpływów z mandacików

21:38, 10.09.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Doucz sięDoucz się

1 6

i dopiero trolluj. Kagańce są obowiązkowe tylko dla psów ras niebezpiecznych.

22:47, 10.09.2024

./../.

7 2

Doucz się ... każdy pies jest nieprzewidywalny, ten wykaz ras niebezpiecznych to jedna wielka lipa. A tak nawiasem rozejrzyj się czasem na błoniach a zobaczysz szpanerów w tatuażami, prowadzących bydlaka bez smyczy.

09:43, 11.09.2024

Donieś naDonieś na

1 4

policję, a nie do gazety. Jak ci prawo nie pasuje, to startuj w wyborach i je zmieniaj.

09:48, 11.09.2024

kodeks wykroczeńkodeks wykroczeń

21 2

Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

21:57, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DjboboDjbobo

10 17

Widze tu paru rozsierdzonych i *%#)!& ludzikow. Tak ludzikow, ktorzy tylko deliberuja o prawach zwierzat. Tylko odpowiedzcie ludziki, ktorzy tak krzyczycie, skad biora sie pieski w schronisku? Od takich *%#)!& ludzikow, ktorzy kupuja jako prezent pieski , a pozniej sie ich pozbywaja wywożąc do lasu lub zostawiajac na drodze. Czy te pieski sa winne tego? Czy potrafia powiedziec co *%#)!& lub czego potrzebuja? Dlatego jeden z drugim iddzcie i pomozcie im, a nie deliberujecie o tym jak i gdzi komu spacerowac. Lasek jest dla wszystkich, a nie tylko dla płaczących biegunow, ktorym z drogi trzeba zejsc bo rozdepcza. Bravo panie Dawidzie jest pan antybohaterem, tylko tego ugryzienia jakby nie widac za bardzo. Pozdrawiam wszystkich majacych pieski 3majcie się.

22:20, 10.09.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

7 3

! psy sie smieją a ludzie wyja.
Zigryzieniem roznie bywa . Aty niekumasz ze to pies ugryz czlowieka nieodwrotnie.
Tempota tych czasow I ludzi mnie przeraza
BANZAJ

01:06, 11.09.2024

GośćGość

8 2

Ludzikiem sfrustrowanym,nienawidzącym ludzi to ty jesteś.Czyżbyś nie słyszał o niemowlętach zagryzionych przez psy,niby przyjacielskie w wózku,lub o psie,który zagryzł 9-letnią dziewczynkę,swoją właścicielkę po powrocie jej ze szpitala?To jest chore,że 5 jednostek straży jedzie,żeby kota ściągnąć z drzewa,a nie ma karetki,aby człowieka umierającego do szpitala dowieźć.To tylko dzięki takim bezdusznym dla ludzi,antypatyczny ludzikom jak ty,nienawidzącym ludzi,jak większość pracowników schroniska.Zamiast wylewać hejt niech się zajmą pracą i pilnowaniem zwierząt

10:37, 11.09.2024

Dj boboDj bobo

2 3

Posłuchaj uważnie gosciu, nie jestem obojetny na zycie ludzkie. Chcesz psy obwiniac za to, że zagryzły dziecko? A gdzie rodzice? Czytaj ze zrozumieniem, a to ze kota sciaga 5 jednostek? To kabaret o ile piszesz prawde. Nie jestem ani sfrustrowany ani zły, mowa o psach, ktore nie sa niczemu winne. Byłes chociaz raz na spacaerze panie gość? Ludziki to bezmózgi, obwiniajace stworzenia. Za wojny na swiecie, za to co ludziki stworzyli, chyba też się do nich zaliczasz bo nie czytasz ze zrozumieniem....a szkoda

18:27, 11.09.2024

Do gościa...Do gościa...

1 0

Nie masz pojęcia cym bal e o ludziach ze schroniska, o psach i innych zwierzętach. Jedyne, które znasz to kurczaki w postaci udek z marketu... Zapewne jesteś dumnym Polakiem, patriotą i katolikiem...

23:34, 12.09.2024

Zdarzył sięZdarzył się

3 13

wypadek. Czy trzeba tym faktem dzielić się w mediach? I to nagminne - co by było, gdyby to było dziecko.

22:50, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do budydo budy

21 4

Gdy pies atakuje człowieka to miejsce psa w budzie a nie pośród ludzi spędzających aktywnie czas.

01:22, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatelobywatel

23 4

Pani Maria Smela twierdząc cyt.: "wszyscy mamy prawo użytkować Lasek Miejski na takich samych zasadach i również pan Dawid mógł zachować większy dystans przebiegając obok psa" niestety wykazuje się dużym brakiem wiedzy w tej materii. Art. 77 Kodeksu wykroczeń stanowi, że kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze grzywny albo karze nagany. W przypadku wystąpienia szkody na osobie (pogryzienie przez psa) możliwe jest pociągniecie opiekuna do odpowiedzialności karnej. Wymiar kary będzie wtedy zależał od uszczerbku na zdrowiu poszkodowanego. Określone jest to w przepisach kodeksu karnego w art. 156 i 157. Ot i tyle w temacie.

01:24, 11.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Andrzej Andrzej

3 8

Naucz się czytać ze zrozumieniem baranie

07:52, 11.09.2024

No noNo no

1 0

obywatel - jaki wyszkolony! Marnujesz się człowieku... Jakbyś jeszcze ocenił uszczerbek na podstawie fotki tego siniaka - normalnie Nobel!!! Powinieneś sołtysem zostać!!!

14:17, 12.09.2024

OgryzOgryz

20 4

Gdyby tam szło lub przebiegało dziecko ?! Miałoby traumę na lata po takim incydencie. Chrońmy dzieci przed agresywnymi psami.

01:28, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahaha

19 7

Choćby psisko zjadło kogoś biegnącego, to i tak zwalono by winę na biegacza, a o psie mówiliby, że miał prawo bo był głodny..
Jad długo będzie dochodzić do takich sytuacji ?

01:33, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdamAdam

6 2

A gdyby tamtędy przechodziła Pana Mama... ( MiŚ) co to za biegacz, co psu nie uciekł. :) no ale jest kuku, świat musi wiedzieć o krzywdzie, z drugiej strony nadmierne zaślepienie miłością do zwierząt czasami odbija się na ludziach🙂

05:24, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaNinaJaNina

22 3

Oczywiście jest to wina opiekuna psa ale również chce powiedzieć że osoby które biegają po lesie bardzo często zachowują się tak jakby byli jedynymi użytkownikami. Idąc z dziećmi muszę ustępować najczęściej panom i schodzić ze ścieżki jeszcze słysząc komentarze w moją stronę. Pani Marysiu głowa do góry. A ten śliniaczek w aspekcie zdrowotnym mężczyzny pokazuje jak faceci są słabi w tych czasach.

05:56, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pies Pies

17 3

A odpyerdolcie się ode mnie. Taka moja natura, że mogę ugryźć.

07:18, 11.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

a człowiekaa człowieka

3 3

że może cię na łańcuchu do budy uwiązać lub w boksie zamknąć za takie zachowanie, człowiek ma rozum a pies tylko instynkt taka mała różnica

17:26, 11.09.2024

Ooo!Ooo!

1 1

a człowieka - sam się uwiąż na łańcuchu i pomyśl: mam rozum czy go nie mam... Bardzo prawdopodobne, że twój rozum gdzieś zaginął... może przestań już z tymi nalewkami, szkodzą jak widać...

14:13, 12.09.2024

kasiuszkasiusz

4 15

musial az z tym biegac po mediach czy szuka rozglosu? a psinie nic sie nie stało? oby nienabawil sie ludziej glupoty.

08:09, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndrzejAndrzej

1 3

Ten Ściema Czajki Banjaz potrzebuje lekrza psychiatry? Naucz się poprawnie pisać a później pisz sobie żale i groźby. Taki wyszczekany z anonima, napisz coś pod tym postem na FB, albo podaj swoje dane chojraku :)

08:10, 11.09.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Andrzej Andrzej

1 0

Banzaj*

08:21, 11.09.2024

Banzaj to parowaBanzaj to parowa

2 1

Przeciez to *%#)!& nie ma co robić. Tylko tyle jego co sobie popiszę w sieci. W innym przypadku to dzioba nie otworzy,obsrany ze strachu. Nikt nie jest anonimowy w sieci. Każda wiadomosc zostawia po sobie ślad (IP) takze badz czujny pajacu. Banzaj🤣🤣🤣

12:10, 11.09.2024

Sciema czajki Sciema czajki

1 2

Jestem znany iszanowany . Każdy mniezna .kto chce przyjsc i mi krzywdę robic zapraszam . Łatwo mnie mozna znalezc
Czy ja sie kiedys doczekam was leszcze? Watpie
BANZAJ

12:20, 11.09.2024

Andrzej Andrzej

2 1

Patologio, z Czajek podejrzewam... Weź zejdź na ziemię, albo czeka Cię Choroszcz. Chyba że tylko w necie taki jesteś. Każesz siebie szukać, nie podając ani imienia ani nazwiska. Ciebie każdy zna i szanuję. Kto? Reszta kretynów takich jak Ty?

14:26, 11.09.2024

ZUKZUK

1 0

ZUK nie jest miejską spółką.

08:55, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pies ważniejszy niż Pies ważniejszy niż

21 4

O tempora, o mores! Co za czasów dożyliśmy, że pies ma mieć więcej praw niż człowiek. Schronisko i ich wolontariusze powinni się bić w piersi i przeprosić, bo to oni byli odpowiedzialni za zwierzę.
Jak pozwolimy na takie odwracanie kota ogonem, to niedługo ludzie będą mieć zakaz wchodzenia do lasku miejskiego, żeby nie stresować piesków!

08:58, 11.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Za toZa to

0 5

w necie mądrować mogą bez liku.

09:40, 11.09.2024

chłopiecchłopiec

15 4

Bardzo dobrze ze Dawid nagłośnił temat.
Psy gryzące ludzi nie :zdominują lasu.

Widziałem raz jak pies ugryzł chłopca w twarz. Trafił w powiekę zębami. Niby niewielki pies ale było groźnie. Powieka zszyta i się zagoiło. Dla dziecka widok własnej krwi, szok.

Jeśli te wasze psy mają traumy to pilnujcie ich i trzymajcie przy sobie.

09:04, 11.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

chłopiecchłopiec

1 0

dodam tylko, że to nie działo się teraz w lasku miejskim ale w innym czasie i miejscu

09:09, 11.09.2024

w bardzow bardzo

0 1

tajemniczym miejscu

20:23, 11.09.2024

djpopodjpopo

15 1

Psie zęby zanurzające się w ciele człowieka to obrzydlistwo.

09:08, 11.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

taataa

0 0

a na meczu jeden piłkarz pogryzł drugiego

09:53, 11.09.2024

zz

20 2

Za chwile napiszecie, że biegacz powinien przeprosić psa i wpłacić kasę na schronisko.
Opiekun psa zawinił. Schronisko powinno przeprosić i zadośćuczynić szkodzie.
To aż tak proste jak naciągnięta smycz.

09:25, 11.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Andrzej Andrzej

3 15

Widziałeś to ugryzienie? To ugryzienie po komarze, niech Dawid skończy dramatyzować i się weźmie za poważne problemy, a nie robić pod górkę tym biednym zwierzętom

09:45, 11.09.2024

AzziAzzi

4 0

Andrzej mądralo wystaw swój zad niech cię uchla,będziesz na bieżąco.

08:43, 12.09.2024

apel do psówapel do psów

9 0

NIE GRYZCIE LUDZI

09:30, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Od takichOd takich

6 3

zdarzeń jest policja, a nie media.

09:41, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Normalny Normalny

13 3

Teraz pies ważniejszy jak człowiek. Trzeba było wezwać policję i niech zapłacą jak psa nie umieją upilnować

10:37, 11.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hmm...Hmm...

0 1

Normalny to ty nie jesteś, raczej wal nięty...

12:19, 12.09.2024

Do sercaDo serca

2 3

przytul psa, weź na kolana kota.

11:30, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

łowiczakłowiczak

7 15

widocznie pies go poznał po tylu latach pamiętał dzięki komu wylądował w schronisku

11:47, 11.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

W sednoW sedno

4 10

Bardzo możliwe,że tak właśnie bylo😅🤣

12:15, 11.09.2024

kk

9 1

Gdy ugryzie cię pies to wspomnij własne słowa.

12:22, 11.09.2024

KrystynaKrystyna

9 0

Bardzo dobrze, że ktoś ma ochotę prowadzać te psy na spacer. Jednak ta pasja nie powinna kolidować z aktywnością ludzi bez psów. Na mnie skoczył kiedyś pies i ubrudził mi spodnie. Zwróciłam uwagę właścicielowi, a ten nie widział mojego problemu bo to ja stałam się dla niego problemem śmiąc wogóle się odezwać..

12:16, 11.09.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

4 1

Pani kupi gaz ileje w jape nietylko kundla ale tez właściciela. zwierze *%#)!& nierozumie to jego wlasciiciel zrozumie .pozdrawiam
BANZAJ

12:22, 11.09.2024

a sciemaa sciema

1 1

leje pod wiatr, BONSAI

14:05, 11.09.2024

ot ludzkośćot ludzkość

4 0

No i przy okazji prześliśmy na problem ludzki.
Jaki pies taki właściciel.
Pozdrawiam panią, spoko.

15:38, 11.09.2024

KarynaKaryna

1 1

A mnie kiedyś pies polizał buta. I nie ubrudził go wcale, nic a nic.

20:21, 11.09.2024

hasanahasana

1 3

wpuścić z kebaba do schroniska i problem będzie rozwiązany raz na zawsze dla wszystkich

17:30, 11.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bafanabafana

2 0

a później do ciebie do chałupy

20:19, 11.09.2024

ObserwatorObserwator

4 9

Jaki biegacz takie pogryzienie😂śladu nie widać, pan sobie sam przeszkadza najpierw nie podobały się jagodzianki w cukierni Majka i nasłał pan kontrolę sanepidu a teraz psy z schroniska. Schyl nisko czoło przed tymi ludźmi co co tydzień te biedne psiaki wyprowadzają i podziękuj!!!! Nie pozdrawiam

18:58, 11.09.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Zastanów się Zastanów się

4 0

To fakt! Nasłał sanepid bo po co wogóle takie rzeczy robić?! Zlikwidujmy sanepid bo taki osioł jak ty uważa że sanepid może wezwać tylko ktoś taki jak ty.Bo przecież tylko ty akurat wiesz geniuszu do jakiej sprawy i do jakiego lokalu powinien zawitać sanepid.Wszyscy inni podejrzewający obiekt publiczny o nieprawidłowości się czepiają.
Oj szkoda że ciebie jakiś psiur nie złapał za łydkę.Zapewne w nagrodę byś go pocałował w nosek i kupił karmę...

00:24, 12.09.2024

Oj szkodaOj szkoda

1 2

że ciebie za torbę nie złapał. Zapewne miałbyś pamiętne doznanie.

06:29, 12.09.2024

GośćGość

1 0

Załóż okulary,to zobaczysz

10:30, 12.09.2024

Psiara.Psiara.

5 9

Biegacz to *%#)!& Sorry ale ja jak biegnę obok psa to zawsze się odsuwam. Są ludzie którzy myślą że są najważniejsi i do tych osób należy pogryziony człowiek. Sama mam psy i widzę jak skrócimy smycz maksymalnie to i tak „biegacze” biegną 30 cm od moich psów, bo przecież małe do 5 kg więc niegroźne a właśnie moje gryzą obcych. Dobrze mu.

20:03, 11.09.2024
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

2 0

Toteraz uważaj stara gruba babo . Moze iten bigacz

00:09, 12.09.2024

Sciema czajki Sciema czajki

1 0

Masz szczescie ze ten biegacz to coś tam jak go obrazilas stara gruba babo . Gdyby to trafilo na mnie to twoje kundle by nawet nie zdazyly jenknąć . Aty jak kawal słoniny byś lezała sprowadzona do parteru jako obywatelskie zatrzymanie. Gdybyś się chcuala oddalic z miejsca przestępstwa
Ito wszystko moglbym zrobic w granicach prawa .wiec uważaj cukrzyco
BANZAJ

00:15, 12.09.2024

sciema tosciema to

0 2

kozak w necie, a (I) w świecie BONSAI

06:21, 12.09.2024

GośćGość

3 3

Takie psiary nienawidzące ludzi nigdy nie powinny posiadać zwierząt,to potencjalne morderczynie,i tak je wychowują

10:35, 12.09.2024

Te, GośćTe, Gość

1 2

z poradni jakiego zdrowia korzystasz?

14:29, 12.09.2024

Święta krowaŚwięta krowa

7 11

Pamiętam tego człowieka, on jest „biegaczem” najważniejszym w Łowiczu 😂 szłam z psami i przebiegł na zwężeniu 10 cm od nich, mimo tego że powiedziałam żeby uważał. De bil.

20:07, 11.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

4 2

Sluchaj stara gruba babo . Twoim obwiazkiem jest wtaki sposob skrocic promień smyczy zeby nienaruszyl nietykalnosci cielesnej innego czliwieka .to niebiegacz zaatakowal te kupe siersci tylko odwrotnie . Mozliwe że itak nierozumiesz co tu napisalem. Więc idz sie nazrec i uwal przed tv
BANZAJ

00:32, 12.09.2024

a tya ty

2 4

sciema nasmaruj zerwany gwint

06:20, 12.09.2024

idzieszidziesz

11 1

idziesz z psem to go pilnuj w taki sposób aby nie przeszkadzał innym ludziom

20:52, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaganiecKaganiec

8 1

Pelikaniątka i schronisko to jedne z najwiekszych zakał tego miasta. Jeszcze komentarz od pani mądralińskiej co to ludzi pomawia anonimowo brakuje. Pies ją

08:15, 12.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OrazOraz

1 7

ciebie.

09:07, 12.09.2024

Ściek czajki Ściek czajki

1 1

Dla Japończyka zawsze będziesz gaijinem czyli nie Japończykiem czyli kimś gorszym , złodziejem brudasem pijakiem ostatnią hołotą na ktorego nawet splunąć nie warto samuraju z koziej wolki czyli z Łowicza sorry Czajki to była wieś pod lowiczem

11:27, 12.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Sciema czajki Sciema czajki

1 0

Powielasz schemat lamusuf poskładanych przezemnie .niepodejdziesz na miescie bo bym bruk wytar twoim pustym lbem .Tyle wtemacie leszczy
BANZAJ

20:50, 12.09.2024

sciema tosciema to

0 1

kozak w necie, a (I) w świecie BONSAI

11:30, 13.09.2024

??????

4 7

A dlaczego pan Dawid Piorun był szczepiony? Przecież psy ze schroniska są zaszczepione przeciw wściekliźnie... Aaa, chyba że pan Dawid nie jest i dlatego się wścieka... Ciekawe jak pies zrobił mu tego siniaka...

12:24, 12.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!!!

5 4

Psy na wybieg dla psów !

12:47, 12.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

!!!!!!!!!!

3 6

I dioci na wybieg dla i diotów!😡

14:07, 12.09.2024

mądry piesmądry pies

1 0

Rozmawiają dwaj psiarze:
- mój pies jest bardzo mądry bo gdy mówię :
nie gryź
- to co ?
- to on gryzie albo nie

07:45, 13.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

gupiegupie

0 0

nie śmieszne

11:28, 13.09.2024

:):)

0 0

gupie jak mądre psy

12:09, 13.09.2024

mówię jak jestmówię jak jest

2 5

gdzie ugryzł?
widze siniak na zdjęciu a nie ugryzienie,
rozpętano gówno burzę, a psy to się omija szerokim łukiem szanowny panie biegaczu - jak na drodze, zasada ograniczonego zaufania

10:07, 13.09.2024
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

osaosa

5 0

psy się pilnuje gdy się je wyprowadza

10:09, 13.09.2024

osaosa

4 0

cudzy pies nie ma prawa nikogo dotknąć

10:10, 13.09.2024

bonkbonk

0 3

nawet polizać?

11:27, 13.09.2024

osaosa

3 0

lizanie przez psa ? - ohydne to

11:50, 13.09.2024

bonkbonk

0 0

cierpisz przez brak empatii

15:20, 13.09.2024

Anna Anna

5 0

Bylam wolontariuszką w schronisku nigdy nie było żadnego szkolenia jak postępować z psami. Nawet dzieci mogły psy wyprowadzać. Są to różne psy po różnych traumach i przeżyciach. Dobrze że są ludzie którzy chcą im poświęcić czas. No ale trzeba umieć z takim psami postępować. Często była sytuacja że pies nagle dziwnie się zachowywał. Bał się nagle. Nie mogą być osoby z przypadku do wyprowadzania. Oby takich sytuacji nie było

10:46, 13.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

taktak

1 0

Dokładnie tak. Gdy idzie się z takim psem to się odpowiada za wszelkie możliwe zdarzenia wynikające z nieupilnowania czworonoga.

12:08, 13.09.2024

misiomisio

1 0

Niektórzy dostają ekstazy gdy ich pies poliże i uślini. Dlatego będą bronić do upadłego swego źródła szczęścia nawet gdy ich pupilek przekroczy nietykalność cielesną przypadkowej osoby.

12:24, 13.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

*Andrzej*Andrzej

0 3

o Na pustej posesji na wsi biegały trzy wilczury wysokie do mojego pasa czyli około metr. Otoczyły mnie, gdybym zachowywał się tak *%#)!& jak ten biegacz byłbym martwy,w tamtym czasie dużo biegałem. Polecam szkolenie wojskowe lub surwiwalowe jak się zachować.

12:53, 13.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

J. MickJ. Mick

0 0

Niewątpliwie winę ponoszą obydwie strony, wolontariuszka bo widząc biegacza powinna ściągnąć smycz trzymając psa przy nodze a biegacz widząc spacerujących wolontariuszy z psami powinien zmienić trase swych biegów. Coż swoim zachowaniem sprowokował zwierzę, zwierzę kieruje sie instynktem a nie ludzkim rozumem. Każdy posiadacz zwierząt wie, że pies reaguje na motocyklistów, rowerzystów, odgłosy, gestykulowanie, machanie nieznanych ludzi. Dobrze , że tak to się skonczyło ale każdy uczestnik powinien wyciągnąć z tego zdarzenia rozsądne wnioski.

20:16, 14.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lowiczanin.info. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%